Sidan 308 av 548 FörstaFörsta ... 208258298306307308309310318358408 ... SistaSista
Resultat 3 071 till 3 080 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3071
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Tack ben! Jag vill gärna ha ett nytt. Begagnat medför alltid en viss risk och åtföljs sällan av bra garantier.
    Högst 3mån om man har tur.

    Ta du dig ett nytt du med!

    Ove o Räven kan gott slita på det gamla ett tag till
    Jaha? Om man nu ska ha ett gammalt så kanske man kan få välja. Funderar på något på 70-talet för då var det friare seder än idag. Eller kanske före -67 när det var fri fart ute på vägarna. Klart att begagnatgarantin inte är så lång men lite risk får man ta.
    Ove

  2. #3072
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jaha? Om man nu ska ha ett gammalt så kanske man kan få välja. Funderar på något på 70-talet för då var det friare seder än idag. Eller kanske före -67 när det var fri fart ute på vägarna. Klart att begagnatgarantin inte är så lång men lite risk får man ta.
    Det är något visst med att köpa begagnat. Spännande om varan lever upp till säljarens argument eller köparens förhoppningar. Själv har jag köpt 5 begagnade hojar utan några som helst garantier. Ingen av dem har förorsakat mig några problem trots att de varit ganska billiga.

  3. #3073
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är något visst med att köpa begagnat. Spännande om varan lever upp till säljarens argument eller köparens förhoppningar. Själv har jag köpt 5 begagnade hojar utan några som helst garantier. Ingen av dem har förorsakat mig några problem trots att de varit ganska billiga.
    Spännande? Absolut...
    Det är ju en del av nöjet att köpa begagnat.
    "Hollands-Hondan" köptes ju osedd och hämtades och kördes hem av undertecknad..
    110 mil att köra..
    Inte ett enda verktyg medhavdes..

  4. #3074
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Spännande? Absolut...
    Det är ju en del av nöjet att köpa begagnat.
    "Hollands-Hondan" köptes ju osedd och hämtades och kördes hem av undertecknad..
    110 mil att köra..
    Inte ett enda verktyg medhavdes..
    Det är rätt! Ny hoj ska rulla hem på egna hjul så den hittar sen.
    Ove

  5. #3075
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det är rätt! Ny hoj ska rulla hem på egna hjul så den hittar sen.
    Roligast ang detta var just min fråga till mannen i butiken: Hur hittar jag ut till Stora Vägen och sen till Grenaa?
    - Ut på gatan, tag vänster och sen på 1:a till höger ut på motorvägen. Sen är det bara rakt fram..
    Och det var det - i nära 80 mil..
    Hade en GPS i fickan jag kollade vid varje tankning, 14liters tank kräver en del stopp.....
    "Bara rakt fram..."

  6. #3076
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det är rätt! Ny hoj ska rulla hem på egna hjul så den hittar sen.
    Jag köpte min senaste hoj strax före jul. En Transalp med bara 2500 mil på mätaren. Var lite för halt och jäkligt, så det blev inte av att provköra. Lyfte upp den på pickupen och körde hem. Med så få dokumenterade mil, så är den nätt och jämnt inkörd.

  7. #3077
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag köpte min senaste hoj strax före jul. En Transalp med bara 2500 mil på mätaren. Var lite för halt och jäkligt, så det blev inte av att provköra. Lyfte upp den på pickupen och körde hem. Med så få dokumenterade mil, så är den nätt och jämnt inkörd.
    Grattis Olle Den gamla hojen har gått i pension och nu vill vi se en bild på den nya Varför Vi måste vänja oss att se dig på något som blänker

  8. #3078
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Grattis Olle Den gamla hojen har gått i pension och nu vill vi se en bild på den nya Varför Vi måste vänja oss att se dig på något som blänker
    Skall utrusta den lite grann innan jag plockar ut den.

  9. #3079
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall utrusta den lite grann innan jag plockar ut den.
    Lugna gatan Olle. Vi (= ca 25 jägare) har varit till skogs idag och röjt undan 2 st trafikhinder = vildsvin tills du kommer på nya och nypyntade hojen.

    Hujedamig vad det var halt att ta sig fram idag överallt utom på dom stora vägarna. Stanna kvar inomhus till isen antingen smält bort eller blivit kärvare av kyla.
    Ove

  10. #3080
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugna gatan Olle. Vi (= ca 25 jägare) har varit till skogs idag och röjt undan 2 st trafikhinder = vildsvin tills du kommer på nya och nypyntade hojen.

    Hujedamig vad det var halt att ta sig fram idag överallt utom på dom stora vägarna. Stanna kvar inomhus till isen antingen smält bort eller blivit kärvare av kyla.
    Enligt prognoserna så verkar de bli hojvägar snart, iallafall på de större vägarna. Har hojen i startberedskap och väntar lite otåligt på att få provköra den. Kanske det blir en tripp ner till Sjötorpom värmen håller i sig. Kunde ju inte provköra vid köpet eftersom det val ishalka överallt. 2013 börjar ju i så fall mycket bra och jag misstänker det är flera som tar sig en liten sväng för att kunna säga att säsongen är inledd. Förresten, vem säger att vi får någon mer kyla eller snö denna vinter.
    har börjat installerat lite på den nya. GPS på plats, 12 v uttaget samt förberett kablar för värmehandtag.
    12v uttaget är kopplat direkt till batteriet så ev. batteriladdning kan ske med en cigarettkontakt. Med en kabel med cigarettkontakter i båda ändarna, så kan man ju ta starthjälp från en bil.

    GOD FORTSÄTTING MED DET NYA ÅRET
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-12-31 klockan 09:11.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •