Sidan 306 av 548 FörstaFörsta ... 206256296304305306307308316356406 ... SistaSista
Resultat 3 051 till 3 060 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3051
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det är för man ska kasta burken innan den exploderar
    På tal om surströmming , så var det en kille som blev osams med en handelsman. för att hämnas, så gjorde han hål i en surströmmingsburk och sparkade den under en hylla. Snart började det lukta illa i affären och flera kunder vände ju i dörren.

  2. #3052
    Medlem Svein2s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Hedmark
    Inlägg
    11
    Følg med på Travel Channel framover:
    Worlds Greatest Motorcycle Rides in Scandinavia.
    http://www.travelchanneltv.no/series...7#.UM6042_K58E

  3. #3053
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Svein2 Visa inlägg
    Følg med på Travel Channel framover:
    Worlds Greatest Motorcycle Rides in Scandinavia.
    http://www.travelchanneltv.no/series...7#.UM6042_K58E
    Hmmmm? Travel channel ingår inte i mitt kanalsortiment, men det kanske går att se på nätet?
    Ove

  4. #3054
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148

    jaha 60 plus

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hej Gott folk. Nu har jag också hittat hit. Har kollar runt lite och det verkar ju OK.
    --------------------------
    ja nu hittar jag också hit !
    men jag känner mig ta mig F-n INTE en dag över 40 och jag har kul för det är nu livet börjar när ungarna ha flygit ut ur boet.
    Tror Ni att jag skulle klara av och åka hoj när jag blir 80 eller är det bara en önske-dröm
    ha en goo jul allesammans.
    ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  5. #3055
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Den som kommer och vill ha mig till att göra mera köttbullar i år kan känna sig blåst alltså! Sista omgången inför julen blev till igår och nu är jag hjärtligt trött på rullandet.

    Julfirandet är inbokat till max - tron på en lugn julhelg utan åkande är skjuten i sank, det blir mycket på vägen som vanligt. Men jag är van sen bortåt 50 år att det ska vara på det viset.

    Julklapparna är fixade - jag var och köpte dom i uttagsautomaten. Köpa prylar som bara är fel är ingen bra idé så jag avstår den biten. Själv önskar jag inget som inte kan passera svalget.

    Julgran hämtad i brorsans skog. Han tyckte att det var ett märkligt exemplar men hustrun blev glad - eftersom det fattas en sida på den så passar den perfekt utefter en vägg....

    Nu kom fönsterputsarn så nu får jag flytta på mig - Go Jul
    Ove

  6. #3056
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    --------------------------
    ja nu hittar jag också hit !
    men jag känner mig ta mig F-n INTE en dag över 40 och jag har kul för det är nu livet börjar när ungarna ha flygit ut ur boet.
    Tror Ni att jag skulle klara av och åka hoj när jag blir 80 eller är det bara en önske-dröm
    ha en goo jul allesammans.
    ben
    Tja, varför skulle du inte kunna åka hoj vid 80 fyllda.
    Om du bara tänker på att anpassa din hoj efter kroppen. Då tänker jag på hur många gubbar som bara för att imponera åker kring med alldeles för stora och tunga hojar.
    Själv är jag gubbe och en Honda Transalp orkar jag ju fortfarande att resa upp om den lagt sig på sidan.
    Lev väl och GOD HJUL på er alla

  7. #3057
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    ja nu hittar jag också hit !
    Du är så välkommen på tråden!

    Tror Ni att jag skulle klara av och åka hoj när jag blir 80 eller är det bara en önske-dröm
    ben
    Varför skulle du inte klara det om bara hälsan är envis. Den älste aktive i mina trakter närmar sig väl mitten av 90-talet och jag såg honom igång för ca ett halvår sen, på en scooter som han använder för att han bytt ut de flesta lederna i benen. När jag hade tillfälle att prata med honom för ett par år sen var jag imponerad av hans dagsetapper när andan föll på, ca 50 mil. Jodå visst kan du.

    Säger som Olle - se bara till att ha en lätt och smidig hoj!
    Ove

  8. #3058
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Armageddon

    Skall vi ha förhoppningar om framtiden eller inte? Enligt en gammal mayakalender, så skall ju vår planet gå under den 21/12.
    När inte ens SMHI kan spå väder längre än några timma, hur skall då en gammal kalender kunna sia om Armageddon?
    Resonemanget är ju fullt av stora hål vilket gör att en del försöker utnyttja folks oro till att tjäna pengar. Om nu Armageddon kommer, varför försöka tjäna pengar på den?
    Det roligaste blir nog att få läsa om alla bortförklaringar till att det inte hände.
    Det blir nog en vit jul i år igen, åtminstone utomhus

  9. #3059
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    I dessa våra yttersta dagar kanske det som omväxling kunde vara vettigt att köpa på avbetalning.......

    Funderat lite på MC-priser i förhållande till vad ATV;er kostar. MC;n är en ganska enkel konstruktion i jämförelse. ATV med vinch och snöblad för 40.000;- och en jämförbar hoj kostar minst det dubbla och då följer inte ett smul extrautrustning med.

    En timmervagn kostar ungefär som ett par dyra packväskor. Joda, jag funderar på att köpa en ATV för att fixa med ved och sånt. Lite opraktiskt på Mc;n även om det är en offroad.
    Ove

  10. #3060
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I dessa våra yttersta dagar kanske det som omväxling kunde vara vettigt att köpa på avbetalning.......

    Funderat lite på MC-priser i förhållande till vad ATV;er kostar. MC;n är en ganska enkel konstruktion i jämförelse. ATV med vinch och snöblad för 40.000;- och en jämförbar hoj kostar minst det dubbla och då följer inte ett smul extrautrustning med.

    En timmervagn kostar ungefär som ett par dyra packväskor. Joda, jag funderar på att köpa en ATV för att fixa med ved och sånt. Lite opraktiskt på Mc;n även om det är en offroad.
    Nja, kan nog inte hålla med dig riktigt i din prisjämförelse. Tycker du jämför äpplen med päron.
    En riktig ATV från Honda är lika dyr som en Sporthoj av samma märke.
    En ATV av kinamärke som motsvaras av ett kinamärkesmc, så är det nog inte någon prisskillnad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •