Sidan 302 av 548 FörstaFörsta ... 202252292300301302303304312352402 ... SistaSista
Resultat 3 011 till 3 020 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3011
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller med dig.
    En sak som ger upphov till otroligt många åsikter och diskussioner är ju VÄDRET. Tur att vi har ett sådant.
    OK Olle! Jag öppnar en tråd.
    Ove

  2. #3012
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var det slut på årets körningar nu. Idag har vädret varit så dj...a råkallt så jag tror jag skulle klara av att sitta och huttra i en bastu. Snö på gång sägs i prognoserna och känns i kroppen - BRRR!
    Ove

  3. #3013
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var det slut på årets körningar nu. Idag har vädret varit så dj...a råkallt så jag tror jag skulle klara av att sitta och huttra i en bastu. Snö på gång sägs i prognoserna och känns i kroppen - BRRR!
    Just nu kl 09oo har vi ett jäkla snöande på gång. skall iväg och jobba lite. Blir väl kanske en liten tur i slutet på veckan, för snön ligger väl kvar ett tag i allafall.

    nu är han i startgroparna. Har ni varit snälla? Det visar sig i så fall.

  4. #3014
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tvättat, å förberett för vinter uppehåll.
    Jan

  5. #3015
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tvättat, å förberett för vinter uppehåll.
    Vintern är här. fortfarande bara några få -grader och ingen snö ännu. Första "jullunchen" avåts igår. Barnvakt omväxlat med hundvakt är de stora hållpunkterna för tillfället.

    Grisjakt med hund väntar i morgon och det ska bli kul. Det behöver skjutas av en hel del för dom förnyngrar sig som loppor.

    Bara bil som gäller vid transporter för tillfället. Lurigt väglag.
    Ove

  6. #3016
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Rustade mig i morse för att jaga gris. Den hunden som vi har inhyst sen igår svansade runt och ville också ut och jaga. Det var att sätta sig ner och förklara för den att hon är en springer spaniel och fågelhund så skulle det bli fel eftersom vildsvin kan mycket men flyga ingår inte i reportoaren. Till slut fattade hon men såg inte glad ut....

    Ute i skogen går jag i pass och när jag stått någon timma fryser jag så tänderna låter som kastanjetter. Hundarna hade dessutom hittat älg och dragit till en annan del av skogen.Bara att knalla hem efter att önskat dom övriga god jakt. Sen har jag ägnat resten av dagen åt att nysa och snora.

    Ett stort svin blev skjutet under dagen, men det finns många trafikfaror kvar därute.
    Ove

  7. #3017
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Befinner mig i Skåne med ganska fint väder. Tyvärr utan hojen. Hoppas bara att jag slipper jaga gris med bilen.

  8. #3018
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Befinner mig i Skåne med ganska fint väder. Tyvärr utan hojen. Hoppas bara att jag slipper jaga gris med bilen.
    Kör lugnt gamle man, naturen leker med oss. Inte bara vilt, det har varit väder också - 60 cm snö omkring Vara t.ex. Akta för barnbarn också för dom smittas.
    Ove

  9. #3019
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Eftersom jag ändå var i Vara så slank jag in lite snabbt på Hermans Hojar. Där står en -88 DR 750 som gått bara 5400 mil. Den väckte något inom mig men samtidigt blev jag lite fundersam - varför har den gått så lite eller har den gått runt i mätarn. Ganska ärrad för det fanns repor på båda sidorna.

    Nån som vet vad den hojen går för och vad skulle man kunna betala?
    Ove

  10. #3020
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Eftersom jag ändå var i Vara så slank jag in lite snabbt på Hermans Hojar. Där står en -88 DR 750 som gått bara 5400 mil. Den väckte något inom mig men samtidigt blev jag lite fundersam - varför har den gått så lite eller har den gått runt i mätarn. Ganska ärrad för det fanns repor på båda sidorna.

    Nån som vet vad den hojen går för och vad skulle man kunna betala?
    Jag har inte kört 750, men 800 och de är ju likvärdiga . Går bra på alla vägar, lite tunga ca 220 kg och de är ökända för att vara ganska törstiga. Kan nog säga att de är slitvargar, som bara går och går. Om man kollar Blocket så verkar 10-11 tusen vara privatpriset. Vad beträffar miltalet på hojen du nämner kan det mycket väl vara ok. Kan ju varit andrahoj eller varit avställd.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •