Sidan 301 av 548 FörstaFörsta ... 201251291299300301302303311351401 ... SistaSista
Resultat 3 001 till 3 010 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3001
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En mcförare med sin tjej bakpå kom körandes på en grusväg utanför Åmål för några år sedan.
    Ett rådjur hoppade upp och mcn körde in i det. Föraren duckade, men passageraren hann ju inte utan fick rådjuret på sig och trillade av och landade som tur var i diket och inte på hårda vägen. Tjejen var ju alldeles blodig och täckt av innehållet i rådjuret som sprack då det träffade mcn. Ambulansen tillkallades och sjukvårdarna konstaterade att det inte var något större fel på tjejen utom att hon luktade något alldeles förfärligt av maginnehållet i rådjuret. Flickan fick tvätta av sig hos de som bodde alldeles intill innan hon fick följa med för ytterligare kontroll.
    Mcn klarade sig utan större blessyrer.

  2. #3002
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Rådjuret som hoppade på mig klarade sig riktigt bra. Blev bara av med lite päls, vilken fastnade på mig. Kunde glatt skutta vidare, medan jag hamnade en vecka på sjukhus innan jag fick komma hem med min titanförstärkta arm. Totalt tio veckors sjukskrivning. Små marginaler...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3003
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bror min och jag var ute och spårade av lite runt olycksplatsen. Hittade spåren av den påkörda älgen och konstaterade att den avslutade karriären med att åka bil ca 100 meter innan den landade på vägen och bilen for ner i diket.

    På åkrarna omkring fann vi spår efter flera älgar i olika storlekar, massor av rådjursspår och egentligen värst av allt, grisar!

    En 3,5 km lång raksträcka där fordonstrafiken går längsmed och oftast fort. På tvären är det också trafik men av djur som blir påkörda då och då. Viltstängslet slutar mitt på rakan så man behöver inte fundera på var när det hänt. Skyltning finns inte trots påstötningar från markägare och jägare.

    Nollvisionen innefattar tydligen inte viltolyckor?
    Ove

  4. #3004
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fortsätter att tjata om älgar...

    På hemväg vid 21-tiden igår körde jag ut på en liten väg så jag kunde lysa upp det mest attraktiva gärdet vid olycksplatsen och såg fyra älgar och nio rådjur ett par hundra meter från 26;an. Tyvärr har alla skjutit fullt så det går inte att minska antalet med avsklutning. Inga skyltning aktuell.

    Gör vad jag kan annars. Har en älggryta på spisen så att Olle Å kan få sig lite till livs. Han är ute och åker i regnet och efter 15 mil kan det vara dags att få något varmt i skrovet även om han förnekar all känsla av kyla.
    Ove

  5. #3005
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Olle kom lyckligt hem i Söndags och allt väl.

    Nu är det Tisdag och mulet men inget regn. Vaknade onödigt tidigt i morse, var lite frusen och uggen och då är det bäst att sätta igång att baka för det ger värme i kroppen att ha ugnen på högsta läge några timmar. Dessutom var det slut i frysen. Eftersom jag ändå var igång blev det en kålpudding som står inne nu.

    Mat, lite vila, sen blir det nog lite köra om det inte börjar regna. Lite körning behövs för att ladda och sen fulltank ifall det kommer kyla och snö. Bäst att vara beredd.
    Ove

  6. #3006
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Olle kom lyckligt hem i Söndags och allt väl.

    Nu är det Tisdag och mulet men inget regn. Vaknade onödigt tidigt i morse, var lite frusen och uggen och då är det bäst att sätta igång att baka för det ger värme i kroppen att ha ugnen på högsta läge några timmar. Dessutom var det slut i frysen. Eftersom jag ändå var igång blev det en kålpudding som står inne nu.

    Mat, lite vila, sen blir det nog lite köra om det inte börjar regna. Lite körning behövs för att ladda och sen fulltank ifall det kommer kyla och snö. Bäst att vara beredd.
    Efter 30 mil på hojen med avbrott i Sjötorp med älggryta och sightseeing i vildsvinsskogen, var man nöjd med dagen. Visserligen regnade det någon timme på förmiddagen, men det är ju bara bagateller. Biltemas fodrade mcbyxor visade sig väl hålla måttet. Både varma och torra.
    Vid några plusgrader räckte det fint med värmehandtagen och styrmuffarna.

  7. #3007
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vid några plusgrader räckte det fint med värmehandtagen och styrmuffarna.
    Provade också idag och det behövdes inte ens styrmuffar för det var nog +6 när jag drog iväg. Det blev väl bara 10 mil men det kändes helt OK.

    Inte många ute och kör, Jag mötte en offroadmoppe i en kurva och ynglingen hade släpfoten ute. I nästa kurva upptäckte jag varför: Snabelbilen hade varit igång och skyltningen var normal, d.v.s ingen alls. Annars var väglaget bra, bara lite saltklet men det får man ju räkna med så här sent på sommaren.

    Skymningen föll på och därmed så slog jag av på takten med tanke på allt som rör på sig. Fick ett par rådjur att lägga in högväxel annars var det lugnt.
    Ove

  8. #3008
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag satt just och tittade tillbaka i Off topic för att se vad vi snackade om för några år sen. Hittade trådar med väldigt intressanta diskussioner som hettade till ibland också. Det handlade om vargjakt, julskinka och julklappar bl.a.

    Jag tycker att vi har blivit lite mycket MC-inriktade, det kanske är i sin ordning och Mc är väl kul i och för sig, men det finns bara det som är emellan fram och bakhjul att tala om + lite köra och gnälla på andra trafikanter och sånt.

    Off topic avdelningen ger utrymme för att bredda diskussionerna så HITT PÅ NÅT!
    Ove

  9. #3009
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    :HITT PÅ NÅT!
    Ja bara det inte handlar om politik, religion eller invandring.
    Jan-Olov

  10. #3010
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Ja bara det inte handlar om politik, religion eller invandring.
    Håller med dig.
    En sak som ger upphov till otroligt många åsikter och diskussioner är ju VÄDRET. Tur att vi har ett sådant.
    Tänk att bo på nåt ställe i Sydamerika där det inte regnat på 50 år, eller i Sahara.
    Vilka vädersidor brukar ni besöka. Förut kollade jag på pent.no, men sedan gjorde de om den, så nu kollar jag på yr.no.
    De verkar funka bra. Om man har favoritplatser man vill kolla på, så bara att lägga in dem i registret. Man kan ju i princip lägga in en rutt man skall åka om någon vecka och få förhandsbesked om det kommande vädret. Säker kan man ju aldrig vara, men man får en ganska tillförlitlig prognos i alla fall.
    Vill man få ordentliga överraskningar, så kan man ju kolla på SMHI i stället.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •