Sidan 3 av 548 FörstaFörsta 123451353103503 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 5473

Ämne: 60+

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jo men än så ligger vi i lä! ;D

    Träffade en man i somras som berättade att han var 90++ nånting. Dan dagen var han ute på en tur på minst 20 mil för att det var vackert väder. Han talade lite om resor han gjort på sistone. Jag konstaterade att han gjorde dagsturer på över 50 mil ibland, och drog iväg innan tuppen ens funderat på att vakna!!

    Hojen han åkte på var en scooter, max 150cc, som knallade på med 90 som marschfart.
    Han föredrog scootertypen för han hade bytt ut de flesta lederna i benen mot plast och metall så han hade svårt att komma över en vanlig hoj.

    Om man har den lusten på äventyr när man är nästan ett fullt sekel så är det värt att bli gammal!!;D

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Angående att ligga i så verkar det lite knepigare med övernattningsmöjligheter i närheten av Horborgarsjön då vandrahemmen har trappat ned sin verksamhet för säsongen. Eggby har öppet och så finns det v-hem i städerna Skövde/Skara.

    Andra hälften av nästa vecka skulle vi få bra väder enligt tiodygnsprognosen och om det spiller över till nästkommande vecka 38, så kanske vi kunde satsa på måndag/tisdag eller onsdag. För egen del är övernattning en natt intressantast.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hornborgaturen: Alltså titta på fågel i nyköpt kikare

    Nu vet alla gamla kompisar att jag tänker mest på att äta så det är väl bäst att för ordningen skull berätta det även här. Fåglar är bäst tillagade med goda tillbehör! Men titta på käket är också OK!

    Jo, början vecka 38 men då har vi dag, tid och träffpunkt kvar. Föreslår Naturum på sjöns östra sida och kl 10.00. Alltid sevärt och sen kan man dra runt dit vi kommer överens.

    Är det några på forumet som vill träffas och skåda fågel så skriv en rad och önska dag.

    Ju fler ju roligare ;D

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    > Tänkt! GeCe och ja skulle titta på grusåkning + dra runt på Kinnekulle i morgon. Så att säga sket sig! Han ringer och meddelar förkylning och några timmar efteråt är jag också förkyld.

    ??? Smittad per mobiltelefon? Tekniken gör framsteg.

  5. #25
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    > Tänkt! GeCe och ja skulle titta på grusåkning + dra runt på Kinnekulle i morgon. Så att säga sket sig! Han ringer och meddelar förkylning och några timmar efteråt är jag också förkyld.

    ??? Smittad per mobiltelefon? Tekniken gör framsteg.
    Samma sak hände mig, pratade med morsan i onsdags och igår blev jag sjuk.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #26
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Dont ring me. Vill inte bli sjuk. Smittar datorn å forum tro ?
    Jan

  7. #27
    Om ni vill se på mopeder när ni åker till Hornborgasjön finns det ett museum i Varnhem också.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av carpelux Visa inlägg
    Om ni vill se på mopeder när ni åker till Hornborgasjön finns det ett museum i Varnhem också.
    Jag har också hittat det! Litet men naggande gott! Sen det bästa! MC-museet i Falköping! Har varit där några gånger nu så nu kan jag det ganska bra men gubbsen där är väldigt kunniga och kan det där med att berätta och förklara. Värt en resa!!

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Mycket utflyktsmål framöver.
    Nu drar jag strax till Öland över dagen.
    Jan

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hornborgaturen: Alltså titta på fågel i nyköpt kikare

    Nu vet alla gamla kompisar att jag tänker mest på att äta så det är väl bäst att för ordningen skull berätta det även här. Fåglar är bäst tillagade med goda tillbehör! Men titta på käket är också OK!

    Jo, början vecka 38 men då har vi dag, tid och träffpunkt kvar. Föreslår Naturum på sjöns östra sida och kl 10.00. Alltid sevärt och sen kan man dra runt dit vi kommer överens.

    Är det några på forumet som vill träffas och skåda fågel så skriv en rad och önska dag.

    Ju fler ju roligare ;D
    Ska visst finnas ett café i naturrummet för de som är intresserade.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •