Sidan 299 av 548 FörstaFörsta ... 199249289297298299300301309349399 ... SistaSista
Resultat 2 981 till 2 990 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2981
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Gör det!
    Det verkar som om Motorbiten i Falun har lägst pris i Sverige.
    Lycka till. Provkörning?
    //Håkan

  2. #2982
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Provkörning?
    //Håkan
    Får väl se till våren.. Får väl titta in och fråga först, kanske nypa lite i sitsen. På MC;n alltså.

    Det kom ialla fall inget paket på Fars dag som det stod Monstra på och jag tror väl knappast att det kommer något sådant till julen heller. har nog fullt upp med leksaker till barnen.
    Ove

  3. #2983
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    ... Sedan skall hojen lackas om, för förra vinterns omlackering blev misslyckad. Lade på klarlacken för sent, så den fäste inte riktigt överallt, så den flagar här och där. Slipa och slipa, pust.
    Kul...
    Köpte några liter metallicfärg av ett fabr jag nyligen börjat använda, har tidigare bara använt solidlack från dem.
    Avsett för hustruns bil..
    Klarlacken ska på inom en timme.

  4. #2984
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Kul...
    Köpte några liter metallicfärg av ett fabr jag nyligen börjat använda, har tidigare bara använt solidlack från dem.
    Avsett för hustruns bil..
    Klarlacken ska på inom en timme.
    Jo tack fick veta det lite sent , därav att et flagar lite.

  5. #2985
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Äntligen! Väder och tillfälle sammanföll. Varmt tillräckligt, +5, torrt på vägen och tid fanns. Tog ut Greta som nu har bara stått ett par månader, choke och ett nudd på startknappen så surrade hon igång. Precis som det ska vara.

    Körde norrut för att slippa solen i ögonen men då kom den i backspeglarna istället så det fick bli lite åt öster efter Gullspång. Vägen kröker här och var så ibland blev det ändå rakt mot solen - får se till att sätta eltejp längst upp på solvisiret så kan jag skärma av bättre.

    Lite viltliv var det ute, 5 rådjur i flock som hade paxat på vägen men dom flyttade på sig när jag kom. Ingen fara för jag smög fram så nätt genom skogen och kom dom väldigt nära och dom hade ingen större brådska när dom knallade iväg in mot skogen.

    Nu har jag Greta nykörd och topptankad så nu är det inga bekymmer med henne före jul. Får passa å att komma ut med resten också men det brådskar inte än - kommer förhoppningsvis flera fina dagar.
    Ove

  6. #2986
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Glömde nämna att vi har fått nya snökäppar uppsatta i området och på de mindre vägarna är det tunna buskstammar som inte syns så bra mot slyet bakom. Kör man snävt i innerböjarna är det väldigt lätt att man får smisk på nosen!
    Ove

  7. #2987
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Glömde nämna att vi har fått nya snökäppar uppsatta i området och på de mindre vägarna är det tunna buskstammar som inte syns så bra mot slyet bakom. Kör man snävt i innerböjarna är det väldigt lätt att man får smisk på nosen!
    Visst Ove. Jättefina käppar att ha i trädgården på sommaren. Att staga upp buskar osv. Här hemmaikring tas aldrig de gamla käpparna till vara. KANSKE MAN SKULLE RYCKA UPP DEM TILL VÅREN OCH SÄLJA TILLBAKA DEM?.
    Fick ett möte en gång då det var en sån där stark käpp med reflex på. Den jäkla käppen knäckte backspegeln. Det var ju halt, så den stackars bilföraren fick ju gena i kurvan.

  8. #2988
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst Ove. Jättefina käppar att ha i trädgården på sommaren. Att staga upp buskar osv. Här hemmaikring tas aldrig de gamla käpparna till vara. KANSKE MAN SKULLE RYCKA UPP DEM TILL VÅREN OCH SÄLJA TILLBAKA DEM?.
    Fick ett möte en gång då det var en sån där stark käpp med reflex på. Den jäkla käppen knäckte backspegeln. Det var ju halt, så den stackars bilföraren fick ju gena i kurvan.
    En del av dom där pinnarna slår rot så det är väl en form av återanvändning. Skulle tro att det är någon Salixart som dom använder och sån vill jag inte ha växandes i trädgården. Verkligt ogräs till att sprida sig.

    Knäckt backspegel på snökäpp har jag också gjort, men det var mitt eget fel. Buskörde med bilen och så var det en käpp i en högerkurva som stod rakt upp. Då¨sa det PANG. Det var en sån där röd plastkäpp och en sån är stark och väger en del. En sån mot hjälmen så blir man nog lite yr....
    Ove

  9. #2989
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    En del av dom där pinnarna slår rot så det är väl en form av återanvändning. Skulle tro att det är någon Salixart som dom använder och sån vill jag inte ha växandes i trädgården. Verkligt ogräs till att sprida sig.

    Knäckt backspegel på snökäpp har jag också gjort, men det var mitt eget fel. Buskörde med bilen och så var det en käpp i en högerkurva som stod rakt upp. Då¨sa det PANG. Det var en sån där röd plastkäpp och en sån är stark och väger en del. En sån mot hjälmen så blir man nog lite yr....
    Ni 60+are mins väl bambupinnarna, sån krockade jag med en gång.
    Jan

  10. #2990
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ni 60+are mins väl bambupinnarna, sån krockade jag med en gång.
    Aj som fan! Gjorde det ont?

    Jag och hustrun tog en tur till Värmland igår för barnvaktande. Stannade till vid Biltema och köpte handtagsmuffar. Kollade när jag kommit fram hur dom såg ut och lite förvånad blev jag när det var två st högermuffar i paketet. Fick alltså svänga inom på hemvägen idag och byta den ena till en vänstermuff. Därmed har jag övertygats om att även Biltema kan göra fel.

    På väg norrut konstaterade jag att det är väldigt blött i markerna och Vänern fyller på vägdikena här och var utefter 26;an. Behövs inte mycket regn till för att det ska bli översvämmningar igen. Medan jag slötittade på TV;n i morse dök det ett, från detta forum bekant ansikte; Guzzi-Leif, och han talade just om risker med att bo i vissa områden. Kul! Läget är nu sådant att det är anledning att vara vaksam. Får väl förtöja ekan fastän den ligger på land.

    I morgon blir det att montera muffar och om värmen håller i och det torkar upp lite på vägarna kan det nog bli en liten tur...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •