Sidan 298 av 548 FörstaFörsta ... 198248288296297298299300308348398 ... SistaSista
Resultat 2 971 till 2 980 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2971
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Jag har faktiskt inte en aning. Men det låter logiskt... jag stannade när jag såg priset , och det faktum att jag sällan eller aldrig fryser om röven, det är ju faktiskt en av dom få kroppsdelarna som sitter rejält väderskyddad :-)
    Stämmer att rumpan är väderskyddad men Klockorna i Dalen kan skrumpna betänkligt i kylan vilket kan vara problem vid kissepaus med alla kläder som skall röjas undan.
    Ove

  2. #2972
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Stämmer att rumpan är väderskyddad men Klockorna i Dalen kan skrumpna betänkligt i kylan vilket kan vara problem vid kissepaus med alla kläder som skall röjas undan.
    Man ska va försiktig med kissutrustningen
    Jan

  3. #2973
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag har läst här i olika trådar att Goretex i hanskar och handtagsvärme kan ge blöta händer vid regn. Blir det samma problem med värmesadeln?
    Gortexhandskar känns blöta efter sen stund i ösregn, vilket gjorde mig förbannad eftersom de uppgavs som vattentäta. Har efter det använt handtagsmuffar och värmehandtag, så nu klarar jag regnet. Blir det jäkligt kallt så drar jag på elvärmda handskar.

    Kanske det kan uppstå kondens mellan värmedynan och baken i ett goretexställ och då kännas fuktigt eller det kanske blir svettigt och i så fall väldig obehagligt efter flera timmars körning.

    En annan sak jag märkte i förra helgen var att jag kunde köra hela dagen ca 50 mil utan att känna det minsta besvär av träsmak. Tillskriver det fårskinnet.

  4. #2974
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagdrivare? Jo det är en sån som jag. Vaknade precifär klockan 6.00 och insåg att mera sova var inte att tänka på. Ut hämta tidning och sen frukostflingorna. När hustru uppenbarat sig kaffe och sen tog jag en promenad. Tänkte titta på bävrarnas aktiviteter. När jag bara hade en halv kilometer kvar såg jag en massa ringar på kanalen - regn. Eftersom jag som vanligt har hatt på skallen kände jag inte något men vände för att slippa bli genomblöt. Listade iallafall ut en väg som jag kan smyga mig in på med motorcykeln under lågsäsong.

    Hemma blir det mera kaffe och lite korsord tills ledan tränger på. då tar jag bilen och kör ner till sjön för att kolla vattenståndet -ingen fara, Vänern kan stiga ytterligare 2 dm innan jag måste göra något åt ekan.

    Eftersom allt var lugnt vid sjön så blev det skogen för att titta vad vildgrisarna har för sig. Jodå dom är på G igen efter att haft kul ute på åkrarna. Trattkantarellerna som stod ivägen fick följa med hem.

    Fixa lunch, sova middag, dricka kaffe med byns tanter, glo på TV och nu sitter jag här.

    Det finns en bok som heter "En kossas dagbok", Fasen så likt när jag redogör för min dag.
    Ove

  5. #2975
    Jag blir nästa lite avis på dig, att slippa det dagliga kneget och kunna göra det som får för sig.
    Jan-Olov

  6. #2976
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har väl planer för garagejobb i vinter, men de blir väl som vanligt att jag inte hinner, eller..........
    Har en gammal Honda 125 k från 1971 som skulle kunna bli färdig, men kanske någon annan vill ta över, för det återstår bara lite jobb?
    Eventuellt ett motorbyte på Transalpen, som gått över 10.000 mil och drar lite olja. Har en som bara gått 3.500 mil liggande. Sedan skall hojen lackas om, för förra vinterns omlackering blev misslyckad. Lade på klarlacken för sent, så den fäste inte riktigt överallt, så den flagar här och där. Slipa och slipa, pust.

  7. #2977
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag blir nästa lite avis på dig, att slippa det dagliga kneget och kunna göra det som får för sig.
    Vet inte om det är något att vara avis på - hur kul har en kossa? Om man är dagledig så är det viktigt att ha en bra vardagsrutin, men det har jag inte skaffat mig trots att jag väl vet att det höjer livskvaliten åtskilligt. Får försöka bättra mig.

    Igår var jag i Värmland och hade inget särskilt för mig. Blev att jag under morgontimmarna for ut med bilen och letade vägar västerut från Karlstad räknat. Hittade en del som jag inte tänkt på som MC-väg men har nog kört på det mesta förut. Mötte Olle som kom med bil han också någonstans vid Segmon. Sen bar det iväg mot Byälven och Glafsfjorden upp mot Arvika. Där åt jag rårakor och fläsk på Gate gästgiveri. Dyrt men gott. Sen var det dags att ta sig till Karlstad och hämta hustru innan vi gjorde vår plikt som farföräldrar.

    Harrejavvlar vilken skitig bil jag har. Delar av Värmland följde med hem! Men det är så det blir när man har roligt.
    Ove

  8. #2978
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vet inte om det är något att vara avis på - hur kul har en kossa? Om man är dagledig så är det viktigt att ha en bra vardagsrutin, men det har jag inte skaffat mig trots att jag väl vet att det höjer livskvaliten åtskilligt. Får försöka bättra mig.

    Igår var jag i Värmland och hade inget särskilt för mig. Blev att jag under morgontimmarna for ut med bilen och letade vägar västerut från Karlstad räknat. Hittade en del som jag inte tänkt på som MC-väg men har nog kört på det mesta förut. Mötte Olle som kom med bil han också någonstans vid Segmon. Sen bar det iväg mot Byälven och Glafsfjorden upp mot Arvika. Där åt jag rårakor och fläsk på Gate gästgiveri. Dyrt men gott. Sen var det dags att ta sig till Karlstad och hämta hustru innan vi gjorde vår plikt som farföräldrar.

    Harrejavvlar vilken skitig bil jag har. Delar av Värmland följde med hem! Men det är så det blir när man har roligt.
    Jag har ju visat dig Ove, har du redan glömt det
    Jan

  9. #2979
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har ju visat dig Ove, har du redan glömt det
    Hur man skitar ner en bil?

    PS. Det började regna framemot kvällen så jag tog en tur och se - rappningen rann av så nu klarar det sig nog till nästa tvätt 2015. DS.
    Senast redigerat av Ove den 2012-11-07 klockan 20:39.
    Ove

  10. #2980
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Googlade Monstra! Återförsäljare finns i Mariestad. Ska kollas!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •