Sidan 297 av 548 FörstaFörsta ... 197247287295296297298299307347397 ... SistaSista
Resultat 2 961 till 2 970 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2961
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ojdå! Tur att du själv kom helskinnad från krocken! Lite laga är ju inte hela världen.

    Fin väder - tja det ligger lite under min egen komfortgräns när det är snö och is på långtur, men så kör jag heller inte dubbat. Bortemot 10 minusgrader här i morse så det blir väl att satsa på våren. Hoppas att allt funkar så att jag kan bli med till Norge för det skulle vara kul.
    Ove

  2. #2962
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ojdå! Tur att du själv kom helskinnad från krocken! Lite laga är ju inte hela världen.

    Fin väder - tja det ligger lite under min egen komfortgräns när det är snö och is på långtur, men så kör jag heller inte dubbat. Bortemot 10 minusgrader här i morse så det blir väl att satsa på våren. Hoppas att allt funkar så att jag kan bli med till Norge för det skulle vara kul.
    Det blev inget att laga för mig annat än att ev. byta extraljus, men bilen blir nog inte billig. Min motorbåge tryckte in bakstötfångaren (vad är den till för?) precis vid hörnet och knölade till plåten innanför.
    Om inte motorbågen tagit smällen, så hade benet fått göra det. Tur också att det inte var en original motorbåge för den är mest bara kosmetika, utan en egentillverkad som är gjord för att tåla en smäll.
    Jag fick tillfälle att prova min vinterutrustning under en längre tur. Elvärmda handskar och sockor fungerade mycket bra med bara lite effekt påslagen. Det var ju bara 6-8 grader-.
    Om man skall köra längre sträckor så verkar det som om man inte skall köra fortare än ca 80, för sedan tilltager köldeffekten i de småglipor som finns mellan kläderna. Nu körde jag ju bara ca 40 mil per dag, men det funkade bra. Skruvdubben funkade oxå bra trots att det blev nästan bara asfalt

  3. #2963
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Elände elände! Tropiska regn dränker Buenos Aires, Orkanen Sandy ställer till på USA;s ostkust och jag är förkyld.

    Det verkar bli hyfsat väder längre fram i veckan så kanske jag kan köra en rejäl runda med hojarna innan jag ställer in dom nytankade i väntan på vinter. Lite kört blir det nog av och till men jag räknar nog med att det blir mest typ förvaring om det inte blir en riktigt go novembersommar.
    Ove

  4. #2964
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hoppet är ju de sista som överger en, så varför kan det inte bli flera sköna dagar till. Med dagens moderna goretexställ, så är ju åkturer i närheten av nollan inget problem.
    Ett tips som jag kollade förra vintern var ju att lägga på ett fårskin på dynan, sådant man hade på moppen.

  5. #2965
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ett tips som jag kollade förra vintern var ju att lägga på ett fårskin på dynan, sådant man hade på moppen.
    Jo jag har funderat på fårskinn. Det ser skönt ut i kyla, men hur blir det i regn? Anar att det kan bli som att sitta i ett träsk. Med tanke på hur det sett ut på sistone kanske det vore bättre med den duschrumsmatta vi hade uppe till diskussion för några år sen - var det inte din Dominator som samlade vatten på dynan som var ämnet då?

    Kan meddela att dockan Ann återigen har räddats till livet. Hon var sämre än tidigare för nu fick vi använda hjärtstartare för att få igång henne, men allt fungerade och hon stuvades pigg och frisk tillbaka i sin låda.
    Ove

  6. #2966
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    http://www.mcweb.se/sadel-forare-elu...77-c-3205.aspx
    En lösning för Triumph-ägare som inte vill frysa om dom ädlare delarna. (Finns även för passageraren).
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  7. #2967
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo jag har funderat på fårskinn. Det ser skönt ut i kyla, men hur blir det i regn? Anar att det kan bli som att sitta i ett träsk. Med tanke på hur det sett ut på sistone kanske det vore bättre med den duschrumsmatta vi hade uppe till diskussion för några år sen - var det inte din Dominator som samlade vatten på dynan som var ämnet då?

    Kan meddela att dockan Ann återigen har räddats till livet. Hon var sämre än tidigare för nu fick vi använda hjärtstartare för att få igång henne, men allt fungerade och hon stuvades pigg och frisk tillbaka i sin låda.
    Som detta året varit, så hade ett sadelinlägg typ dusch matta varit ok.
    Ett fårskinn som blir blött blir konstigt nog inte kallt. Ull har ju den förmågan att kunna värma ändå.
    En sannhistoria. Hände för flera år sedan under en storm. En norsk fiskare föll över bord ner i det iskalla vattnet. Han hittades inte, men sökandet fortsatte. Han hittades trots allt mycket senare vid liv, vilket skulle vara omöjligt med tanke på hur länge han legat i det kalla vattnet. Han borde ju ha fått hypotermi och avlidit av köldchock. Några faktorer som räddade honom var för det första att han hade flytväst, han hade regnkläder så det blev ingen vattencirkulation i kläderna och sedan det viktigaste, han bar ett underställ av rent ylle. Det gjorde att vattnet närmast kroppen höll den varm.
    Man kanske kan lägga en bit vattentät textil utanpå ett fårskinn i sadeln.

  8. #2968
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    http://www.mcweb.se/sadel-forare-elu...77-c-3205.aspx
    En lösning för Triumph-ägare som inte vill frysa om dom ädlare delarna. (Finns även för passageraren).
    Jag har läst här i olika trådar att Goretex i hanskar och handtagsvärme kan ge blöta händer vid regn. Blir det samma problem med värmesadeln?
    Ove

  9. #2969
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag har läst här i olika trådar att Goretex i hanskar och handtagsvärme kan ge blöta händer vid regn. Blir det samma problem med värmesadeln?
    Jag har faktiskt inte en aning. Men det låter logiskt... jag stannade när jag såg priset , och det faktum att jag sällan eller aldrig fryser om röven, det är ju faktiskt en av dom få kroppsdelarna som sitter rejält väderskyddad :-)
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #2970
    Varför inte testa med en sådan. http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-ti...ts-12-V-39763/
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •