Sidan 294 av 548 FörstaFörsta ... 194244284292293294295296304344394 ... SistaSista
Resultat 2 931 till 2 940 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2931
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Britt Sommer,är på väg till södra Sverige. Välkommen
    Jan

  2. #2932
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Solen är ju numera en bristvara, så man bör ju passa på när den syns. Därför borde alla människor ta hänsyn till mcåkarnas behov av fin åkning och därför låta dem vara lediga då.
    Kollade lite om Melantonin. Vet inte vad du och försäljerskan pratade om när det gäller preparatet och dess bieffekter. Talade hon om att det är förbjudet i flera länder?
    I vilket fall som helst så har det en insomningseffekt, som gör det olämpligt för mcförare också.
    Japp! Om alla vore lediga när solen skiner och jobbade när det regnar så vore alla arbetslösas problem lösta. Kanske ett tips till arbetsmarknadsministern.

    Ett problem för gamla gubbar är ju att medan resten av kroppen sover är njurarna fortfarande vakna. Om man inte vaknar när det är dags får man väl sova med blöjor.

    Den där hälsoskojarbranchen gör mig så förbannad, men eftersom det finns stora pengar att hämta kommer det allltid finnas folk som skor sig på andras oro eller hopp om bättrig.

    Det första jag blev varse och medveten om var när varenda reumatiker på 70-talet hade en rund kopparplatta i ena skon och en zinkplatta i den andra. Dom kostade en del och var garanterat verkningslösa men billiga i tillverkning och distribution.
    Ove

  3. #2933
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Japp! Om alla vore lediga när solen skiner och jobbade när det regnar så vore alla arbetslösas problem lösta. Kanske ett tips till arbetsmarknadsministern.

    Ett problem för gamla gubbar är ju att medan resten av kroppen sover är njurarna fortfarande vakna. Om man inte vaknar när det är dags får man väl sova med blöjor.

    Den där hälsoskojarbranchen gör mig så förbannad, men eftersom det finns stora pengar att hämta kommer det allltid finnas folk som skor sig på andras oro eller hopp om bättrig.

    Det första jag blev varse och medveten om var när varenda reumatiker på 70-talet hade en rund kopparplatta i ena skon och en zinkplatta i den andra. Dom kostade en del och var garanterat verkningslösa men billiga i tillverkning och distribution.
    Visst kan det vara problem om inte allt är synkroniserat.
    En man var till doktorn för han hade problem. Jaha, sa doktorn, beskriv det hela för mig.
    Klockan sex , så skiter jag och klockan halv sju pinkar jag. Jaha , sa doktorn det är väl ok, men...
    Jo, men, sa mannen , jag vaknar först klockan sju.......
    I dag em var jag ute på en fin hösttur upp mot Arvika. Nån liten regnskur bara, annars så sken solen.

  4. #2934
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Tänkte köra till Öland å sola mig i morgon
    Jan

  5. #2935
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tänkte köra till Öland å sola mig i morgon
    Hm.. Är det Britt Sommer du skall träffa, så hälsa så gott.

  6. #2936
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hm.. Är det Britt Sommer du skall träffa, så hälsa så gott.
    Just det Olle, en dejt med Britt på norra Öland. Lovar att hälsa.
    Jan

  7. #2937
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tänkte köra till Öland å sola mig i morgon
    Hälsa så gott från mig också! Här blir det väl att stanna inne och hålla varmt och torrt. Får väl meka med lite slowfood så att det tar hela dagen.
    Ove

  8. #2938
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hälsa så gott från mig också! Här blir det väl att stanna inne och hålla varmt och torrt. Får väl meka med lite slowfood så att det tar hela dagen.
    Ok, Ove, ska be henne stanna länge hos oss
    Jan

  9. #2939
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ok, Ove, ska be henne stanna länge hos oss
    Hoppas att OSS inkluderar mig?

    Roade mig en timma med att titta på Gotland Grand National -11 på youtube. Om man tänker bort en massa hojar och tävling och sånt - vilken mysig väg! Vore kul, om det vore möjligt, att åka över, ev. hänga av väskorna och bara köra rundan ett par varv. Ingen hets utan bara god styrfart. Det är såna vägar jag gärna söker mig till men det är hopplöst att hitta en så lång runda.
    Ove

  10. #2940
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Britt lovade stanna över helgen. +15 på Öland i dag. Offroad i trollskogen utan turister. Underbara vattensamlingar på grusvägen utmed kusten.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •