Sidan 291 av 548 FörstaFörsta ... 191241281289290291292293301341391 ... SistaSista
Resultat 2 901 till 2 910 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2901
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Första älgjaktsdagen och jag har försökt göra min plikt för trfiksäkerheten. Och nej, jag skjöt ingen men laget fällde en.

    Medan jag satt i pass surrade det till i fickan. Telefon från MC-doktorn som meddelade att Sigrid var färdigbehandlad och klar för utskrivning. Vajrarna kom tydligen precis före helgen. Leveranstiden - ja jösses? Det är klart att det tar tid när man ska leta upp den malmåder som kan ge det järn som sen ska till tråddrageriet och i sinom tid tvinnas och härdas till stålvajer för att fungera till mitt gashandtag.

    Nu är hon iallafall klar för nya äventyr och jag ska gärna följa med. Ska bli gott att vara tillbaka i offroadstuket igen.
    Ove

  2. #2902
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Första älgjaktsdagen och jag har försökt göra min plikt för trfiksäkerheten. Och nej, jag skjöt ingen men laget fällde en.

    Medan jag satt i pass surrade det till i fickan. Telefon från MC-doktorn som meddelade att Sigrid var färdigbehandlad och klar för utskrivning. Vajrarna kom tydligen precis före helgen. Leveranstiden - ja jösses? Det är klart att det tar tid när man ska leta upp den malmåder som kan ge det järn som sen ska till tråddrageriet och i sinom tid tvinnas och härdas till stålvajer för att fungera till mitt gashandtag.

    Nu är hon iallafall klar för nya äventyr och jag ska gärna följa med. Ska bli gott att vara tillbaka i offroadstuket igen.
    Ska du ha henne till att jaga älg med?

  3. #2903
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ska du ha henne till att jaga älg med?
    Nej för jösse namn! Inga älgar vill jag ha i närheten när jag är ute ocxh kör!

    Men trafikfarorna minskar enligt plan.
    Ove

  4. #2904
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nej för jösse namn! Inga älgar vill jag ha i närheten när jag är ute ocxh kör!

    Men trafikfarorna minskar enligt plan.
    Jättebra.
    Läste idag om ett jaktlag som sköt fullt redan på måndagen, men att de väntades flera jägare senare i veckan däribland en som köpt ett nytt gevär.
    med tanken på morgonens frost , så har han nog snart slädföre

  5. #2905
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jättebra.
    Läste idag om ett jaktlag som sköt fullt redan på måndagen, men att de väntades flera jägare senare i veckan däribland en som köpt ett nytt gevär.
    Retligt för den killen, men han kanske kan jaga gris tills det är dags för älg igen. Den som var först att skjuta fullt här på trakten var klar efter 3 minuter. Det laget hade bara en älg i tilldelning.

    med tanken på morgonens frost , så har han nog snart slädföre
    NEJ! inte i mina trakter! Jag har för mycket okört.
    Ove

  6. #2906
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ingen jakt idag. Ca 3 ggr per år är jag med i Kyrkliga Syföreningen. Det är när dom har sopplunch. Ärtsoppan och trappkantarellsoppan har fallit på min lott och sen hoppas jag på att kunna smita.

    Kanske jag på något sätt kan lifta med en soppagäst till Staden och få ut Sigrid på vägen igen. Vädret är bara jättefint alltså! Solen börjar stå lite lågt men det klarar man med att köra åt rätt håll. Hoppas!
    Ove

  7. #2907
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kom just innanför dörren och jag hämtade hojen för 3 timmar sen. Måste bara köra lite för det var ett par månadeer sen jag satt på Sigrid.

    Direkt när jag körde iväg kändes det som första gången jag körde henne - högt och vingligt, men det gick snart över. Känslan att köra en hoj som verkligen passar är bara så skön. den höga tyngdpunkten gör att hojen blir som en kroppsdel på ett annat sätt än när jag kör "normalstuk".

    Först lite asfalt tills rakorna blev för långa, grus en bit och sen krokig asfalt igen tills jag var nästan hemma. Blev macken för tankning och sen en runda till .... och en till.

    Långfingrarna som jag tidigare i livet gjort mitt bästa för att korta av genom att stoppa in dom i maskiner började frysa så jag kollade termometern, 5 grader. Snart dags att sätta i fodret i jackan.
    Ove

  8. #2908
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Skulle egentligen varit i skogen idag , men jag vaknade sent och var inte alls redo när telefonen ringde. Av stod alltså.

    Blev en tur istället, med Sigrid. Körde iväg söderut och kom i närheten av Varnhem så då var det bara att fortsätta till Trandansen. Drog sen iväg mot Kinnekulle via Skara och sen så småningom hemåt. Alltså Tranresans "normalrunda". Blev som vanligt ca. 20 mil.

    Händelser på vägen: På väg mot Lerdala i den skarpaste och dessutom skymd vänsterkurva möter jag en stor j-a traktor med dubbelmontage och en harv som sticker ut en meter extra som hänger bakpå. Som tur var genade jag inte men jag fick ändå problem för hela vägen var full. Traktorns bromsar var naturligtvis normalkass men mina fungerade så att jag fick ner farten så pass att traktorföraren hann väja lite så det blev en dryg halvmeter väg åt mig. Ska det egentligen inte vara en bil som kör före och varnar när det är så uppenbart farligt som i detta fallet? Förstår svårigheterna med det men ändå?

    Vid Trandansen: En pippi - en björktrast. Ändå var det 10.000 tranor där för några dagar sen, men dom kommer tydligen inte dit förrän på kvällen.

    Vädret: Fint och soligt ca 5 grader när jag körde iväg. Kom under ett moln i närheten av Billingen och det följde mig minst 10 mil. Norr om Skara började det dessutom att regna och då saknade jag verkligen fodret i jackan. Får börja leta.

    I morgon må det vara hur fint åkväder som helst, jag har viktigare för mig: Ska vara barnvakt åt barnbarnet.
    Senast redigerat av Ove den 2012-10-12 klockan 20:04.
    Ove

  9. #2909
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skulle egentligen varit i skogen idag , men jag vaknade sent och var inte alls redo när telefonen ringde. Av stod alltså.

    Blev en tur istället, med Sigrid. Körde iväg söderut och kom i närheten av Varnhem så då var det bara att fortsätta till Trandansen. Drog sen iväg mot Kinnekulle via Skara och sen så småningom hemåt. Alltså Tranresans "normalrunda". Blev som vanligt ca. 20 mil.

    Händelser på vägen: På väg mot Lerdala i den skarpaste och dessutom skymd vänsterkurva möter jag en stor j-a traktor med dubbelmontage och en harv som sticker ut en meter extra som hänger bakpå. Som tur var genade jag inte men jag fick ändå problem för hela vägen var full. Traktorns bromsar var naturligtvis normalkass men mina fungerade så att jag fick ner farten så pass att traktorföraren hann väja lite så det blev en dryg halvmeter väg åt mig. Ska det egentligen inte vara en bil som kör före och varnar när det är så uppenbart farligt som i detta fallet? Förstår svårigheterna med det men ändå?

    Vid Trandansen: En pippi - en björktrast. Ändå var det 10.000 tranor där för några dagar sen, men dom kommer tydligen inte dit förrän på kvällen.

    Vädret: Fint och soligt ca 5 grader när jag körde iväg. Kom under ett moln i närheten av Billingen och det följde mig minst 10 mil. Norr om Skara började det dessutom att regna och då saknade jag verkligen fodret i jackan. Får börja leta.

    I morgon må det vara hur fint åkväder som helst, jag har viktigare för mig: Ska vara barnvakt åt barnbarnet.
    Gör som i Thailand. Ta barnet i en ryggmes, så kan du ut och åka ändå. Men prata inte med mamman först.

  10. #2910
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Gör som i Thailand. Ta barnet i en ryggmes, så kan du ut och åka ändå. Men prata inte med mamman först.
    Nä huvva! Det är ett par grader varmare än vad det var igår men det känns svinkallt ute. Vill inte gå ut själv så det är otänkbart. Tror att det är varmare i Thailand.

    Undrar om det är snö på gång?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •