Sidan 290 av 548 FörstaFörsta ... 190240280288289290291292300340390 ... SistaSista
Resultat 2 891 till 2 900 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2891
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dagens tanke blir= tänk om någon gjorde ett chassi till den goa V4 motorn
    Berätta! Hur ser din V4-motoriserade drömhoj ut?
    Ove

  2. #2892
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Kanske den gör sig bäst i autobanchassi ändå. V4 spann nästan lika gott som i min gamla Saab
    Jan

  3. #2893
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu regnar det ute igen. Nu känns det som det aldrig kommer att sluta med pissväder, är hjärtligt trött på lågtryck!

    Förberedelser för älgjakten har börjat men det kommer väl att bli samma blötorgie som MC-säsongen har varit. Men älgstammen behöver skjutas av så att vi inte har vägarna fulla av kollisionsobjekt. Sen är det alla grisar som också börjar bli en plåga. En ordentlig vinter kan ju hjälpa till på den punkten men det behövs en hel del jakt också.

    Dom närmasta veckorna kommer det hur som helst inte att handla om hojåka även om vädret blir OK. Hoppas att det blir fint i slutet Oktober och en bra bit in i November. Jag har massor att ta igen!
    Ove

  4. #2894
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu regnar det ute igen. Nu känns det som det aldrig kommer att sluta med pissväder, är hjärtligt trött på lågtryck!

    Förberedelser för älgjakten har börjat men det kommer väl att bli samma blötorgie som MC-säsongen har varit. Men älgstammen behöver skjutas av så att vi inte har vägarna fulla av kollisionsobjekt. Sen är det alla grisar som också börjar bli en plåga. En ordentlig vinter kan ju hjälpa till på den punkten men det behövs en hel del jakt också.

    Dom närmasta veckorna kommer det hur som helst inte att handla om hojåka även om vädret blir OK. Hoppas att det blir fint i slutet Oktober och en bra bit in i November. Jag har massor att ta igen!
    Du får väl ta på dig Goretexkläderna och slokhatten, så klarar du dig länge.Det vore nog en välgärning mot alla om det gick att decimera antalet grisar i skogen. Att väldigt många bönder blir drabbade av dessa plöjare sägs väl inte så mycket om, men om en villaträdgård får en liten gräsmatta sönderbökad, så verkar det vara världens katastrof.
    Antar att ni än så länge kan använda hund vid jakten på älgen. I norra Värmland tar vargen hundarna på sina håll. Att även älgstammen måste decimeras är ju klart. En bekant åkte på en runda ute på Värmlands Näs, söder om Säffle, och såg då 15 älgar fördelat på några få platser.

  5. #2895
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Massor att ta igen var ordet - jag har bara haft hojkort sedan första veckan i augusti så säsongen har varit alldeles för kort av den anledningen också.

  6. #2896
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Massor att ta igen var ordet - jag har bara haft hojkort sedan första veckan i augusti så säsongen har varit alldeles för kort av den anledningen också.
    Med den hojen behöver du inte skylla på att säsongen är kort. Den rullar på året runt

  7. #2897
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Antar att ni än så länge kan använda hund vid jakten på älgen. I norra Värmland tar vargen hundarna på sina håll.
    När jag var till Värmland senast, ca en vecka sen, såg jag några schäferliknande hunddjur i en skogskant ifrån E18. Tror inte att det var vanliga hundar men är inte säker pga stort avstånd.

    I mina trakter har det förekommit flera vargangrepp på hundar för några år sen. Dock har jag inte hört om något dom senaste åren. Troligen är att det närmsta reviret blev utglesat av skabb?

    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Massor att ta igen var ordet - jag har bara haft hojkort sedan första veckan i augusti så säsongen har varit alldeles för kort av den anledningen också.
    Min första säsong som återfallare: Köpte hojen på höstkanten och vädret var hyfsat det året. Oj va jag körde en massa mil innan jag fick lugna ner pga vinter. Bara njöt alltså! Då lärde jag mig en del om Goretex och bra handskar för det var inte särskillt varmt alla gånger - men skönt!
    Ove

  8. #2898
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vädret var fint idag. Jag kom mig för att ta ut Greta för en liten tur. Tuffade iväg i sakta mak i sydostlig riktning och kom på så sätt nära Väring. Gick in i butiken och inventerade - inget som intresserade mig för dagen. Blev lite inspirerad och drog vidare till Tibro för att se om det fanns något där, men där var det stängt.

    Lunchdags, hungrig och närmar mig Skövde. Frågar en man på en Shadow om det finns någon MAX-hamburgeria i stan. Jag är lite kinkig och MAX är väl det som kommer närmast människoföda. Får besked - tackar och åker dit jag blivit visad.

    Parkerar bredvid en Transalp och går in. Glufsar i mig min hamburgare och tar med mitt kaffe ut och där sitter Transalpägaren vid ett bord och vinkar. Knallar dit och blir bekant med en trevlig man som heter Kenneth och kommer från trakten. Han har samma attityd tiill detta med hoj och hojåka som vi i 60+gänget - lite avspänt. Talade om var vi finns och att han är välkommen på forumet.

    Upptäckte att klockan gått längre än jag anat så det blev raka vägen hem(= inte över Kinnekulle) på krokigast möjliga väg för att hustrun som varit på bussresa och blev avsläppt i Mariestad inte skulle bli strandsatt.

    Blev en liten, men dock, tur i Skaraborg i vackert väder. Mätaren stannade väl någonstans mellan 15 - 20 mil.
    Ove

  9. #2899
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Smålandsvädret va fint +10 växlande molnighet. Några vägar som fått ny beläggning i höst besiktgades. Möe Lövèn bitvis annars fina vägar.
    Jan

  10. #2900
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Smålandsvädret va fint +10 växlande molnighet. Några vägar som fått ny beläggning i höst besiktgades. Möe Lövèn bitvis annars fina vägar.
    Lövén var hal och fuktig men glest förekommande när jag for iväg men efterhand var det bara torrt och fladdrade upp av vinddraget när jag körde förbi. Alltså perfekt väder för början på hösten. Fram för flera såna dagar under ett par månader framöver, då kommer säsongen -12 att framstå i bättre dager!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •