Sidan 29 av 548 FörstaFörsta ... 1927282930313979129529 ... SistaSista
Resultat 281 till 290 av 5473

Ämne: 60+

  1. #281
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Men en duktig låtskrivare är det väl ingen tvekan om att hon är med bra röst och dessutom är hon folklig och trevlig så hon gör verkligen skäl för sina framgångar. Hur många ggr har man inte njutit av hennes hit "I will always Love You" som Whitney Houston gjorde något stort av.
    Gift med samma man sedan decennier. Gillar Dolly skarpt.

    http://i.realone.com/assets/rn/img/6...7779-large.jpg
    Den bästa version jag hört av "I will always ...." framfördes av fru Dolly själv i en liveinspelning på TV för längesen. Väldigt litet band bakom och en massa känsla. Då reste sig pälsen längs hela ryggen av ren vällust.

    Produktiviteten är det heller inget fel på, nästan i klass med Tore Skogman som faktiskt skrev en massa riktigt bra låtar. det var inte bara jämtgubbar och sånt.

  2. #282
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Produktiviteten är det heller inget fel på, nästan i klass med Tore Skogman som faktiskt skrev en massa riktigt bra låtar. det var inte bara jämtgubbar och sånt.
    Tore Skogman var enormt produktiv. Håller med dig, han skrev en hel del bra saker, förutom de mest kända. Hade vissa fördomar om honom som lite av en töntig pajas, innan jag lärde känna honom lite närmare. Vi sprang New York Marathon tillsammans -88. Måste säga att jag fick en helt annan uppfattning om honom efter den resan. Han var en helt annan människa privat än vad jag hade trott. Mycket trevlig och enkel person som jag ser som en förmån att fått lära känna lite grand. Tyvärr fick han en tråkig avslutning på sitt liv. Tror aldrig att han riktigt kom över sorgen över hustruns bortgång samtidigt som hälsan inte längre var med honom.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #283
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Många av hans bästa "seriösa" kompositioner överlät han på andra artister. Min teori är att han inte ville "smitta" ner de alsterna med pajas stämpeln som Mats talar om.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #284
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tore Skogman var enormt produktiv. Håller med dig, han skrev en hel del bra saker, förutom de mest kända. Hade vissa fördomar om honom som lite av en töntig pajas, innan jag lärde känna honom lite närmare. Vi sprang New York Marathon tillsammans -88. Måste säga att jag fick en helt annan uppfattning om honom efter den resan. Han var en helt annan människa privat än vad jag hade trott. Mycket trevlig och enkel person som jag ser som en förmån att fått lära känna lite grand. Tyvärr fick han en tråkig avslutning på sitt liv. Tror aldrig att han riktigt kom över sorgen över hustruns bortgång samtidigt som hälsan inte längre var med honom.
    Tore Skogman var en fin man som inte verkade ha några later. Skulle vara kul att se en lista på alla låtar han gjort för att försöka lista ut vem som sen lanserade låten. Onödig kunskap kanske men många låtar är det som man inte tänker på att det var han som skrev.

  5. #285
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Den bästa version jag hört av "I will always ...." framfördes av fru Dolly själv i en liveinspelning på TV för längesen. Väldigt litet band bakom och en massa känsla. Då reste sig pälsen längs hela ryggen av ren vällust.

    Produktiviteten är det heller inget fel på, nästan i klass med Tore Skogman som faktiskt skrev en massa riktigt bra låtar. det var inte bara jämtgubbar och sånt.

    Jodå, jag har hört Dollys egen version av sin "I will always.....men hörde Whitney Houston först vilket präglat min uppfattning om låten. Men tycke och smak är det ju ingen större idé att diskutera.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #286
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tore Skogman var enormt produktiv. Håller med dig, han skrev en hel del bra saker, förutom de mest kända. Hade vissa fördomar om honom som lite av en töntig pajas, innan jag lärde känna honom lite närmare. Vi sprang New York Marathon tillsammans -88. Måste säga att jag fick en helt annan uppfattning om honom efter den resan. Han var en helt annan människa privat än vad jag hade trott. Mycket trevlig och enkel person som jag ser som en förmån att fått lära känna lite grand. Tyvärr fick han en tråkig avslutning på sitt liv. Tror aldrig att han riktigt kom över sorgen över hustruns bortgång samtidigt som hälsan inte längre var med honom.


    Skulle tro att något liknande det du beskriver gäller för de flesta artister och s.k. kändisar. Att kryper du bakom "masken" och skådespeleriet som de visar publiken så finns där en helt vanlig människa med förtjänster, fel och brister precis som vi andra. Vi människor har väldigt lätt för att döma och ha en uppfattning utan att veta många ggr verkar det som. Och så vill vi gärna placera människor i vår omvärld i olika fack och sätta en stämpel på dem sägs det av folk som tror sig begripa sånt. Har hört experter säga sådant på TV och det kan ju ligga någon sanning i det.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #287
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ni har rätt gubbar. Det borde räcka att konstatera = kör Mc OK.
    Jan

  8. #288
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ni har rätt gubbar. Det borde räcka att konstatera = kör Mc OK.
    Låter bra räven!
    Vi njuter av våra biker och låter bli att krångla till det och skiter i resten!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #289
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ni har rätt gubbar. Det borde räcka att konstatera = kör Mc OK.
    "Livet är inte blott en lek, det är även en dans på rosor" skrev någon. Så sant men det finns massor mellan himmel och jord att vara glad åt, eller .... ?

    Luktade lite på en Africa Twin i en butik igår, nöp henne lite i sitsen och provsatt. Började fundera och kände att det pirrade lite i "villha-nerven"!

  10. #290
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Jaha, Ove. AT har gott rykte, ska du byta bort någon då? eller bygga ut?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •