Sidan 288 av 548 FörstaFörsta ... 188238278286287288289290298338388 ... SistaSista
Resultat 2 871 till 2 880 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2871
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu börjar hänryckningens tider för oss som gillar småvägarna. Ändå finare blir det ju just när Löfvén trillar ner. Då får man fin utsikt över verkligheten. Man slipper ju både mygg och turister med sina jäkla husbilar.
    Körde en sväng i går och kom ut på en nästan en mil lång skogsbilväg. Den var precis nysladdad efter att i somras blivit belagd med grovsingel. Jäklar vad det slängde och hoppade, men kul var det. Lite otäckt kanske att hojen går bäst i 60-70 på sånt underlag. Gäller att ha bra däck.

  2. #2872
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Låter fint det där, var själv ute på en 25 mila tur igår , bara asfalt.
    Apropå däck. Trots mitt nya Annake 2 bak så känner jag att det släpper ibland särskild på våt asfalt,
    verkar även som det händer på ganska kall asfalt. Är inte Annake 2 bättre på asfalt?
    //Håkan

    Trillar Löfvén snart? Affärsplan? Har Sossarna och Moderaterna helt bytt politik..
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-25 klockan 12:17.

  3. #2873
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Apropå däck. Trots mitt nya Annake 2 bak så känner jag att det släpper ibland särskild på våt asfalt,
    verkar även som det händer på ganska kall asfalt. Är inte Annake 2 bättre på asfalt?
    //Håkan
    Höstlöfvén falleralla i sinom tid och då brukar det bli nån skit på vägen som ger hala spår, lavar eller något. Jag blev förvånad första hösten jag var ute på upptäcktsfärd och det blev spontana uppställ och burnouts trots att jag inte var alls brutal på gas och koppling. Nu vet jag om det och tar det åtskilligt lugnare på höstasfalten. Gruset är bra på så vis att det är som vått grus brukar vara året runt tills det fryser.

    Väntar på frisk kropp och frisk hoj så jag kan komma ut och få frisk luft. Behöver köra bort lite gummi så att jag kan köra till gummigubbe Frisk och få friska däck att friska på med till våren.
    Ove

  4. #2874
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hallå Håkan! Suzuki DRZ 400 finns med elstart och offroadstuk på Blocket!
    Ove

  5. #2875
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    OK, lite nyare ja.
    Den skall vara: Snygg, snällt körd, rimlig i pris och lv-reggad (ej enduroreggad).

    //Håkan

  6. #2876
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagen började med regn - vad göra? Jo, brödet är slut så då kan jag ju baka. Till butiken och köper jäst och gör iordning deg på jäsning. Jaha, vad händer?

    Det ljusnar på himlen och blir riktigt lovande för körning även om själva vägarna var våta. Bara det att jag startat ett fleratimmarsprojekt. Bara att göra färdigt alltså och köra efteråt.

    När jag var klar med bakningen så hade vädret åter blivit normalt - det regnade. Tur alltså att jag inte kom iväg som jag tänkt, för det hade nog blivit typ 10 mil hem när regnet kom.
    Ove

  7. #2877
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dagen började med regn - vad göra? Jo, brödet är slut så då kan jag ju baka. Till butiken och köper jäst och gör iordning deg på jäsning. Jaha, vad händer?

    Det ljusnar på himlen och blir riktigt lovande för körning även om själva vägarna var våta. Bara det att jag startat ett fleratimmarsprojekt. Bara att göra färdigt alltså och köra efteråt.

    När jag var klar med bakningen så hade vädret åter blivit normalt - det regnade. Tur alltså att jag inte kom iväg som jag tänkt, för det hade nog blivit typ 10 mil hem när regnet kom.
    Tur jag inte satt till nån deg. Kl 3 sluta det regna å solen titta fram +14. Så det blev en liten smutsaner runda
    Jan

  8. #2878
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Får verkligen hoppas att jag hinner ut på småvägarna till helgen. Sista veckans regn har nog gjort att de är lite lagom mjuka och ger fäste åt grova däck. Slipper som sagt både mygg och turister. Snart faller nog bägge Löwen, så det blir bättre utsikter.

  9. #2879
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Träff för daglediga Tisdag..

    Det verkar som det kan bli hyfsat väder på tisdag/onsdag. Finns det intresse för en Lunch /Fika tex i Askersund med omnejd?
    Tid och plats kan ändras beroende av intresse, kom med förslag.
    Om intresse finns får det bli en egen tråd. Alla välkomna.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-10-01 klockan 10:22.

  10. #2880
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Inget intresse..?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •