Sidan 287 av 548 FörstaFörsta ... 187237277285286287288289297337387 ... SistaSista
Resultat 2 861 till 2 870 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2861
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Idag har jag lyckat med att "lägga" min F800GS på sidan i skogen. F....n vad tung den lätta offroad var mellan alla stenar, kvistar, gran m.m. Undrar hur gör man om man hamnar i samma situationen med en cykel som är 50-60 kg tyngre? Det måste vara nästan omöjligt om man kör i skogen själv - som jag oftast gör.
    P.S- Vad kan kosta att om ackera en plast sidan?
    Sorry! Men välkommen i klubben.

    Hur man gör? Jag brukar ta iIIII tills den är uppe, sen är det dags för en bra stunds återhämtning. Går det inte så är det att promenera eller ringa efter hjälp. Det bästa är ju att man kör minst 2, åtminstone om man är ute på okända vägar.

    Kostnad? Dyrt vet jag, men kanske det är idé att utnyttja försäkringen?
    Ove

  2. #2862
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Nja. Det var inte första gången men första gången med F800GS. Så att jag vet hur man gör. Detta hände på en riktig liten skogstig med massor av sten och svinhala rötter - när jag åkte ett litet "omväg" till jobbet på morgonen. (dvs. åkte samma strecka många gånger)

  3. #2863
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Nja. Det var inte första gången men första gången med F800GS. Så att jag vet hur man gör. Detta hände på en riktig liten skogstig med massor av sten och svinhala rötter - när jag åkte ett litet "omväg" till jobbet på morgonen. (dvs. åkte samma strecka många gånger)
    Har du motorskyddsbågar? OM INTE SÅ BÖR DU KOSTA PÅ SÅDANA.

  4. #2864
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har du motorskyddsbågar? OM INTE SÅ BÖR DU KOSTA PÅ SÅDANA.
    Jo dom är bra - nertill, men där finns inga plastkåpor. Kraschpuckar kanske men dom funkar väl bara på asfalt?
    Ove

  5. #2865
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo dom är bra - nertill, men där finns inga plastkåpor. Kraschpuckar kanske men dom funkar väl bara på asfalt?
    Tänkte mig inte riktigt för. Jag menar de bågar som både skyddar motorn och även går högre upp och skyddar plasten. De bågarna skyddar hojen ganska bra även på både grus och vid vurpor i skogen. Jag vet, för jag har provat dem flera gånger på min hoj.

  6. #2866
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänkte mig inte riktigt för. Jag menar de bågar som både skyddar motorn och även går högre upp och skyddar plasten. De bågarna skyddar hojen ganska bra även på både grus och vid vurpor i skogen. Jag vet, för jag har provat dem flera gånger på min hoj.
    Förstår hur du menar men du har egentillverkade bågar som är bättre och starkare än köpebågarna.

    Funderat lite och visst är det enkelt att skydda plasten. Man kan ta en mjuk matta och lägga över de mest utskjutande delarna och på den lägger man sen glasfiberarmerad polyester till lämplig tjocklek. På det viset får man ett sjok som passar perfekt och kan spännas fast lätt när man ska ut på farligheter. Målas lämpligen i en glad färg man gillar, gladsvart, illgrått, cerise eller kanske grönt.
    Sen om man vill stila sig och verka civiliserad kan man plocka bort sjoken och fram kommer en plastkåpa i skick som ny även om skyddena är repade.
    Ove

  7. #2867
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag har BMW original motorskyddsbågar monterad på min hoj - men de skyddar inte plast där uppe. Jag hittar säkert ngt. klistermärke (tills vidare) för att jag slutar inte med att köra i skogen och det är bara tidsfråga när det händer igen.
    Tack för alla tips.

  8. #2868
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ove!! Samt övriga också såklart

    http://www.bikez.com/pictures/large....-%20Suzuki.jpg

    Dream on..

    //Håkan

  9. #2869
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ove!! Samt övriga också såklart

    http://www.bikez.com/pictures/large....-%20Suzuki.jpg

    Dream on..

    //Håkan
    Nä! En motardhoj. Den ser dessutom ut att vara tjock om magen men det kanske bara är kåpor. Vad väger den?
    Ove

  10. #2870
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Läcker!!
    134 kg torr, 43 hk. Finns även i crossutförande, förmodligen inte i Sverige
    //Håkan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •