Sidan 286 av 548 FörstaFörsta ... 186236276284285286287288296336386 ... SistaSista
Resultat 2 851 till 2 860 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2851
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Då var det ca 15 mil idag (mest grus) rund Ramsberg, Kopparberg, Kloten, Malingsbo m.m. och helt underbart. Skulle vara bättre med ngr. MC kompisar - då vågar man åka även riktig små skogsvägar.
    Härliga vägar. Har åkt mycket i området. Har en åkkompis i Riddarhyttan.
    Mycket bättre att kompisåka då man är på små vägar.

    Kommer du till Flygmuseet i Linköping på Lördag?

    //Håkan

  2. #2852
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    till Håkan46
    Jag är mkt. intresserad av flygning och flyger ibland själv. Men det finns stora risker att jag måste jobba både på lördag och söndag nästa veckan (www.wirehus.nu) Så jag tror inte att jag kan vara med - tyvärr

  3. #2853
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Igår tog jag bilen i skymningen för att titta lite efter vildsvin och iallafall deras härjningar.

    I mina trakter har vi en knepig älg, förmodligen Hälges kompis Rubbade Runar. Han beter sig inte som andra älgar och han är inte alls skygg. Jag kom alltså åkandes på en krokig väg och i en högerkurva, där ungbjörkarna står tätt som ett spjälstaket, står det en ÄLG! i diket!
    Storfoten på bromsen och stannar på några meter. Då reagerar älgen och kastar sig med sidan före i björkarna innan han kommer på att det är bättre att springa med den smala sidan först. Kvar sitter jag med gula björklöv singlande ner över bilen och undrar vart han tog vägen.

    Hmm - den älgen är nog i livets slutskede för älgjakten börjar snart och såna djur ber om att bli skjutna.
    Ove

  4. #2854
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har ont i ansiktet och saknar en tand. Den kollapsade i förra veckan och idag var det dags. Jag fick 3 val: rotfylla= >8000:-, vanlig lagning fast det kommer inte att hålla så länge= några tusen eller också dra ut. Jag tittade en extra gång på ruinen och tänkte till 8.000:- minus utdragning= 7000:- = ett halvt dussin bakdäck? OK! Dra ut eländet.

    Nu har jag alltså ont i käften och spottar blod men va f-n, vad trodde jag?

    Hoppas att det är bra tills på Lördag för då vill jag köra till Linköping.
    Ove

  5. #2855
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    till Håkan46
    Jag är mkt. intresserad av flygning och flyger ibland själv. Men det finns stora risker att jag måste jobba både på lördag och söndag nästa veckan (www.wirehus.nu) Så jag tror inte att jag kan vara med - tyvärr
    Vad flyger du?
    Ove

  6. #2856
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev alltså inget Linköping. Influensa eller förkylning, skit samma, samma resultat.

    Vädret: Utlovat regn, men bara fuktig luft för tillfället. Säsongen har varit den sämsta sen jag började köra. Hoppas på att det kommer fina höstdagar så att jag kan få rasta av mig och hojarna lite mera innan saltet faller över vägnätet.

    Ska man vara lite positiv så kan man ju dra till med att det inte går åt så många däck. Jag har inte behövt byta ens ett bakdäck i år, hittills.

    Ny liten hoj skulle sitta fint. Med grova däck.
    Ove

  7. #2857
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst har det varit ett jäkla skitväder tidvis i sommar. Faktiskt inte hela tiden, men råkar regnet infalla då något är inplanerat, så känns det för jäkligt.
    Jag och Ove hade i allafall en fin tur till tranorna vid Hornborgasjön i våras.
    En kanonfin tripp till Lofoten i början av Juni var en riktig höjdare. Tur med vädret med bara några timmars regn. Tå dagar med HOORC utanför Borensberg och ca 25 mil på småvägar och ettt kanonfint väder får jag säga utgjorde höjdpunkterna.
    Här hemikring har man ju kunnat utnyttja lediga dagar och tagit en tur, då och då, så jag kan nog inte klaga.
    Vi har ju haft fina höstar förr, så varför inte i år?
    Som jag har påpekat förut, så kan vi absolut inte lita på gammal statistik när det gäller vädret.
    Vädret bryr sig inte om statistiken.
    Jag har ju tänkt ta en sväng till Norge för att se den vackra fjällvärlden i Oktober, men då har ju folk hört av sig och säger att då kan man ju inte åka för det brukar ju vara dåligt väder då.
    Jag har ju kört förr i Norge på höstarna och haft kanonfina dagar....................
    han är nog på gång

  8. #2858
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blev alltså inget Linköping. Influensa eller förkylning, skit samma, samma resultat.

    Vädret: Utlovat regn, men bara fuktig luft för tillfället. Säsongen har varit den sämsta sen jag började köra. Hoppas på att det kommer fina höstdagar så att jag kan få rasta av mig och hojarna lite mera innan saltet faller över vägnätet.

    Ska man vara lite positiv så kan man ju dra till med att det inte går åt så många däck. Jag har inte behövt byta ens ett bakdäck i år, hittills.

    Ny liten hoj skulle sitta fint. Med grova däck.
    Ove.
    Vilket supervackert väder när vi sågs vid Tysslingen i Mars. Vem trodde att det skulle bli en sån sommar..

    Du kollar fortfarande på små offroadare.....samma här. Drömmar el verklighet?
    //Håkan

  9. #2859
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Vilket supervackert väder när vi sågs vid Tysslingen i Mars. Vem trodde att det skulle bli en sån sommar..
    Det där med säsong .. undra om inte vi alla tänkt lite fel? Det är kanske så att vi ska vara ute och köra Okt - Mars istället för tvärt om? Värt att fundera på.... ?

    Du kollar fortfarande på små offroadare.....samma här. Drömmar el verklighet?
    //Håkan
    Drömmen lever ...
    Ove

  10. #2860
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Idag har jag lyckat med att "lägga" min F800GS på sidan i skogen. F....n vad tung den lätta offroad var mellan alla stenar, kvistar, gran m.m. Undrar hur gör man om man hamnar i samma situationen med en cykel som är 50-60 kg tyngre? Det måste vara nästan omöjligt om man kör i skogen själv - som jag oftast gör.
    P.S- Vad kan kosta att omlackera en plast sidan?
    Senast redigerat av jtr den 2012-09-23 klockan 15:51.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •