Sidan 283 av 548 FörstaFörsta ... 183233273281282283284285293333383 ... SistaSista
Resultat 2 821 till 2 830 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2821
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Säljaren påstod att det är en kopia på en Honda CRF 2008 rakt av (till 99 %). Reservdelar kan användas från Hondan eller tvärtom.
    //Håkan
    Googlade Honda CRF 450 och på SOE;s forum var det inte värst lyriskt beträffande motorn: Ventilbyte efter 30 - 50 timmar och kolv efter 100. Det är klart att om man "gubbakör" hojen så kanske det räcker lite längre, men ändå. Det är alltså tävlingsmotor med servicebehov därefter.

    Vad som däremot är trevligt är vikt och allmänt stuk. Får hoppas att någon tillverkare får till en maskin som liknar dom aktuella men som har vettiga serviceintervall och lite mera komfort(sadeln). Skulle kanske räcka med 30 häst för mig i en sån hoj.

    Glömde: Jo den instabila känslan kommer väl helt enkelt av att den är lätt och att den har en styrgeometri som gör den lättstyrd, litegrann som att ha en trasa som fladdrar mellan benen, men det är en vanesak och efter ett tag känns den lika stabil som en kvartstonsmaskin. (tror jag.)
    Senast redigerat av Ove den 2012-09-11 klockan 10:13.
    Ove

  2. #2822
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Olle Å
    Ja den kan nog gå som en skållad råtta på småvägar. På långtouring passar den inget vidare "ev stående på släpkärran" under transportsträckorna

    Ove
    Har inte CRF 450:n 2008 betydligt mer hk, jag tror att den ligger på 56 hk. Kineserna har tydligen ändrat motorkaraktären för att förlänga serviceintervallet

    P.S. Igår på blocket "ramlade" jag över en KLR 600 från 1984 9500 kr (mjuk sadel). Ungefär vad jag söker i vikt och kraft. Kan de va nåt?
    http://www.blocket.se/hela_sverige?q...ca=9&l=0&md=th

    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-11 klockan 19:18.

  3. #2823
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Olle Å
    Ja den kan nog gå som en skållad råtta på småvägar. På långtouring passar den inget vidare "ev stående på släpkärran" under transportsträckorna

    Ove
    Har inte CRF 450:n 2008 betydligt mer hk, jag tror att den ligger på 56 hk. Kineserna har tydligen ändrat motorkaraktären för att förlänga serviceintervallet

    P.S. Igår på blocket "ramlade" jag över en KLR 600 från 1984 9500 kr (mjuk sadel). Ungefär vad jag söker i vikt och kraft. Kan de va nåt?
    http://www.blocket.se/hela_sverige?q...ca=9&l=0&md=th

    //Håkan
    Tänk om kicken krånglar.

  4. #2824
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Man får se till att bara stanna i nedförsbackar...
    Skämt åsido, elstart är en självklarhet så denna faller bort.

  5. #2825
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ove
    Har inte CRF 450:n 2008 betydligt mer hk, jag tror att den ligger på 56 hk. Kineserna har tydligen ändrat motorkaraktären för att förlänga serviceintervallet
    //Håkan
    Har för mig att crf 450 ger 41 hästar. Vet inte, men jag tycker 56 låter i överkant för en enstånka.

    KLR; en, har den elstart? Ett måste i gubbligan.
    Ove

  6. #2826
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Var hittar du den infon, kolla detta avseende hästar.
    http://www.motorcyclistonline.com/20...rformance.html

    KLR:en har inte elstart vilket Olle nyss påpekade och då faller det på den

    Blev en tur i Sörmland igår med Alf. E-tuna - Hälleforsnäs/Flen- Ärla- Fiholm-Kvicksund
    28 mil. Varmt och härligt, dock regn sista 5 milen

    //Håkan

  7. #2827
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Googlade Honda CRF 450 och på SOE;s forum var det inte värst lyriskt beträffande motorn: Ventilbyte efter 30 - 50 timmar och kolv efter 100. Det är klart att om man "gubbakör" hojen så kanske det räcker lite längre, men ändå. Det är alltså tävlingsmotor med servicebehov därefter.

    Vad som däremot är trevligt är vikt och allmänt stuk. Får hoppas att någon tillverkare får till en maskin som liknar dom aktuella men som har vettiga serviceintervall och lite mera komfort(sadeln). Skulle kanske räcka med 30 häst för mig i en sån hoj.

    Glömde: Jo den instabila känslan kommer väl helt enkelt av att den är lätt och att den har en styrgeometri som gör den lättstyrd, litegrann som att ha en trasa som fladdrar mellan benen, men det är en vanesak och efter ett tag känns den lika stabil som en kvartstonsmaskin. (tror jag.)
    Funderade på om inte klagomålen på servicen gäller 450 X modellen, som ju är en tävlingshoj.
    R-modellen är väl mera landsvägsanpasad ??

  8. #2828
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Trött och förbannad!! DR;en står utanför och vägrar. Stå en vinter är inga problem men en månad på sommaren är hopplöst. Inte en tändning!

    Jag ska ha den till verkstad och har väntat på att semestern ska ta slut. Ringde och han fick iväg en beställning och grejerna kom efter ett par veckor till, men bara hälften. Nu ska jag köra iväg hojen till verkstad för den kan lika gärna stå där som i mitt garage, bara fanskapet hittar på att starta.
    Ove

  9. #2829
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Med lämpligt olämpligt språk, hot, lämpor, startgas och förbannelser hoppade skrället igång. 6000 varv och ökande gjorde att jag fick vara snabb med dödarknappen!

    Jacka och hjälm på sen i med 1;an och starta. Tur att det inte är någon avancerad väg för då hade det blivit kärra. Nu rullade det på i 50 -60 och jag kom fram som beräknat.

    Omedelbart konstaterar hojdoktorn att han fått fel gasvajer förutom att det bara kom en. Får alltså vänta minst 1 1/2 vecka på att grejerna kommer. Surt men jag har ju reservhojen Greta.
    Ove

  10. #2830
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Funderade på om inte klagomålen på servicen gäller 450 X modellen, som ju är en tävlingshoj.
    R-modellen är väl mera landsvägsanpasad ??

    Ja det är den. Max vrid vid moderat varvtal 6500 varv

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •