Sidan 282 av 548 FörstaFörsta ... 182232272280281282283284292332382 ... SistaSista
Resultat 2 811 till 2 820 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2811
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Smile

    Precis som jag tänker, vettig trimningsgrad, 43 hk borde väl räcka. Kawasakis KLX 450 ligger på 56 hk vilket torde innebära mera service och reservdelarna kostar en del.
    Jag skulle nog våga testa en Monstra. Dock så ställer jag mig frågande till tillgång på reservdelar.
    Min gissning är att det inte blir några problem, vill man etablera märket i Sverige så måste service och reservdelar fungera.
    //Håkan

  2. #2812
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kör lite med GS klubbens PRO avdelning
    Använder ni 60+västar. Om inte - varför inte?
    Ove

  3. #2813
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Precis som jag tänker, vettig trimningsgrad, 43 hk borde väl räcka. Kawasakis KLX 450 ligger på 56 hk vilket torde innebära mera service och reservdelarna kostar en del.
    Jag skulle nog våga testa en Monstra. Dock så ställer jag mig frågande till tillgång på reservdelar.
    Min gissning är att det inte blir några problem, vill man etablera märket i Sverige så måste service och reservdelar fungera.
    //Håkan
    Trimningsgrad ca. 95 hk/liter borde ge en ganska rapp motor.

    Prova går ju alltid att göra men för att köpa en så vill jag nog bo nära försäljningsstället =verkstaden. Det är kanske bra med det mekaniska men jag har en känsla av att det elektiska kan vara mera problematiskt och det är svårare att tampas med. Det handlar ju inte längre om loppa på stiftet utan en massa styrboxar och annat skit som krånglar.
    Ove

  4. #2814
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag har 13 mil till Falun. Hur långt har du till Jönköping?
    //Håkan

  5. #2815
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Använder ni 60+västar. Om inte - varför inte?
    Bara jag
    Jan

  6. #2816
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Jag har 13 mil till Falun. Hur långt har du till Jönköping?
    //Håkan
    14 - 15 cirka. Ligger utanför komfortradie med krånglande hoj.
    Ove

  7. #2817
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Klant!!

    För en knapp vecka sen skulle jag klippa gräs åt en granne men hans trädgårdstraktior. Gick inte att få igång den p.g.a. heldött batteri. Sätter på laddare och ser då att det börjar närma sig botten i tanken. Dunken tom! Åker iväg för att tanka och fyller sen Tanken på traktorn.

    Dagen därpå: Fullt batteri men det funkar ändå inte så jag lämnar grejerna som dom står tillls ägaren kommer. Nu i helgen fick sig all el en genomgång och den smäller igång och går perfekt efter detta.

    Idag: Den vägrar starta trots att startmotorn går på högvarv!!??. Genomgång av förgasaren lutar mysko... eller rättare sagt diesel? Jovisst, jag hade, irriterad som jag var tagit fel slang på pumpen.

    Nu är det ju så att en bensinmotor går alldeles utmärkt på diesel bara den hunnit bli varm och det blev den på den lilla skvätt som fanns i förgasarn och med klippaggregatet på. Problemet är att den kallstartar inte på den soppan. Det är i och för sig inte skadligt för motorn för det ger bara en ordentlig rengöring så oljan var verkligen svart.

    Retligt!!!
    Ove

  8. #2818
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu känns det att det börjar bli höst, den bästa av tider för mc-körning.

    I skymningen kom en stor flock med gäss på väg till sin nattplats nere i viken och dom hade mycket att prata om på vägen ner. Insekterna har lugnat ner sig så man blir knappt ens myggbiten.

    I morgon kommer gäster från stora landet i väster så det blir att brassa lite käk. Räcker väl inte med Gevalia när dom åkt så långt. Hittade en bit älg i frysen som blir höstgryta. Det ska väl vara tillräckligt exotiskt för folk som kommer från amerikansk storstad. Skönt att jag kan elda i vedspisen för den är mycket trevligare att jobba vid än den elektriska.

    Köra hoj? Nästan glömt bort hur man gör p.g.a.allt firande av födelsedagar och sånt men snart sitter jag i sadel på en riktig runda(hoppas jag)!
    Ove

  9. #2819
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Har testat Monstran idag, i Falun. Tyvärr har dom bara ett ex med motardhjul för provkörning.
    Jag har inte testat något liknande tidigare, kändes väldigt instabilt till en början, blev dock bättre efter lite körande. Mycket trevlig hoj 450cc 43 hk räcker gott och väl för mig. Tål att tänka på...
    Säljaren påstod att det är en kopia på en Honda CRF 2008 rakt av (till 99 %). Reservdelar kan användas från Hondan eller tvärtom.
    Reservdel prisexempel: Ny sadel komplett 690 kr.
    //Håkan

  10. #2820
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Har testat Monstran idag, i Falun. Tyvärr har dom bara ett ex med motardhjul för provkörning.
    Jag har inte testat något liknande tidigare, kändes väldigt instabilt till en början, blev dock bättre efter lite körande. Mycket trevlig hoj 450cc 43 hk räcker gott och väl för mig. Tål att tänka på...
    Säljaren påstod att det är en kopia på en Honda CRF 2008 rakt av (till 99 %). Reservdelar kan användas från Hondan eller tvärtom.
    Reservdel prisexempel: Ny sadel komplett 690 kr.
    //Håkan
    Styrkan i kombination med låg vikt ca 115 kg gör ju att det kan vara ett fint alternativ för oss som inte är så starka längre. Jag tror att den hojen kan gå som en skållad råtta på småvägarna.
    Tyvärr är den nog inte så kul att åka långturer med och ha en massa packning med. Undrar hur servicekrävande den är? Jag är ju van med Transalp, som bara går och går.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •