Sidan 281 av 548 FörstaFörsta ... 181231271279280281282283291331381 ... SistaSista
Resultat 2 801 till 2 810 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2801
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ja, jag förstår vad du menar. Nu kommer ju dom nya 250 med insprut och längre serviceintervall. Landsvägsreggade, tänkta som pendlingsfordon. det är väl något sådant jag drömmer om f.n.
    Sittdynor går alltid att "bygga om" bredda etc.
    Skulle man gå på någon 450 cc så blir det begagnat. Problemet är att veta hur dom har varit behandlade, reservdelar verkar kosta skjortan på dom här maskinerna som är hårt trimmade från fabrik.
    Får se om jag provar någon inom en snar framtid.
    Kolla dessa bilder speciellt dom två sista. Så kan man också göra för ha roligt i livet.
    http://www.kawasakiforums.com/forum/...rogress-36616/
    Tres elegantique (franska eller..")

    Alternativt: Trött Japan eller fräsch Kines
    http://www.blocket.se/dalarna/Monstr...4.htm?ca=9&w=3
    Lv-reggad körklar. 43 hk

    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-04 klockan 23:37.

  2. #2802
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ja, jag förstår vad du menar. Nu kommer ju dom nya 250 med insprut och längre serviceintervall. Landsvägsreggade, tänkta som pendlingsfordon. det är väl något sådant jag drömmer om f.n.
    Sittdynor går alltid att "bygga om" bredda etc.
    Skulle man gå på någon 450 cc så blir det begagnat. Problemet är att veta hur dom har varit behandlade, reservdelar verkar kosta skjortan på dom här maskinerna som är hårt trimmade från fabrik.
    Får se om jag provar någon inom en snar framtid.
    Kolla dessa bilder speciellt dom två sista. Så kan man också göra för ha roligt i livet.
    http://www.kawasakiforums.com/forum/...rogress-36616/
    Tres elegantique (franska eller..")

    Alternativt: Trött Japan eller fräsch Kines
    http://www.blocket.se/dalarna/Monstr...4.htm?ca=9&w=3
    Lv-reggad körklar. 43 hk

    //Håkan
    Usch! Känner att ett intensivt köpsug sätter in! Inte bra för jag har varken plats eller råd, men en sån hoj skulle sitta fint.
    Ove

  3. #2803
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ove Avser du den röda eller kinesen?
    Borde inte dessa hoj typer vara skonsamma mot kroppen/ryggen dvs på grusvägar, ej terräng.

    Ikväll blev det en tur med Brakeless Mc i Fagersta. Runt i krokarna, fika i Avesta, ca 20 mil, blandade typer av hojar.
    Socialt , trevligt.
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-05 klockan 22:19.

  4. #2804
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ove Avser du den röda eller kinesen?
    Borde inte dessa hoj typer vara skonsamma mot kroppen/ryggen dvs på grusvägar, ej terräng.
    Ögat väljer båda, förnuftet den röda och plånboken kinesen som begagnad.

    Dessa hojar kan vara skonsamma för ryggen förutsatt att man kör på dom vägar du nämner, men ..men .. ? Hur skonsamma är dom mot den för mckörning mest vitala delen - ändan? Det är väl den vanliga smala skärbrädan att sitta på, men det går kanske att bygga om.

    Ikväll blev det en tur med Brakeless Mc i Fagersta. Runt i krokarna, fika i Avesta, ca 20 mil, blandade typer av hojar.
    Socialt , trevligt.
    Kul att ni håller igång. Här är det närmast heldött för tillfället.
    Ove

  5. #2805
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Att bygga om/bredda den smala skärbrädan får väl bli en uppgift vilket kan vara nog så positivt.

  6. #2806
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu är det ju höst, så nu stundar ju lite åkning på fina grusvägar utan både mygg och turister. kan vara lite nervöst när älgjakten kommer igång. Eftersom de får lägga skjutpasssen över allmäna vägar kan man ju börja fundera.
    Kan en jägare ta fel på en tjur och ett vildsvin så....
    Bäst att sätta på effektdämparen, men då stör man väl viltet. Kanske lika farligt det.
    I vilket fall som helst så har jag lagt på höstdäcken. MCF 12 bak och Kendra enduro fram.
    Skall på ett årsmöte med HOORC till helgen med förhoppningsvis en rejäl småvägstur.
    Den 16/9 ordnar SMC en gruskurs på en folkracebana i Säffle, som jag inte vill missa.

  7. #2807
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lugn och fin Olle. Älgar puttrar inte och det brukar vara tillsagt av jaktledaren att man får inte skjuta på djur som puttrar.
    Senast redigerat av Ove den 2012-09-06 klockan 21:15.
    Ove

  8. #2808
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Attans vad det dröjer med gasvajern till Sigrid! Vill ha den hojen igång nu när det är årets finaste hojväder flera dagar i följd. I helgen kan det förrestan kvitta för nu ska jag träffa barnbarnet och sen ska det firas födelsedag(inte min). Men på måndag ska jag ut om jag så måste ta Greta, reservhojen!

    Nu är alltså vårveden inne under tak, den som skulle varit inne före midsommar. Nu fick jag den inte levererad förrän i Augusti så det blev lite bråttom. Men nu är jag fri!
    Ove

  9. #2809
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Kör lite med GS klubbens PRO avdelning
    Jan

  10. #2810
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    fräsch Kines
    http://www.blocket.se/dalarna/Monstr...4.htm?ca=9&w=3
    Lv-reggad körklar. 43 hk

    //Håkan
    Jag har tittat på den här hojen lite av och till lite och ser en hel del kvalitéer. Menar då inte att den är så driftsäker som jag skulle hoppas för det vet jag inget om. Men den är bygd på ett sätt som liknar min drömhoj litegrann. Lätt och smidig och med hyfsad effekt. 43 häst på 450 cc verkar vara en lagom trimningsgrad även om hästarna är små.

    Skulle vilja ha en liten kåpa med ruta, motorbåge, topbox och ett par smidiga hårda väskor. Naturligtvis även en vettig sittplats och låååååååååånga serviceintervall. Jösses vilken touringmaskin det skulle bli.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •