Sidan 28 av 548 FörstaFörsta ... 1826272829303878128528 ... SistaSista
Resultat 271 till 280 av 5473

Ämne: 60+

  1. #271
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Kvicksilvret har stigit en 15-20 grader på ett par dagar. Nu tar jag ut "Den gamle" i helgen. Ingen snö på vägarna och bara ett par minusgrader. Förra vintern gjorde jag en kanoninvestering. Allting går ju med elektricitet enligt Tage Danielsson. Nej inte nån eltandborste, utan Handskar o innerjacka. En Manick med två knappar gör att värmen "termostatregleras". En knapp per plagg.
    Med " Den gamle" refererar jag inte till mig själv utan Suzukin. Den av hojarna som har vindruta och elutag. En salt gammal hoj. Åtminstone efter en repa på vägarna i småland.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  2. #272
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Kvicksilvret har stigit en 15-20 grader på ett par dagar. Nu tar jag ut "Den gamle" i helgen. Ingen snö på vägarna och bara ett par minusgrader. Förra vintern gjorde jag en kanoninvestering. Allting går ju med elektricitet enligt Tage Danielsson. Nej inte nån eltandborste, utan Handskar o innerjacka. En Manick med två knappar gör att värmen "termostatregleras". En knapp per plagg.
    Med " Den gamle" refererar jag inte till mig själv utan Suzukin. Den av hojarna som har vindruta och elutag. En salt gammal hoj. Åtminstone efter en repa på vägarna i småland.
    Tat försiktigt, gamle man, när du saltar in hojen! Saltslabbet på vägarna kan vara skithalt, nästan som nytappad gödsel på sommaren.

    För min del vill jag helst att det ska ha kommit en rejäl regnskur innan jag kör ut så att det värsta är borta eller att vägen är helt torr.

    Pratade med MC-doktorn igår och den inlagda hojen får stanna tills det är körbart väder. Som det nu är går det inte att komma åt tänkbara garage pga snö. Tycker att naturen ska ha sin gång så jag väntar in våren istället för att skotta.

  3. #273
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    GeCe: Vadå? hurdå? Högre skolan, förstå nada Jag använder bara dom till höger? Men dom är tydligen inte med om man använder snabbsvar.

    Räven: Impad jag också! massa bromsar som skulle funka samtidigt och olika med tanke på last osv. och från samma pedal

    Fattar knappt nått själv men är det verkligen nödvändigt att fatta allt?? Det jag fattat är iallafall att det "där" till höger inte fanns förut innan min lilla "operation" som tydligen var en inställningsfråga. Men nu funkar det! Som du kan se.

    Tryck på "Medlem" uppe till vänster på sidans huvud och "Kontrollpanel".
    Tryck sen på "Redigera alternativ" och scrolla dig ned till "Övriga alternativ".
    Välj sedan inställning vid "Redigeringsgränssnitt:"

    Min tröga skalle kom också på vad räven menade med Otto Boxer. BMW-Boxer naturligtvis men så kan det bli när inte haspeln är på. Den där räven missar tydligen aldrig en chans med smygreklam för de där tyska tuttarna som han verkar vara besatt av.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #274
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Kvicksilvret har stigit en 15-20 grader på ett par dagar. Nu tar jag ut "Den gamle" i helgen. Ingen snö på vägarna och bara ett par minusgrader. Förra vintern gjorde jag en kanoninvestering. Allting går ju med elektricitet enligt Tage Danielsson. Nej inte nån eltandborste, utan Handskar o innerjacka. En Manick med två knappar gör att värmen "termostatregleras". En knapp per plagg.
    Med " Den gamle" refererar jag inte till mig själv utan Suzukin. Den av hojarna som har vindruta och elutag. En salt gammal hoj. Åtminstone efter en repa på vägarna i småland.

    Hoppas för cykelns skull att du har möjlighet att spola med färskvatten efteråt!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #275
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg

    Min tröga skalle kom också på vad räven menade med Otto Boxer. BMW-Boxer naturligtvis men så kan det bli när inte haspeln är på. Den där räven missar tydligen aldrig en chans med smygreklam för de där tyska tuttarna som han verkar vara besatt av.
    Sen gillar jag Dolly Patton oxå.
    Jan

  6. #276
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sen gillar jag Dolly Patton oxå.
    Hon är lite av min idol - men inte pga tuttsen.

  7. #277
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Den tjejen är det tydligen många som gillar. Över 100 miljoner skivor sålda.
    En +60 tjej med skinn på näsan, " - Om ni visste hur dyrt det är att se så här billig ut " eller
    " - Visst är det mina bröst, Jag har betalat dom själv "
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #278
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Inte blir Dolly blöt om fötterna när det regnar heller. "Hyllor" kan visst ha fler funktioner än att bara vara "skådebrön"...
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #279
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Förutom att hon är en underbar låtmakare tycks hon ha en enastående kontroll på sitt lagom exponerande av stortuttad blondin.
    Jo Mats, hon verkar ha små näpna fötter.
    Jan

  10. #280
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Kollad nyligen en dokumentär om Vår Dolly.
    Familjen och hennes föräldrar där hon växte upp var fattiga som kyrkråttor och tiggeri förekom.
    En liten historia från filmen var där hon och hennes mor var i stan och den lilla flickan Dolly fick syn på en prostutierad som var hottad med spackel och tingeltangel-kläder. Dolly vände sig till mamman och sa: Titta vad hon är vacker men det tyckte inte mamman naturligtvis. Var och en får dra sina slutsatser därav och hur uppväxten påverkat henne.
    Idag och sedan en lång tid tillbaks är hon ju en driven affärskvinna och har verkligen förmåga att sälja sig själv. Men en duktig låtskrivare är det väl ingen tvekan om att hon är med bra röst och dessutom är hon folklig och trevlig så hon gör verkligen skäl för sina framgångar. Hur många ggr har man inte njutit av hennes hit "I will always Love You" som Whitney Houston gjorde något stort av.
    Gift med samma man sedan decennier. Gillar Dolly skarpt.

    http://i.realone.com/assets/rn/img/6...7779-large.jpg
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •