Sidan 278 av 548 FörstaFörsta ... 178228268276277278279280288328378 ... SistaSista
Resultat 2 771 till 2 780 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2771
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gott om tid när man blivit pensionär? Glöm det!

    Om man har en diagnos som är solklar så får man en helt fantastisk hjälp och allt fungerar bra.
    Mycke tid tar det....
    Känner igen det där. Åkte in och ut från sjh i höstas ut att man hittade något..
    Men när man väl gjorde det - då gick det med högfart!
    Nu står jag på kontroll under åtta år..
    Gott om tid som pangis? Knappast.
    Efter att man fått sitt problem fixat (?) så har jag ju blivit så j-a trött så man behöver allt tid man kan få för att få nåt gjort.
    Vi går t ex fortfarande och harvar med en vanl motorgräsklippare, åkklipparen står och väntar på sin nya motor (2x den gamla i hk..)
    men när garaget är färdiginrett då kommer objekten att slippa stå och vänta..Hoppas jag..

  2. #2772
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Känner igen det där. Åkte in och ut från sjh i höstas ut att man hittade något..
    Men när man väl gjorde det - då gick det med högfart!
    Nu står jag på kontroll under åtta år..
    Gott om tid som pangis? Knappast.
    Efter att man fått sitt problem fixat (?) så har jag ju blivit så j-a trött så man behöver allt tid man kan få för att få nåt gjort.
    Vi går t ex fortfarande och harvar med en vanl motorgräsklippare, åkklipparen står och väntar på sin nya motor (2x den gamla i hk..)
    men när garaget är färdiginrett då kommer objekten att slippa stå och vänta..Hoppas jag..
    Lycka till, å tat lugnt
    Jan

  3. #2773
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    På Mc träff med pilsner å mycket humor. Hamnade jag i frågan = vem 60+ are är farligaste trafikanten. Den som pluttrar omkring på stan å kolla tanterna, eller den som kör aktivt på småvägar?
    Jan

  4. #2774
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Känner igen det där. Åkte in och ut från sjh i höstas ut att man hittade något..
    Men när man väl gjorde det - då gick det med högfart!
    Nu står jag på kontroll under åtta år..
    Gott om tid som pangis? Knappast.
    Efter att man fått sitt problem fixat (?) så har jag ju blivit så j-a trött så man behöver allt tid man kan få för att få nåt gjort.
    Känner igen det där! Det var i det läget jag köpte första återfallshojen. Bättre rehabutrustning än motorcykel finns inte. Dom är så effektiva livgivare för gamla skröppel så att dom borde gå på högkostnadskortet. Helst då långfjädrade och lätta offroddare.
    Ove

  5. #2775
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    På Mc träff med pilsner å mycket humor. Hamnade jag i frågan = vem 60+ are är farligaste trafikanten. Den som pluttrar omkring på stan å kolla tanterna, eller den som kör aktivt på småvägar?
    Beror på hur man ser det? Pluttra omkring på stan med blick för tanter ger ju utrymme för en del oförutsedda händelser i trafiken. Om tanterna är i samma ålder och man får kontakt så är ändå risken för komplikationer ganska liten( ojdå)

    Aktiv körning på småvägar innebär att man kan störa, och störas av, den trafik som i huvudsak bedrivs av de fyrbenta med klövar, men man kan även ha en del att göra med tvåbenta med korg eller bil.

    Svår fråga...
    Ove

  6. #2776
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Får låta Sigrid vara i stallet ett par veckor. Gaswiren kärvar och måste bytas. Märkte plötsligt att vid fullt pådrag så stannade rullen i samma läge och jag fick snurra tillbaka den, sen med måttliga pådrag var det normalt igen. Först undrade jag va i hel... te när jag kört om en bil och hojen bara rusar på och jag sitter som en passagerare på en j...a raket.

    Känns inte säkert att köra med tummen på stoppknappen så nu får Greta komma ut och vara standin ett tag. Får väl bli lite nogräknad när det gäller vägar ett par veckor tills MC-doktorn är tebax från semester.
    Ove

  7. #2777
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    På Mc träff med pilsner å mycket humor. Hamnade jag i frågan = vem 60+ are är farligaste trafikanten. Den som pluttrar omkring på stan å kolla tanterna, eller den som kör aktivt på småvägar?
    Vi får inte glömma de gamla tanterna som kör bil. Det fans för några år sedan en trevlig tant som ofta var ute och körde med sin gamla Amazon. Men, om hon såg en vacker blomma vid vägkanten, så stannade hon bara och gick ur bilen oavsett det var i en kurva eller ett backkrön.
    Tror nog den gamling som puttrar runt i stan och kollar på kvinns är farligare än den som kör omkring på småvägarna. Småvägarna kräver ju lite mer av koncentration.

  8. #2778
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Smålänska småvägsnätet är farligt nu. Turister å folk som plockar bär å svamp från bilen. Igår på lilla grusvägen står en volvo mitt i kröken, båda dörrarna öppna å två rövar som sticker upp ur blåbärsriset
    Jan

  9. #2779
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi får inte glömma de gamla tanterna som kör bil. Småvägarna kräver ju lite mer av koncentration.
    Jag tror att de värsta äggen idag har försvunnit, dött av helt enkelt..
    Minns dock fr 70-talet då jag dagligen. 2ggr, körde en viss sträcka genom Sörmland (55-an) fanns det en äldre (minst sagt) man med en röd Kadett vars plats på vägen var "mitt på" med mittsstrecken mitt under bilen plus minus nån meter. Alltid, även vid möte. hastigheten var ibland uppe i svindlande 60kmh..
    Troligen hade han grava synproblem,.
    Att det inte hände nåt var ett mirakel.
    Så småningom undvek jag att åka hem vid viss tidpunkt...
    Eller ska vi ta upp 99-åringen som skulle ut fr en P-område i Sthlm och krockade med 6 stillastående bilar?
    Kommentaren "det var väl inte så farligt" är värd att minnas..
    Harry Haffa tog fö styrlappen på plats...

  10. #2780
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nä gubbar och gummor. Nu går vi mot vinterns tid och det är flera som jag inte träffat i år. Har någon någon idé om någon, helst intressant, mötesplats inom räckhåll för alla intresserade? Jag börjar känna att det är dags för fint väder snart och jag behöver motionera Greta och framför allt mig själv. Sen är det ju en utmaning med alla gubbar, älgar, grus, kärringar och grisar som är våra med- eller kanske mottrafikanter.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •