Sidan 277 av 548 FörstaFörsta ... 177227267275276277278279287327377 ... SistaSista
Resultat 2 761 till 2 770 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2761
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Passar bra för mig.
    //Håkan

  2. #2762
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hallå alla! Ska vi prova med lite snabba ryck? Askersund låter bra för mig. Prova på lördag 28;e? Hur blir vädret? Ska ju helst inte vara alltför "2012-somrigt" = regn. Var säger vår Guru Jan ()? Blir det åkbart? Kan alla intresserade komma?

    Naturligtvis är även icke60+are välkomna om det blir nåt, jag kan visa min nya tuta.
    Ösregn
    Jan

  3. #2763
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ösregn
    Va? Men enligt Klart.se ska det vara helsol på morgonen och halvsol på eftermiddagen?
    Ove

  4. #2764
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej Ove
    Preliminär tid och exakt mötesplats?
    Kanske en gräns för minsta antalet deltagare är på sin plats..!
    //Håkan

  5. #2765
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Lördag den 28:de kan nog funka för mig oxå. Antar du menar Juli?

  6. #2766
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Hej Ove
    Preliminär tid och exakt mötesplats?
    Kanske en gräns för minsta antalet deltagare är på sin plats..!
    //Håkan
    Plats? Vid hamnen vid serveringarna mitt emot kyrkan, innanför Snäckbåten. Sen kanske det kan vara dags att dra iväg någonstans och äta en bit eller nåt - det kan vi enas om där.

    Tid? Förslag?

    Minsta antal deltagare? Vi är ju tre som anmält intresse här och det kan väl komma till några "tysta" också. Kanske jag får sällskap på resan från mitt håll?
    Ove

  7. #2767
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jodå det blev av med träff den här gången och alla fick höra min nya tuta.

    Mera på Askersundstråden.
    Ove

  8. #2768
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Svamptider! Enda gången jag har nån glädje av låg tyngpunkt och låg sadel = scootern är nästan perfekt. Det blir att man kör lite korta bitar - stannar och plockar och fortsätter på mjukt och slirigt underlag. Skulle behöva crossdäck i det läget, men det funkar ändå någorlunda. Lite dåliga fästen för korg så det får bli att jag plockar i påse.

    Jag har provat att leta svamp med DR;en men det funkar dåligt. Jädrans klättrande och letande efter fast markbit att sätta stödet på och att det inte är en grop där jag sätter foten. (man kan ju mosa svamppåsen om man går omkull ). Nä, scootern är bäst i svampskogen.
    Ove

  9. #2769
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gott om tid när man blivit pensionär? Glöm det!

    Om man själv händelsevis råkar vara frisk så är det någon annan som inte är det. Jag har nu varit en massa turer tillsammans med hustrun till KSS för att försöka hjälpa släkting(ar) genom den snårskog som ska föreställa sjukvården.

    Om man har en diagnos som är solklar så får man en helt fantastisk hjälp och allt fungerar bra. Men finns det multipla diagnoser så skiter det sig fullständigt. Det skulle behöva komma in lite industrifolk som kan konsten att få logistik att fungera. Hellre att jag hanteras som objekt som ska åtgärdas än bollas framåtebax hem och in på avdelningen bredvid där jag var förra gången med ambulans för att sen upprepa samma manöver igen.

    Englands sjukvård framstår som bland bäst i världen. En läkare har ansvaret hela vägen och sköter hela rulljansen - hemma eller på sjukhuset.

    Mycke tid tar det....
    Ove

  10. #2770
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Mitt favoritfordon i svampskogen är en fyrtaktare med smackstart. Från den har man mycket fin utsikt över omgivningen.
    Man ser ju oxå fint från en offroadare om man puttrar fram på småstigar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •