Sidan 275 av 548 FörstaFörsta ... 175225265273274275276277285325375 ... SistaSista
Resultat 2 741 till 2 750 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2741
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Ser ut att bli bättre nästa vecka. Ska försöka komma mig iväg norrut då. Bäst att packa ner mygghatten har jag hört.
    Jan

  2. #2742
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Sluta klaga!! Du får väl göra som de som bor i Ekshärad.
    Vad gör dom där?

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ser ut att bli bättre nästa vecka. Ska försöka komma mig iväg norrut då. Bäst att packa ner mygghatten har jag hört.
    Varthän undrar jag då? Kommer du förbi så hojta till så står kaffepannan på.

    Morronsur () och tvär gick jag ut och kom mig iväg. Det blev snart roligare och jag hamnade i Tiveden.

    Eftersom jag ändå var nära tog jag med en grankvist och körde upp till Lerbäcks kyrka och besökte GeCe;s grav. Lade kvisten på stenen och satt en stund och tänkte på roliga minnen.

    Ner till Askersund igen och tog en glass och en kaffe i hamnen. Pratade med en annan gubbe som satt där och han hade haft en Triumph Scrambler på 50-talet. Aldrig svårt att träffa folk när man kommer med motorcykel.

    Hem för att fixa lunch till hemmavarande damer. Körde en bit längs Vättern innan jag tog av genom Tiveden. Naturligtvis kom jag in i en regnskur, men den var kortvarig och jag var snart torr igen. Ett par mil jättefin grusväg fick jag till också, allt för att skita ner hojen.

    Hemma igen efter totalt 23 mils morrontur hade damerna blivit hungriga och varit och handlat räkmackor så jag slapp köket den gången.

    Kändes bra där ute - jag tar en tur till!
    Ove

  3. #2743
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Härligt Ove, denna gång blir det väl Dalsland. Känner mig nästan hemma där (svängar å sånt) goa vägar. Sen blir det väl norska sidan norr ut (om jag inte blir hemregnad). Har jämtland som önskemål för utforskning
    Jan

  4. #2744
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej
    Använde dagen för en tur till Uppsala. Hade ett privat ärende dit.
    Småvägar både dit och hem. 30 mil blev det totalt, endast en ordentlig regnskur, i övrigt hyfsat väder.
    Då jag ändå var i Uppsala passade jag på att, på Lelles, prova Honda NC 700 XD, den med dubbelkopplingslådan, den s.k. offroaden.
    Det var minsann en annorlunda upplevelse. Måste tänka efter och försöka smälta intrycken innan jag förmedlar mina åsikter om modellen ifråga. Jag kan dock säga att den kändes liten och smidig.
    Dom ser helst att man provkör bara i 15-20 minuter. Jag hade behövt 2 timmar för att komma ut på riktiga vägar och verkligen prova.
    //Håkan

  5. #2745
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej

    Varit en sväng til Trollhättan i dag Åkte bara småvägar E6an få va i fred för min del när man åker hoj Och när man är hos bike så har det lätt för at nått smått och gott blir handlat. I dag ble innhandlat en Bike hoodie så nu ser jag nestan ut som en fjortis bakifrån iallafall De ble ca 30 mil på hojen och det få man vel va nöyd med. Bara en liten regnskur då jag kom til Thn!!


    __________
    Simen

  6. #2746
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hade tänkt ta en tur med passagerare idag och då är hon inte hemma? Det är den 80-åriga spättan som är allra roligast att ha på pallen som jag sökte. Hon hänger ut så gott i svängarna och lutar det för lite puffar hon på för mera gas. Det enda jag behöver göra är att gasa och bromsa för resten sköts från baksits. Skitkul!

    Får se hur det ser ut i morgon.
    Ove

  7. #2747
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bäst att skynda sig ut för sen kommer det nog mera regn. Lågtrycksparaden fortsätter men just nu skiner solen.

    Vart?? Sydost kanske? Finns ju några krokar öster om Skövde som är farbara. Får kolla. (kanske jag skulle ta med en karta?)
    Ove

  8. #2748
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jo,det blev sydost med kartan ordentligt monterad med tre klädnypor på fågelpinnen, ibland är jag en ordentlig gubbe.

    Stack iväg mot Tibro men kom inte ända fram p.g.a. att det gick in en väg år höger mot Värsås, Djursätra och vidare. Så hittade jag Vreten som jag tittat förgäves efter i kartorna. Första paus i Kungslena sen blev det grus mot Stenstorp där Sigrid var akut tanknödig. över till Broddetorp och Sveas fik där jag var enda gäst, sen hemåt.

    Lite förvånad är jag över hur lite trafik jag råkade på ute på vägarna och motorcyklarna lyste nästan helt med sin frånvaro tills mitt på dagen sen blev det lite mera vinka. 20-25 mil friskluft i nosen gör gott.
    Ove

  9. #2749
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tog en liten runda neråt Håverud på eftermiddagen. Förvånandsvärt få mc, men en hel del bilar på Brudfjällsvägen, tyvärr. Den vägen borde vara stängd för bilar.
    Färden började i fint solsken och övergick i ett jäkla blåsväder, men faktiskt inget regn idag.

  10. #2750
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Färden började i fint solsken och övergick i ett jäkla blåsväder, men faktiskt inget regn idag.
    Samma var det hos mig igår, blåsten kom under dagen. Nu blåst + regn?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •