Sidan 274 av 548 FörstaFörsta ... 174224264272273274275276284324374 ... SistaSista
Resultat 2 731 till 2 740 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2731
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I småland kryssar man fram där himlen är ljusast. I går hamnade vi i blekinge. Metrologen lovar ingen bättring närmaste dagarna. Står å stampar å vill iväg på semestertur. Men nog är det trevligare om vädret är bättre, avaktar lite.
    Jan

  2. #2732
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I småland kryssar man fram där himlen är ljusast. I går hamnade vi i blekinge. Metrologen lovar ingen bättring närmaste dagarna. Står å stampar å vill iväg på semestertur. Men nog är det trevligare om vädret är bättre, avaktar lite.
    Idag har det väl varit lite vanskligt att veta vart solfläckarna skulle ta vägen, iallafall om det blåst som hos mig. Men jag kan stila med klar himmel även om jag inte kommit ut på 2-hjuling.
    Ove

  3. #2733
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vädret har väl varit lite hit och det, så några småturer har det ju blivit. För tillfället tar jag det lite lugnt efter att med hjälp av en spade knäckt till i ryggen i ett lerdike.

  4. #2734
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vädret har väl varit lite hit och det, så några småturer har det ju blivit. För tillfället tar jag det lite lugnt efter att med hjälp av en spade knäckt till i ryggen i ett lerdike.
    Ajsomfan!! Men använda spade för att knäcka till ryggen låter brutalt? Finns väl maskiner för sånt? Men krya på dig så du kommer på hjulen igen.
    Ove

  5. #2735
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Olle, Ove har rätt, när det gäller grävning är hydralolja överlägsen ryggmärg
    Jan

  6. #2736
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst har ni rätt. Men den sista lilla justeringen måste man ju göra för hand i alla fall. Och halvblöt lera har en märklig förmåga att klibba fast i allting. Skall i allafall försöka göra en tur idag. Om inte annat så för att få ryggen lite mjukare. Det är fin gymnastik att köra på krokig grusväg.

  7. #2737
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tog en fin tur i eftermiddags. En runda bort mot Bengtsfors och Sillerud. Mestadels asfalt idag. Strålande sol. ca 20 grader. Torra vägar. Inget kul att köra grus då. Fick en liten regnskur 5 minuter innan jag var hemma igen. Lagom för att tvätta av dammet.

  8. #2738
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Tog oxå en liten sväng, både grus å asfalt. Litet stopp i Emmaboda systembolag oxå
    Jan

  9. #2739
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det har gått troll i vädret! Så gott som varje dag kommer det en ordentlig skur. Det kan vara soligt och fint och jag börjar satsa på att dra en runda och vad händer? Jo molnen tätnar och sen pissar regnet ner igen.

    Jädra sommar - längtar till hösten......
    Ove

  10. #2740
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det har gått troll i vädret! Så gott som varje dag kommer det en ordentlig skur. Det kan vara soligt och fint och jag börjar satsa på att dra en runda och vad händer? Jo molnen tätnar och sen pissar regnet ner igen.

    Jädra sommar - längtar till hösten......
    Sluta klaga!! Du får väl göra som de som bor i Ekshärad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •