Sidan 272 av 548 FörstaFörsta ... 172222262270271272273274282322372 ... SistaSista
Resultat 2 711 till 2 720 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2711
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Problemet är löst! Jag fick ställa ner hojen hos en kamrat och låna hans scooter hem häromdagen för att Sigrid bara vägrade tända och verkstan som jag var på väg ifrån hade hunnit stänga. Var tillbaka på morgonen och försökte igen med noll resultat. Ringer och blir hämtad till verkstad igen och där börjar letandet. Tändning fungerar och gnistan är jättefin. Bränsle kommer till som det ska. Provar med startgas utan utan en nysning?????

    Till slut efter ett par timmars letande hittar han en pillemojick på toppens vanstra sida med en slak vajer? Tydligen en automatisk dekompressionsgrej som kärvat i ytterläge. Lite gymnastik och olja så rör den sig lättare och problemet är borta.

    Den veckan som varit med alla motorfordonsstrul har kostat en hel del pengar och tålamod. Lugnt liv som pensionär? Sluta drömma.
    Ove

  2. #2712
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej Ove
    Jag och Alf gjorde en toppen tur igår. Vad säger du om denna?
    Kolsva -Lindesberg-Tre sjöars väg till Nora-Gyttorp-Karskoga-Degerfors via Knutsbol-Svartå-Laxå-Askersund, och den bästa sträckan Askersund - Vretstorp - Fjugesta, vilken toppenväg. Vidare mot Garphyttan-Lindesberg där vi tog åt varsitt håll. 45 mil i bra väder kan det bli bättre...
    Jag förmodar att du känner till dom flesta av dessa här vägarna.
    //Håkan

  3. #2713
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Hej Ove
    Jag och Alf gjorde en toppen tur igår. Vad säger du om denna?
    Kolsva -Lindesberg-Tre sjöars väg till Nora-Gyttorp-Karskoga-Degerfors via Knutsbol-Svartå-Laxå-Askersund, och den bästa sträckan Askersund - Vretstorp - Fjugesta, vilken toppenväg. Vidare mot Garphyttan-Lindesberg där vi tog åt varsitt håll. 45 mil i bra väder kan det bli bättre...
    Jag förmodar att du känner till dom flesta av dessa här vägarna.
    //Håkan
    Mmm? Gyttorp o.s.v. till Garphyttan har jag bekantat mig med, men inte allt på två hjul dessvärre. Bör åtgärdas, för vad jag kommer ihåg var vägarna mycket åkbara.

    45 mil? Det var väl ungefär vad jag fick ihop på Säfsenturen.
    Ove

  4. #2714
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Just bakom min rygg ligger ett underverk. Pst, tystnad, hon sover och jag är ensam barnvakt för första gången på bortemot 30 år. Det är mitt lilla barnbarn, 1.5 år.

    Jag var skitnervös för allt nytt trots att jag känner henne ganska bra men jag har aldrig varit ensam med henne. Inga problem - vi var ute och upptäckte världen tills det blev läggdags, fixa välling i nappflaska, ny blöja och pyjamas, mata, lägga och säga godnatt. Hon bara bökade omkring lite i sängen och somnade.

    Fantastiskt hur en så liten unge kan få en gammal cynisk surgubbe till att bli ett fjolligt mähä som lyder minsta vink. Men det är klart - hon är en bonus som jag egentligen inte räknade med att få uppleva. Snacka om detta i ett hojforum? Varför inte, livet är ju inte bara att gasa.
    Senast redigerat av Ove den 2012-07-05 klockan 21:15.
    Ove

  5. #2715
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst Ove. De små måste ju omhuldras emedan de kanske blir arvtagare till våra hojar.
    Omväxlande hojväder på gång. Kanske man skulle ta en tur uppåt Bergslagen när höet är intaget.

  6. #2716
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst Ove. De små måste ju omhuldras emedan de kanske blir arvtagare till våra hojar.
    Omväxlande hojväder på gång. Kanske man skulle ta en tur uppåt Bergslagen när höet är intaget.
    Hoppas att hon slipper min gamla harka. Hon kan få någon senare modell istället.

    Kanske vi skulle höra med Håkan46 och Alf om dom har lust att guida runt en liten sväng, när höet är intaget?
    Ove

  7. #2717
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det har varit en bra helg för mig. Regnigt och jävvvligt mesta av tiden så någon körning har det inte blivit för mig och, som det verkat på byn, inte heller för så många andra.

    Nåja det finns andra glädjeämnen som jag redan nämnt. Nu har hon åkt hem med föräldrarna och lämnat efter sig en ganska trött farfar. (får väl börja träna! ) Vilat
    ut i trädgården och solnedgången med en whiskey och solnedgångar kan man bli lite yr av känner jag nu.

    Funderar lite på varåt framhjulet ska peka nästa gång. Glass i Söderköping kanske kan vara något men det kan kollidera med Packmopedsturnén i Rudskoga. En årlig grej anordnad av Göran Samuelsson och Sveriges bästa artister brukar vara med. Sista rundan som går sen har han bestämt sig för att sluta, Får alltså inte missas.

    Funderar på vad alla håller på med för det är tyst på många håll?
    Ove

  8. #2718
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Körde en fin sväng upp mot Sunne i går. Mellan fartkamerorna körde folk som skållade råttor.
    Volvo och BMW verkar vara de värsta. Verkar som om man är ett hinder på vägen om man för en gångs skull kör lagligt.
    I dag njuter jag av ljudet av en höfläkt och en grävmaskin som snyggar till lite grann här hemma.

  9. #2719
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Körde en fin sväng upp mot Sunne i går. Mellan fartkamerorna körde folk som skållade råttor.
    Volvo och BMW verkar vara de värsta. Verkar som om man är ett hinder på vägen om man för en gångs skull kör lagligt.
    I dag njuter jag av ljudet av en höfläkt och en grävmaskin som snyggar till lite grann här hemma.
    Verkar för min del lite hopplöst att få tilll en njutbar tur. Blir mest lite småsväng mellan skurarna. Jag njuter alltså inte i vått tillstånd.

    Som, vad jag förstår, på de flesta ställena i landet så är det ett jädra pissväder och jag ser inte mycke hoj inte så jag är nog inte ensam om att ha parkerat i väntan på bättre tider.

    Vekt? Javisst, men är man söt så tål man inte regn.
    Ove

  10. #2720
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej på er. Jag Lurade på for en stund sedan om intresset för at va med på Senior mc Norge avd öst, sitt höstträff. Innbjudan ligger nu på våran hemmasida kolla också hotellets sidor. Skinnarbu Höyfjellshotell. Träffet äger rum från 31. aug til 2. sept, Pris pr person från fredag til söndag är, 1450,- för dubbelrum, kr 300.- i tilegg för enkelrum.Och da inngår.

    Fredag 31augusti... Middag-Buffe serveras från kl1900-2100
    Lördag 1 september....Frokost.........kl0800-1030
    Lunch...........kl1300-1430
    Middag.........Kl1900

    Söndag 2 september Brunch.........kl0900-1300
    Påmeldning skjer direkt til hotellet.Tlf 0047 35095600 eller ni kan skicka mail för bookning.
    Skinnarbu liggar på 1000m.o.h. Mitt i mellan Rjukan och Rauland i Telemark.
    Jag för min del kommar at ta första färjan på fredag från Strömstad kl 1000 til Sandefjord, från Sandefjord blir det at köra en liten bit på E18 för man svängar av på lite mindra och mycket mera roliga hojvägar. Är nån intereserat at fölga med?? skicka meg en mail: ketilsim@hotmail.com Sku va roligt om nån kunne bli med

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •