Sidan 270 av 548 FörstaFörsta ... 170220260268269270271272280320370 ... SistaSista
Resultat 2 691 till 2 700 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2691
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Märkte att då jag var i Norge med en ganska väl lastad hoj, att jag behövde en bättre handbroms.
    Jag har tyvärr inte full styrka i högerhanden efter en tidigare skada, så något bör göras. Visst kan man byta framgaffeln och få dubbla skivor, men det kostar ju skjortan eftersom det innefattar byte av hjul också, plus dubbla ok.
    Har beställt en större bromsskiva och skall göra en adapter och flytta ut bromsoket. Ökar diametern från ca 280 till 360 mm, viket gör att mycket mindre kraft behövs.
    Vad sägs om priset 300:- för en ny bromsskiva????
    Vill någon ha adressen?

  2. #2692
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Märkte att då jag var i Norge med en ganska väl lastad hoj, att jag behövde en bättre handbroms.
    Jag har tyvärr inte full styrka i högerhanden efter en tidigare skada, så något bör göras. Visst kan man byta framgaffeln och få dubbla skivor, men det kostar ju skjortan eftersom det innefattar byte av hjul också, plus dubbla ok.
    Har beställt en större bromsskiva och skall göra en adapter och flytta ut bromsoket. Ökar diametern från ca 280 till 360 mm, viket gör att mycket mindre kraft behövs.
    Vad sägs om priset 300:- för en ny bromsskiva????
    Vill någon ha adressen?
    Blir säkert en stor förbättring. Man får väl se till att hålla avstånd om man kommer bakom.
    Ove

  3. #2693
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bromsar kan man inte få för mycket av bland bildrullar utan blinkers, vilt å skogsmaskiner. Detta va senaste veckans erfarenheter
    Jan

  4. #2694
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Pm a gärna adressen... behöver nya skivor fram på min cykel. jävla biltema bromsbelägg :-(
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #2695
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Pm a gärna adressen... behöver nya skivor fram på min cykel. jävla biltema bromsbelägg :-(
    Skicka ett mail till thomas@thojo.se
    så kan han nog hjälpa dig.

  6. #2696
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    HELVETE! Jag är hojlös! Båda står hos hojdoktorn. Tur att hustruns lilla scooter finns så att jag kan veva runt med den när lusten faller på.
    Ove

  7. #2697
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    HELVETE! Jag är hojlös! Båda står hos hojdoktorn. Tur att hustruns lilla scooter finns så att jag kan veva runt med den när lusten faller på.
    Ojdå, dålig planering eller ?
    Jan

  8. #2698
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojdå, dålig planering eller ?
    I fallet Greta - Ja.

    När det gäller Sigrid vanlig service + att jag ställde en fråga om styrlagret som jag funderat på tidigare, minst ett år, men av flera kunniga fått besked om att det var OK - det var inte OK så det ska i ett nytt. Kunde jag lika gärna fixat under lågsäsong.
    Ove

  9. #2699
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I går kväll va det dax igen. Jag i ca 80 km/tim, fjolårskalven (älg) ca 20 km/tim korsade varandras vägbanor. Tackar tyska ing. ni gör ett bra jobb
    Jan

  10. #2700
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I går kväll va det dax igen. Jag i ca 80 km/tim, fjolårskalven (älg) ca 20 km/tim korsade varandras vägbanor. Tackar tyska ing. ni gör ett bra jobb
    Huvva!

    Älg verkar det vara ganska lugnt med på mina trakter men vildsvinen breder ut sig som löss i skogspälsen. Inga gosegrisar heller för en del är tydligen rätt stora. Inte kul när dom börja komma på vägarna.
    Senast redigerat av Ove den 2012-06-29 klockan 14:46.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •