Sidan 264 av 548 FörstaFörsta ... 164214254262263264265266274314364 ... SistaSista
Resultat 2 631 till 2 640 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2631
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Sitter på jobbet och funderar. går på frivecka idag och hojen står nytankad tält. sovsäck. kläder är packade MEN.....Norge ser kallt ut... smhi. yr.klart.se osv. ingen lovar mer än +10grader dom närmsta dagarna....kanske man skulle dra sig mot tysklan istället? hojåkningen är bättre i Norge men Ölen är billigare i Tyskland... Kl 15 då vet jag vad det blev.
    Jag har ju också kört mycket i Norge. Om det är kallt och blåsigt och regnigt är det ju inte alls någon höjdare. Har inte kört i Tyskland, men åkt buss där och inte bara på autobahn. Som du säger, billig öl och ännu inte så många turister i farten, så varför inte??
    Det är faktiskt lite spännande innan man bestämt sig då man har ett par val.

    Trevlig resa

  2. #2632
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Trevlig resa! Vart bär det hän på ett ungefär?
    Hmmm,får se var himlen är blå
    Jan

  3. #2633
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    i Halmstad lyser solen :-) det blev vänster....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #2634
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Solen lyser hos mig också och det är hyfsat varmt idag. Bara ett problem - vart ska jag styra?

    Tror jag kör söderut och försöker hitta något av mig okört. Bör väl finnas några vägar omkring Skara och mot Lidköping som jag inte slitit ut än. Får se vad det blir....
    Ove

  5. #2635
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vilken kanontripp det blev i går. Fick ihop ca 35 mil på mätaren. Startade i Grums och snirklade oss fram till Håverud. For sedan via mc-museet i Ed mot Halden. Lyckades efter lite pustande promenera upp till toppen på Fredrikstens fästning. Vilken utsikt det är därifrån. Karl XII var ganska korkad då han försökte inta den. Tror det var 1812. Fick en liten regnskur men vi fortsatte mot Örje och tog eftersom klockan började bli ganska mycket, E 18 tillbaka mot Grums. Det är en helt otrolig mc-väg mellan gränsövergången söder om Halden och upp till övergången vid E 18.

  6. #2636
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Det där låter ju väldigt bra. Man blir lite avundsjuk som inte kunde hänga på.
    Den fina vägen i Norge som du skriver om, är det väg 21?. Kan se på kartan att den mestadels gå längs en lång sjö.
    Hur många "åkare" blev ni?
    //Håkan

  7. #2637
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det blev inte så att jag kom iväg till Borgvik i Lördags och kunde vara med på turen så jag fick arrangera en egen runda på hemmaplan.

    Tänkte en stund vart jag skulle vända hjulet och det blev söderut. Kom till Uddetorp utanför Skara och funderade på vart jag skulle ta vägen. Som vanligt ingen karta med och inga roliga vägar i sikte mer än den som jag kom dit på... Tebax alltså och sen kryssa iväg mot Kinnekulle. Favvofiket stängt fortfarande men det kom ett gäng HD;ar dit, bortemot 60 st. Dom var ute på en runda som dom kör varje år, från Skultorp tror jag. Kul!

    Hittade ett fik ändå och blev sittande en stund med ett par grabbar från Skövde. Sen hemåt via Billigens nordända. 18 - 20 mil blev det och det är nog bland det mesta jag kört i år. Varit slö

    Fick träffa Olle igår och blev med på en liten shoppingrunda. Kul.
    Ove

  8. #2638
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    4 underbara hojdagar med frun, Gryt å Annas skärgård samt forskning av småvägsnätet i innlandet
    Jan

  9. #2639
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag var det lilla scootern som varit igång på asfalt mest men även nysladdat grus, blöt lera och allt däremellan. Inte så många mil men flera turer idag åt olika håll. Härligt väder, inte bara varmt utan det har varit lite skyar och lagom vind.

    I morgon ska Greta in för lite omvårdnad och ett nytt batteri. Tvättning är beställd - tur att man kan leja bort det skitjobbet!
    Ove

  10. #2640
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bättre temperatur idag = lite svalare och jag är njd med att fått lite gjort. Täckt av ett par ekor som ska tjäras i morgon. Körde lilla scootern dit på knepigt sladdad grusväg. Hårt och mjukt omvartannat och över det hela ligger rullgrus. Lite förvånad är jag över att den är så bra på riktigt skitkass underlag.

    Sen har jag flyttat ca. ett ton cementpattor som legat ivägen i åratal. Känner att jag blivit klenare med åren så jag fick ta det i omgångar, men nu är det klart. Nästa moment blir när dom ska läggas men det tar nog några år till.

    Lilla scootern, sneckarböxer och kortärmat gäller för närvarande. Huvva vilken riskfaktor jag är som inte ens har ryggskydd över snickarhängslena.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •