Sidan 263 av 548 FörstaFörsta ... 163213253261262263264265273313363 ... SistaSista
Resultat 2 621 till 2 630 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2621
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Gråmulet men lite lätta regnskurar ibland. Har man bara lite RainX eller liknande att stryka på visiret, så fastnar inga droppar på det.
    Körde bara asfalt idag för omväxlings skuill. I norra Dalsland och södra Värmland finns det krokigheter som heter duga.
    Kom i kapp en man i en liten kombi på en krokväg. Då helt plötsligt ökade han farten och la sig mitt i vägen. Körningen därefter fick mig att undra vad han var påverkad av. Fanns ingen som helst tanke på hur man kör i kurvor. Han höll på att smälla in i en skåpbil i en kurva. Jag höll mig lite bakom för att inte provocera honom. När vi sedan kom ut på stora vägen mot Bengtsfors så for han iväg som en skållad råtta. Trodde först att han talade i mobilen, men jag vet inte säkert.

  2. #2622
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag hände det - årets första omkulläggning.

    Jag skulle ut och lufta Greta, kromfjållan, och hon hade svårt att starta för ett par månader sen. Ändå hade jag skött batteriet på bästa sätt = släckt lyset och vridit av tändningen när jag ställde henne i höstas. Det börjar väl bli trött, kanske inte så konstigt för jag misstänker att det är originalackan och ska då vara ca 12 år. (utgifter!! )

    Idag ville inte startmotorn vara med men det finns ju kick. Startade på andra och jag drog iväg till en mack för att handla lite. Stannar och fäller sidostödet och uträttar mina ärenden. När jag ska starta vill ff inte strömmen räcka så jag provar kicken igen med resultatet att Greta tar ett halvt steg framåt och då orkar jag inte hålla emot utan dråsar i backen. Tänkte inte på att jag stannat med växel i. Kände att jag fått ett sk. sommarknä på vänsterskanken men skit samma - upp med hojen och se glad ut.

    Skador förutom skrubbat knä var ett ngt böjt kopplingshandtag. Fixade till det lite senare med hjälp av en avbarrad julgran så nu är allt OK.
    Ove

  3. #2623
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Idag hände det - årets första omkulläggning.

    Jag skulle ut och lufta Greta, kromfjållan, och hon hade svårt att starta för ett par månader sen. Ändå hade jag skött batteriet på bästa sätt = släckt lyset och vridit av tändningen när jag ställde henne i höstas. Det börjar väl bli trött, kanske inte så konstigt för jag misstänker att det är originalackan och ska då vara ca 12 år. (utgifter!! )

    Idag ville inte startmotorn vara med men det finns ju kick. Startade på andra och jag drog iväg till en mack för att handla lite. Stannar och fäller sidostödet och uträttar mina ärenden. När jag ska starta vill ff inte strömmen räcka så jag provar kicken igen med resultatet att Greta tar ett halvt steg framåt och då orkar jag inte hålla emot utan dråsar i backen. Tänkte inte på att jag stannat med växel i. Kände att jag fått ett sk. sommarknä på vänsterskanken men skit samma - upp med hojen och se glad ut.

    Skador förutom skrubbat knä var ett ngt böjt kopplingshandtag. Fixade till det lite senare med hjälp av en avbarrad julgran så nu är allt OK.
    Om du har en växelstartspärr, så kanske det var därför som inte startmotorn gick igång. Du hade ju stannat med växeln i.

  4. #2624
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du har en växelstartspärr, så kanske det var därför som inte startmotorn gick igång. Du hade ju stannat med växeln i.
    Man måste dra in kopplingen om startmotorn ska dra med växel ilagd
    Jan

  5. #2625
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Vädret ser lite bättre ut. Blir en fyra fem dagars utflykt med fru å GS
    Jan

  6. #2626
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du har en växelstartspärr, så kanske det var därför som inte startmotorn gick igång. Du hade ju stannat med växeln i.
    Nänä, ingen växelspärr men jag drar kopplingen vanemässigt när jag använder startmotorn och startar med växel i. För att kicka måste kopplingen vara släppt och jag glömde den lilla detaljen med växeln.
    Ove

  7. #2627
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Packar för en liten tur över helgen med frun
    Jan

  8. #2628
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Packar för en liten tur över helgen med frun
    Trevlig resa! Vart bär det hän på ett ungefär?
    Ove

  9. #2629
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Packar för en liten tur över helgen med frun
    Hoppas ni får fint väder.
    Själv skall jag och några andra, åka en tur genom Dalsland och bort mot Norge och tillbaka genom södra Värmland. Kanske kan bli en tur på 30 mil.
    Om någon vill hänga med, så startar vi från Nyängsrasta utanför Grums kl.9oo nu på lördag

    19/5

  10. #2630
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Sitter på jobbet och funderar. går på frivecka idag och hojen står nytankad tält. sovsäck. kläder är packade MEN.....Norge ser kallt ut... smhi. yr.klart.se osv. ingen lovar mer än +10grader dom närmsta dagarna....kanske man skulle dra sig mot tysklan istället? hojåkningen är bättre i Norge men Ölen är billigare i Tyskland... Kl 15 då vet jag vad det blev.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •