Sidan 258 av 548 FörstaFörsta ... 158208248256257258259260268308358 ... SistaSista
Resultat 2 571 till 2 580 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2571
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Apropå garage... Är det någon som är intresserad av 2 st. renoveringsobjekt i form av Klip åkgräsklippare från -60 eller -70 tal. Det är en väldigt speciell maskintyp och faktiskt enligt min mening värd att bevara. Själv ska jag gå över till elklippare.
    Ove

  2. #2572
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    västra götaland
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    60+ är ett gäng med omogna gubbar som haft en del hyss för oss. Mycke snacka och lite verkstad, men vi har ändå fått till några turer men olika teman.

    Eftersom vi är konstant ostruktuerade frågade jag om vi kunde få en egen avdelning, men vi får börja så här.

    Vi är för tillfället en handfull 60+;are men fler sådana av alla åldrar är välkomna till den här tråden.
    hej ove är du där

  3. #2573
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av buster Visa inlägg
    hej ove är du där
    Var då?
    Ove

  4. #2574
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var då?
    Vet du inte var du är, har du glömt komihågpillrena ?
    Jan

  5. #2575
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vet du inte var du är, har du glömt komihågpillrena ?
    Menar du Sepofanpillrena? Nej, frågan var om jag var där, men det är jag inte, jag är ju här.
    Ove

  6. #2576
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Menar du Sepofanpillrena? Nej, frågan var om jag var där, men det är jag inte, jag är ju här.
    Rättning i ledet!! Kommer ni ihåg vad saken gäller??
    Verkar bli dags för skidor på hojen igen.
    Tore har tyvärr ej kunnat ställa undan snöskotern ännu, medans vi har kört några mil.
    Ev en gruskörningstur norr om Arvika lördagen den 28/4.
    Vi hoppas på att få hojarna rejält skitiga, så vi kan använda våra högtryckstvättar.

  7. #2577
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vi upplever nu den kallaste April som varit hittills på detta årtusendet! Vart tog govädret vägen?

    Jag ska måla väggar inne men allt annat är intressantare. Får ta mig i kragen och få det gjort trots att det är det tråkigaste jag vet.

    Intressantare är att försöka finna ut vilka toner signalhorn har men det står bara en massa uppgifter i Hz men jag finner ingenstans vad det betyder på tonskalan. Var letar man för att få info?

    Annat intressant är att när jag tog upp några stenar som retat mig en massa år så finner jag en gammal husgrund tre steg framför dörren på kåken. Det huset som stått där måste försvunnit som senast i slutet av 1800-talet. Jag undrar när det byggdes och vilka som bott i det? Förmodligen kommer jag att få fortsätta att undra, men man behöver inte söka långt bort för att känna historiens vingslag.
    Ove

  8. #2578
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    +14, växlande molninghet. Varit på grusvägar å kollat gamla gårdar. Farfar arenderade en gård på 1930 talet som jag tror jag hittat resterna av.
    Jan

  9. #2579
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vi upplever nu den kallaste April som varit hittills på detta årtusendet! Vart tog govädret vägen?
    Vavadde' jag sa?
    Nordan om Veberöd är inte värt att fara. Nu ska jag gå ut o lapa sol.

  10. #2580
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    +14, växlande molninghet. Varit på grusvägar å kollat gamla gårdar. Farfar arenderade en gård på 1930 talet som jag tror jag hittat resterna av.
    Sånt är intressant - att finna sina rötter! Mina mormorrötter har jag ganska bra koll på några hundra år bakåt men på fädernet är det sämre. Vore kul att luska ut mera men det kräver en massa forskning och det är inte riktigt min grej.

    Hur mycke finns det kvar av gården?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •