Sidan 255 av 548 FörstaFörsta ... 155205245253254255256257265305355 ... SistaSista
Resultat 2 541 till 2 550 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2541
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Såg en film på youtube från Eggbyvägen, drar lite i restarmen
    Jag gick in och tittade och fann ett helt gäng med fina vägar i området. Vill minnas att du har kört de flesta av dom i samband med Tranresorna bl.a.
    Ove

  2. #2542
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Varit ute og kört bil i dag i snöoväderet kult med GPS hadde sökt på en adress i Bengtfors for å kolla et hus til salu. gps'n skicade meg inn på en jävlig krokig väg perfeckt för mc stundom så visar inte gps'n alltid raskaste väg, tror nog sateliten der uppe gir besked om kortaste väg i km Men fint för mig som hittade denna väg igennom skogen, åkkesom havnade vi i Bengtfors ändå själv om det tok lite längre tid Men hva gjör vel det, det er jo tross alt Långfredag



    ______________
    Simen
    Senast redigerat av simen den 2012-04-06 klockan 16:40.

  3. #2543
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Varit ute og kört bil i dag i snöoväderet kult med GPS hadde sökt på en adress i Bengtfors for å kolla et hus til salu. gps'n skicade meg inn på en jävlig krokig väg perfeckt för mc stundom så visar inte gps'n alltid raskaste väg, tror nog sateliten der uppe gir besked om kortaste väg i km Men fint för mig som hittade denna väg igennom skogen, åkkesom havnade vi i Bengtfors ändå själv om det tok lite längre tid Men hva gjör vel det, det er jo tross alt Långfredag



    ______________
    Simen
    I det området kryllar det av goa mc vägar, längtar att snurra omkring där igen
    Jan

  4. #2544
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag gick in och tittade och fann ett helt gäng med fina vägar i området. Vill minnas att du har kört de flesta av dom i samband med Tranresorna bl.a.
    Mmmmm, kände igen flera av vägarna
    Jan

  5. #2545
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I det området kryllar det av goa mc vägar, längtar att snurra omkring där igen
    Blir nog att jag får ta vägen söder om Vänern nästa gång jag ska till Borgvik. Det förlänger ju resan med 15 mil men det kan bli en del nya vägar.

    Får bara vänta lite för ute ligger snön vit på taken och varken Tomten eller Räven har koll på saken. Kanske dags att skifta helgerna eftersom tiden tycks vara ur led.
    Ove

  6. #2546
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blir nog att jag får ta vägen söder om Vänern nästa gång jag ska till Borgvik. Det förlänger ju resan med 15 mil men det kan bli en del nya vägar.

    Får bara vänta lite för ute ligger snön vit på taken och varken Tomten eller Räven har koll på saken. Kanske dags att skifta helgerna eftersom tiden tycks vara ur led.
    Avstånd mellan A å B är flexibelt
    Jan

  7. #2547
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Avstånd mellan A å B är flexibelt
    Speciellt om den går på en båge

  8. #2548
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det blev bilen idag, en konstrunda och en trantitt och liten sväng förbi Kinnekulle. Kollade med ortsbefolkningen och fick veta att bitvis på den inställda Tranresan hade det kommit 15 cm snö den dagen. Alltså helt rätt att ställa in. Dessutom var det fruktansvärt mycke folk vid trandansen och jösses som dom parkerade. Tranorna i avtagande men fortfarande många kvar.

    Resten av dagen har glivit MotoGP, 3 jättekul lopp och som vanligt allra mest spännande i dom mindre klasserna.
    Ove

  9. #2549
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jaa du Ove . Ibland får man ta det säkra före det osäkra. En gammal man och likaså en gammal hoj och 15 cm snö är nog inte den bästa kombinationen.
    Men troligen är vintern över för denna gång.

  10. #2550
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men troligen är vintern över för denna gång.
    Tror inte det... det kommer nog mera regn hela veckan och kanske t.o.m. snö inemellanåt. Skitväder!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •