Sidan 254 av 548 FörstaFörsta ... 154204244252253254255256264304354 ... SistaSista
Resultat 2 531 till 2 540 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2531
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Precis kommat tilbaks efter ca 20mil på hojen inte så kallt +5-7 grader Ull underställ gjör gott under skinnbyxarna och goretechjakkan Litt grus igjen på dom minsta vägarna men med et 60+ falckblikk bak dom progresiva glasögonen så var det inte nogra problem. Jag fikk ocså öga på nogra tranor ute på et jorde så då har jag iallafall sett nogra ut av dom i år också


    _____________
    Simen
    Visst är det gott att köra när det är så perfekt hojväder! Inga problem med svett och insekter, bara lite pippi och sånt.

    Synd bara att vi har snöoväder på fel dag i år. Riktigt träligt när visiret frostar igen och när man fäller upp det för att se så sker samma sak med glasögonen. Undrar om man kan hitta gammaldags hjälm som passar till strut och vanliga gammaldags MC-glasögon? Borde väl funka med en Tommyhjälm?
    Ove

  2. #2532
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Exclamation

    Blev liten grusvägssafari i dag, isracing utan spikar, phuuu
    Jan

  3. #2533
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Blev liten grusvägssafari i dag, isracing utan spikar, phuuu
    VA! Har ni frost på dagen så nära ekvatorn?
    Ove

  4. #2534
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    VA! Har ni frost på dagen så nära ekvatorn?
    Mmmm, -10 om natten, skugga å blöt väg
    Jan

  5. #2535
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mmmm, -10 om natten, skugga å blöt väg
    Förstår! Jävvligt lurigt
    Ove

  6. #2536
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gråväder och regn... Långfredag så det passar väl bra. Bra att vi inte lurat ut folk på vägarna utan alla sitter inne i värmen och gonar sig, hoppas jag.

    Göra isället? Blir väl att åka till kyrka och lyssna på kören. Fina, lite mollstämda sånger så här mot Påsk.
    Ove

  7. #2537
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Gråväder även här. Marken täckt av ca 1 cm snö. Våttorkat golv på morgonen, passar utmärkt nu.

    Påskbuffe´ kl 12.00. Uppsala därefter, yngste sonen byter studentboende, vilket åsamkar en del "föräldrastöd".

    //Håkan

  8. #2538
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Lite snöväder med ett par -tre cm snö. hann få på det nya taket på pumphuset i torsdags så det timade ju bra. Verkar som om hojen får vänta ett tag igen. Kickade på min lilla 125:a som stått hela vintern. Startade på tredje kicken.
    Funderar på att köpa en gubbhoj 400-500 cc, lagom att åka och köpa en öl med.

  9. #2539
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101

    Smile

    Var ute i solen med hunden ett par timmar under förmiddagen. Förbereder min födelsedagsmiddag i morgon, när alla de små barnen kommer för att fira, och skall under lördag förmiddagen hämta min nya cross-cykel (trampcykel alltså!) så det kan bli lite motionsrundor under resten av helgen
    Ser att det börjar småregna lite där utanför fönstren just nu, så det passade väl bra!

  10. #2540
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Såg en film på youtube från Eggbyvägen, drar lite i restarmen
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •