Sidan 252 av 548 FörstaFörsta ... 152202242250251252253254262302352 ... SistaSista
Resultat 2 511 till 2 520 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2511
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Aj då! Ska du göra dig av med hojen ???
    Nää du, men gillar sopvalsar som snurrar mot vägen å sprätter gruset bort från vägen
    Jan

  2. #2512
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nää du, men gillar sopvalsar som snurrar mot vägen å sprätter gruset bort från vägen
    Du har tur du! Här finns det tydligen inga sopvalsar kvar så vi får halka ikring i gruset tills det försvinner av sig självt.
    Ove

  3. #2513
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du har tur du! Här finns det tydligen inga sopvalsar kvar så vi får halka ikring i gruset tills det försvinner av sig självt.
    Ring vägförvaltninga i Skulltorp
    Jan

  4. #2514
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har sett snabelgrus pålagt redan, men inga varningsskyltar. Så det blir väl som vanligt.

  5. #2515
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mindre vanligt är att jag inte får start på en hoj! Provade att starta Greta idag och den gamla primadonnan bara vägrar! Billig just nu!!
    Ove

  6. #2516
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    I morgon bitti blir det at åka til Trollhättan Och hemta ut hojen efter vinterförvarningen sevicen gjord, nya däck Tänkar at det blir en mycket lång krokig väg hem Så frugan får nog ta bilen hem på E6an så da innan jag kommer hem så har vel middan stått och väntat på mig en stund


    _____________
    Simen

  7. #2517
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    I morgon bitti blir det at åka til Trollhättan Och hemta ut hojen efter vinterförvarningen sevicen gjord, nya däck Tänkar at det blir en mycket lång krokig väg hem Så frugan får nog ta bilen hem på E6an så da innan jag kommer hem så har vel middan stått och väntat på mig en stund


    _____________
    Simen
    Låter som en bra plan,Sickan
    Jan

  8. #2518
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    På dagens tur runt Hornborgasjön kom vi till Rubens maskinhistoriska. Tyvärr har man inte längre öppet med körningar av maskinerna. Det var väl nån tant på turistbyrån, som inte var så insatt, som inte tyckte att maskiner var något att visa för en massa år sen så alllt stöd för verksamheten försvann.

    Om man vill så kan man få visningar för grupper och då får man se en del maskiner igång. Kanske något om det är fler än jag som är nyfikna. Soundet från en lokomobil som jobbar är faktiskt riktigt vackert även för mitt bullerkänsliga öra.
    Ove

  9. #2519
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tur att det varit lite idrott att titta på dom här dagarna när det varit kallt och ruggigt. Iceracing från Assen och så har det varit VM i konståkning.

    Sällan som det är sport som jag gillar så jag ska bo en stund framför TV;n i eftermiddag när det är avslutning och dom allra bästa gör sina konster utan att behöva bekymra sig för poängen.
    Ove

  10. #2520
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tur att det varit lite idrott att titta på dom här dagarna när det varit kallt och ruggigt. Iceracing från Assen och så har det varit VM i konståkning.

    Sällan som det är sport som jag gillar så jag ska bo en stund framför TV;n i eftermiddag när det är avslutning och dom allra bästa gör sina konster utan att behöva bekymra sig för poängen.
    Visst är tv-sport något för alla. Man slipper att gå ut och så undviker man ju att skada sig eller andra.
    Men visst är det onödigt att vädret svängde om , så hela påsken blir kylig. Inte kul för oss som gillar att ta en tur då och då. Vi får väl i stället.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •