Sidan 244 av 548 FörstaFörsta ... 144194234242243244245246254294344 ... SistaSista
Resultat 2 431 till 2 440 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2431
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tänkte ta hojen för att åka och uträtta ett bankärende eftersom datorn krånglade. Ut i garaget och konstaterade punktering på det gamla dubbdäcket. Hade som tur var ett nytt grovmönstrat däck liggande, så det var ju bara att byta. På väg hem fick jag soppatorsk. Mysko!! Tom tank fastän inte reserven var påslagen. Kommer hem med frugans akuthjälp med reservdunk. Ok, slår mig ner vid datorn igen och då funkar den jäkeln.
    Fick i allafall en toppentur på småvägarna. Lite is med sand på här och var, men annars väldigt fint att köra.

  2. #2432
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag fick inte heller gjort vad jag tänkt mig för att solen och värmen fick mig på avvägar. Jag startade scootern med en del trixande men efter kanske 10 minuter gick den så att jag kunde rulla iväg. sen gick den som den skulle. Troligen bara lite dåligt morgonhumör. Körde den till butiken i grannbyn och tillbaka och det kändes så bra att när jag kom hem bytte jag bara hoj.

    Körde söderut lite på måfå - hamnade i Väring där jag kollade runt ett varv i butiken och pratade lite med en man som tyckte jag var tidigt ute. Tipsade om detta forum och att vi gamle har lite idéer. Får se om han dyker upp.

    Fortsättningen på resan gick mot Hornborgasjön som fortfarande är istäckt. Såg inga fåglar men fågelskådare finns på plats ändå.

    Solen började komma lågt över skogen så jag körde E20 hem från Skara. Kylan började komma och det är inte kul när dagsmejan fryser på vägen. Blev en runda, kanske 20 mil så här i början av säsongen.
    Ove

  3. #2433
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagens lilla sväng hemomkring gick på mindre asfaltsvägar. Det märks att tjälen inte riktigt släppt taget och på ett ställe ligger det fortfarande kvar is i strängar. Grus finns det gott om men sandnigsgruset är bra för det syns i motsats till snabelgruset som kommer senare under säsongen.

    Fint väder och det känns skönt att glida omkring. Man kanske skulle prova det där med termos och macka i boxen?
    Ove

  4. #2434
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dagens lilla sväng hemomkring gick på mindre asfaltsvägar. Det märks att tjälen inte riktigt släppt taget och på ett ställe ligger det fortfarande kvar is i strängar. Grus finns det gott om men sandnigsgruset är bra för det syns i motsats till snabelgruset som kommer senare under säsongen.

    Fint väder och det känns skönt att glida omkring. Man kanske skulle prova det där med termos och macka i boxen?
    Undrar vem som har hand om vädret,ingen redig ordning påt. Mulet å grått å trist. Äggmacka å termos Ove.
    Jan

  5. #2435
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Undrar vem som har hand om vädret,ingen redig ordning påt. Mulet å grått å trist. Äggmacka å termos Ove.
    Jag tackar och bugar för att du sänder solens strålar åt mitt håll. I morgon kan du få vila en stund för jag måste köra bil istället och då kan jag ta lite skitväder.

    Äggmacka .... ? Kräver planering ju - ägget ska stekas och helst kallna innan det hamnar på bröd och i påse. Kan det inte fungera med ost eller prickig korv?
    Ove

  6. #2436
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag tackar och bugar för att du sänder solens strålar åt mitt håll. I morgon kan du få vila en stund för jag måste köra bil istället och då kan jag ta lite skitväder.

    Äggmacka .... ? Kräver planering ju - ägget ska stekas och helst kallna innan det hamnar på bröd och i påse. Kan det inte fungera med ost eller prickig korv?
    Lämnat inn bönemattan för felsökning, så de kommer att bli kallt å jäkligt framöver. Viktigt: En välstekt äggmacka bör inte hamna i någon jäkla påse. Den bör förvaras i en njurformad smörgåslåda till den ska avnjutas.
    Jan

  7. #2437
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Viktigt: En välstekt äggmacka bör inte hamna i någon jäkla påse. Den bör förvaras i en njurformad smörgåslåda till den ska avnjutas.
    Oj, förlåt mina brister i kultur! Ska bättra mig. Ska lådan vara i klassisk aluminium eller går det bra med plast?
    Ove

  8. #2438
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Man tager vad man haver, sa Kajsa. Skälv kör jag med alu. 53 års modell.
    Gnetar på i vedhögen, för att bli klar innan allvaret börgar. Målsättning.
    Jan

  9. #2439
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Varit i Trollhättan i dag hos Bike Fikk provkjöra en begangnad BMW800GS D va nestan som at kjöra en moppe jamfört med min tunga FJR. Men jäklar va kul d va Må nog ta med frugan och prova ut entan BMW1200GS eller Yamaha XT 1200 Tenere för å kolla om hun trivs och sittar gott på en sånn


    _______________
    Simen

  10. #2440
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Varit i Trollhättan i dag hos Bike Fikk provkjöra en begangnad BMW800GS D va nestan som at kjöra en moppe jamfört med min tunga FJR. Men jäklar va kul d va Må nog ta med frugan och prova ut entan BMW1200GS eller Yamaha XT 1200 Tenere för å kolla om hun trivs och sittar gott på en sånn


    _______________
    Simen
    Klokt beslut, du bestömmer inriktning på hoj,hon får bestämma sort. Demokrati på två.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •