Sidan 242 av 548 FörstaFörsta ... 142192232240241242243244252292342 ... SistaSista
Resultat 2 411 till 2 420 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2411
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej. Nu börjar min tumme at fungera igjen Varit på vårdcentralen i dag og fått fjärnat stygnen, skulla flytta en 10kbm sopcontainer med hjelp ut av en 7tons grävmaskin havnade min tumme i mellan conteineren och stroppen Gikk mycket dårlig när han drog til och tummen spräkte o dro av näglen Har nu gått i 14 dagar med tummen upp og inte gjort et dugg på jobbet Man kallar det og administrera. O va man er duktig på det Sitter nu och trenar så man inte stälnar til i ledet. man måste jo bli klar til Tranresan

    __________________
    Simen
    Sånna dumhiter du hittar på simen. Men är nog i ordning till att räkna pippi med pekfingret.
    Jan

  2. #2412
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Sitter nu och trenar så man inte stälnar til i ledet. man måste jo bli klar til Tranresan
    __________________
    Simen
    Hmpf! Skada sig vid den här årstiden? Men träna duktigt nu och se till att ha varmt om tummen när du kör för nyskadat brukar vara fruset.
    Senast redigerat av Ove den 2012-02-23 klockan 18:57.
    Ove

  3. #2413
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Olle kom och hälsade på och visade upp sin nymålade och jag fick provlyssna hans nya tuta. Häftigt ljud från kompressorhornet verkligen. Jag få se till att skaffa ett jag också för det är alltid någon som behöver betutas varje år.
    Annars ägnade vi oss åt lite soppa och prat och så startade vi upp Sigrid som stått tyst sen --- (tänker)---slutet oktober är det nog. Gick fint att få henne igång och nu väntar jag bara på att all is är borta, sen ska vi åka!
    Ove

  4. #2414
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tja, en 30 milatur med soppa och tilltugg i ett kanonfint väder är ju i inte fy skam. Detta var ju ingen premiärtur, men den i år hittills längsta.

  5. #2415
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Min lilla väg är fortfarande spårig is i skogen där solen inte kommer åt,å geggamoja resten av vägen. Startade vedklyven i stället,sånt måste man tänka på om man ska ha råd att köra hoj. Kul ni träffas gubbar.
    Jan

  6. #2416
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Min lilla väg är fortfarande spårig is i skogen där solen inte kommer åt,å geggamoja resten av vägen. Startade vedklyven i stället,sånt måste man tänka på om man ska ha råd att köra hoj. Kul ni träffas gubbar.
    Kakan till eftermiddagskaffet finns kvar.....
    Ove

  7. #2417
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jaha; nu har t.o.m. jag kravlat mig ur grytet. Körde ca 5 mil och det kändes i stort sett bra. Varmt och skönt, lite drygt 5 grader.

    Luften i däcken behöver nog bytas för den verkade lite ospänstig, men den har ju hängt med den förra våren och är lite sliten. Måste ordnas när solen skiner och vinden ligger på från barrskogen.
    Ove

  8. #2418
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jaha; nu har t.o.m. jag kravlat mig ur grytet. Körde ca 5 mil och det kändes i stort sett bra. Varmt och skönt, lite drygt 5 grader.

    Luften i däcken behöver nog bytas för den verkade lite ospänstig, men den har ju hängt med den förra våren och är lite sliten. Måste ordnas när solen skiner och vinden ligger på från barrskogen.
    Hmmm, Vänerluft har kort bäst föredatum
    Jan

  9. #2419
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmmm, Vänerluft har kort bäst föredatum
    Nja inte så farligt med det, men du vet ju att det är skillnad på MC i förhållande till bilar. Generellt är det kortare serviceintervall på MC;n och det gäller även däcken. Genom att bara två hjul belastas kommer luftens molekyler att sönderdelas och det kan få förödande konsekvenser för fälgbanden.
    Ove

  10. #2420
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nja inte så farligt med det, men du vet ju att det är skillnad på MC i förhållande till bilar. Generellt är det kortare serviceintervall på MC;n och det gäller även däcken. Genom att bara två hjul belastas kommer luftens molekyler att sönderdelas och det kan få förödande konsekvenser för fälgbanden.
    Fälgband ?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •