Sidan 238 av 548 FörstaFörsta ... 138188228236237238239240248288338 ... SistaSista
Resultat 2 371 till 2 380 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2371
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Var och körde på sjöis i går. Ganska roligt, men har för korta dubb för att kunna rejsa ordentligt.
    Annars var det fint väder med ganska mycket folk på isen. Dom körde ganska friskt ibland. Den värsta bilen jag såg var en Audi som gick som en skållad råtta. Roligast att se var faktiskt gamla folkracebilar med rallydubb. Volvo142or, gamla Oplar och Saabar. På is skall man köra bakhjulsdrivet, det är klart roligare att se. Om det ändå skall vara vinter vill jag gärna ha lite mera snö på småvägarna.
    OBS, 15 februari är för sent att önska snö, nu ska soldagar smälta snö.
    Jan

  2. #2372
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    OBS, 15 februari är för sent att önska snö, nu ska soldagar smälta snö.
    Rätt - håller med du!!

    Hörde nånstans att det var en abborre som spår väder i gubbfenor som påstår att det ska bli en tidig vår.
    Ove

  3. #2373
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rätt - håller med du!!

    Hörde nånstans att det var en abborre som spår väder i gubbfenor som påstår att det ska bli en tidig vår.
    Obs.tillåtet använda knäskydd om de blir många timmar på bönemattan
    Jan

  4. #2374
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Obs.tillåtet använda knäskydd om de blir många timmar på bönemattan
    Tackar!! Börjar redan få problem med skurgummeknän.
    Ove

  5. #2375
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Dom körde ganska friskt ibland. Den värsta bilen jag såg var en Audi som gick som en skållad råtta. Roligast att se var faktiskt gamla folkracebilar med rallydubb. Volvo142or, gamla Oplar och Saabar. På is skall man köra bakhjulsdrivet, det är klart roligare att se. Om det ändå skall vara vinter vill jag gärna ha lite mera snö på småvägarna.
    Här hemma var det en kille med en gammal Volvo som körde ganska hårt på isen, när han kom i land så tog bilen eld. Jag har ingen förståelse för dem som buskör lite kors och tvärs över sjön för dom är inte bara en fara för sig själva utan alla andra, som vill fiska eller bara promenera. Skall det köras på sjöisarna så skall det vara organiserat så att riskerna minimeras, dess utom lär man sig mycket mer om man kör en skottad bana där kasten kommer i kurvan, det är då man lär sig parera.
    Jan-Olov

  6. #2376
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hörde nånstans att det var en abborre som spår väder i gubbfenor som påstår att det ska bli en tidig vår.
    Hoppas att abborren har rätt!!

  7. #2377
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Man borde hålla käft. I natt kom de 2 dm snö.
    Jan

  8. #2378
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Man borde hålla käft. I natt kom de 2 dm snö.
    Hade gärna tagit emot den snön, men generös som jag är , så får ni gärna behålla den. Vi har för närvarande ca 5 cm, vilket i allafall ger en illusion av vinter.
    Skall ge mig ut på en liten tur i morgon. Skall ställa färden mot Glaskogen. Nu är ju risken ännu ganska liten att möta turister och mygg. Värsta faran är faktiskt folk som har sk. stadsjeepar och ligger och drar på lågväxlarna mitt på vägarna då det kommit ett par cm snö. Att kolla i backspegeln verkar vara för svårt för dem. Nu har jag monterat kompressorhorn på hojen, så nu jäklar!!!!!!!!!!

  9. #2379
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fin småvägstur idag. Hade kommit lite snö på gruset , så det var fint väglag.
    Lite väl tidigt att reka vägarna som skall vara med på Vårturen i Maj ännu.
    Man vet aldrig vad vägförvaltningen hittar på för något. Verkar som om de börjat mer och mer att lägga på någon sorts väldigt grov makadam på småvägarna. Antagligen för att öka bärigheten för timmerbilarna som ju kan väga upp till 60 ton. Då gäller det ju att ha lite grova däck och en hoj som man kan stå och köra.

  10. #2380
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ojoj. nu har takdroppet kommit till småland.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •