Sidan 236 av 548 FörstaFörsta ... 136186226234235236237238246286336 ... SistaSista
Resultat 2 351 till 2 360 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2351
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Skall försöka komma ut och köra på en sjö till helgen, bara jag slipper vara ensam på den. Börjar man köra upp en liten bana, så växer hornen, så ligger man snart nära gränsen till vurpa. Att halha omkull gör inget, men..........
    Körde för några år sedan grabbens KTM 125cc. Gick som bara den med endurodubb. Lyckades få till en high side. Jäklar vad isen är hård.

  2. #2352
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall försöka komma ut och köra på en sjö till helgen, bara jag slipper vara ensam på den. Börjar man köra upp en liten bana, så växer hornen, så ligger man snart nära gränsen till vurpa. Att halha omkull gör inget, men..........
    Körde för några år sedan grabbens KTM 125cc. Gick som bara den med endurodubb. Lyckades få till en high side. Jäklar vad isen är hård.
    Lugn och fin gamle man så ses vi på fredag....
    Senast redigerat av Ove den 2012-01-25 klockan 22:25.
    Ove

  3. #2353
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Satt och tittade på TV... På Spåret ... Lärde mig att Daniel Sollander, Linnés lärjunge, är född i Öjebyn och att det är gamla Piteå.

    Någon har smygtagit min vardagswiskey så jag fick improvisera lite. Hmm, svart vinbärssaft (ribes nigrum)? Kan det vara något. Enligt bruksanvisning ska den spädas med vatten. Men bruksanvisning är väl bara blaj som vanligt. Bytte ut vatten mot sån där billig färjevodka med samma spädningsgrad för att få vuxendricka. Smakade lite mysko till en början men med viss tillvänjning blev det faktiskt gott + att det ger en ganska trevlig yrsel.

    Linné, Sollander och dom andra snubbarna som släpade hem en massa buskar från alla hörn gjorde ett ganska bra jobb.
    Ove

  4. #2354
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mässan avklarad. Kul att gå runt för det är lite "marknadsstämning" över det hela. Och fy för tusan va prylar det finns för den som är intresserad. Hojar fanns det också. Intressantast tyckte jag nog att en 350 KTM såg ut att vara. Fanns några elhojar också med väldigt låga prestanda så det är bara att vänta några år.

    Tittade lite på några storhojar och log vid tanken på hur det skulle vara att ha en sån. Med mina ovanor skulle det vara lika bra att köpa in sig på en skogstraktor med gripklo för att få upp den när jag fastnat på nåt olämpligt ställe. Det blir ju ibland så när man undersöker det mindre vägnätets eventuella farbarhet.

    Tittade runt efter någon som det stog Röde Orm på och någon som såg ut att heta Nilsson, eller Mats men nejdå - ingen träff. Synd för det är alltid kul att se människan bakom signaturen. Träffade inte Olle Å heller för vi gick tydligen om varandra, men honom känner jag sen förut.
    Ove

  5. #2355
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det var nog många som gick om varandra på mässan. Ganska lagom med besökare, så man kunde titta och beundra en del grejer.
    Inget nytt som föll mig direkt i smaken. Ville kolla Hondas nya 700cc-hojar och den nya Transalpen,men................
    Äventyr och upplevelser verkar bli den nya trenden, med tanke på att den tillbehörsmarknaden har exploderat.

  6. #2356
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    JAA! Bästa svenska idrottsprestation på 76 år!! Victoria Helgesson kom 5;a! och syrran hennes kom på 10;e plats.
    Ove

  7. #2357
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ojoj, blev vist lite vinter,1 dm snö -10 på natten
    Jan

  8. #2358
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojoj, blev vist lite vinter,1 dm snö -10 på natten
    Jag tackar er, Smålänningar och Östgötar, för att ni tar emot det mesta av stormar, snö och skitväder innan det kommer till mina bygder. Men kylan börjar komma nu och det finns väl även risk för att det ska snöa en del framöver. Men hittills har det varit en snöfattig vinter och om en månad kan vi nog börja ana vår i luften. Hoppas jag!
    Ove

  9. #2359
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag tackar er, Smålänningar och Östgötar, för att ni tar emot det mesta av stormar, snö och skitväder innan det kommer till mina bygder. Men kylan börjar komma nu och det finns väl även risk för att det ska snöa en del framöver. Men hittills har det varit en snöfattig vinter och om en månad kan vi nog börja ana vår i luften. Hoppas jag!
    Vi delar med oss av kylan Ove,varsågod. Solen börjar värma nu. Rulla ut bönemattan å ber om tidig vår.
    Jan

  10. #2360
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi delar med oss av kylan Ove,varsågod. Solen börjar värma nu. Rulla ut bönemattan å ber om tidig vår.
    Mattan ligger utrullad hela tiden och böner om att blidväder och vår ska komma riktas mot Linneryd där väderguden bor.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •