Sidan 235 av 548 FörstaFörsta ... 135185225233234235236237245285335 ... SistaSista
Resultat 2 341 till 2 350 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2341
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Plogtraktorns första resa på byavägen denna vinter. Hund husse å bysse drog iväg för att leta ett harslag. Haren hade nog sovit kvar i daglegan i natt, inte ett harslag. Husse hade glömt lägga på fästvalla,jäkla bakhalt alltså.
    Jan

  2. #2342
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Plogtraktorns första resa på byavägen denna vinter. Hund husse å bysse drog iväg för att leta ett harslag. Haren hade nog sovit kvar i daglegan i natt, inte ett harslag. Husse hade glömt lägga på fästvalla,jäkla bakhalt alltså.
    Skulle nog behövt fästvalla på hojen idag. På småvägarna är underlade is med delvis plogad snö ovanpå. Bakänden viftade ungefär som en glad boxer om man drog på lite för hårt. Annars en mycket fin tur med en nyservad hoj. märks faktiskt att den har nyjusterade ventiler. Går jämnare på låga varv.
    Lite försiktigare hantering av gasrullen är ju att rekommendera när man inte har endurodubb, för annars så är ju risken stor att man står med hojen åt fel håll efter en skarp kurva.

  3. #2343
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Husse hade glömt lägga på fästvalla,jäkla bakhalt alltså.
    Samma här - lade mig platt på mage när jag körde snöslungan. Inga skador men upptäckte var det var halt.
    Ove

  4. #2344
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Samma här - lade mig platt på mage när jag körde snöslungan. Inga skador men upptäckte var det var halt.
    Nåja, de va väl mjukt att hamna på magen.
    Jan

  5. #2345
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, de va väl mjukt att hamna på magen.
    Japp!
    Ove

  6. #2346
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev stoppad av polis igår. Fick blåsa och visa kortet och det var längesen sist. Försökte förklara att det som fastnat på kortet faktiskt föreställer mig men då sa den fräcka människan att det var väldigt likt. M.a.o. ser jag ut som en kriminaldåre modell syramördare i en gammal stumfilm. Nja, jag fick åka vidare iallafall.
    Ove

  7. #2347
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blev stoppad av polis igår. Fick blåsa och visa kortet och det var längesen sist. Försökte förklara att det som fastnat på kortet faktiskt föreställer mig men då sa den fräcka människan att det var väldigt likt. M.a.o. ser jag ut som en kriminaldåre modell syramördare i en gammal stumfilm. Nja, jag fick åka vidare iallafall.
    Vi 60+ är ju stumfilmsreliker,typ frankenstain å dom
    Jan

  8. #2348
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi 60+ är ju stumfilmsreliker,typ frankenstain å dom
    Jojo! Ber att få tacka för den trösten..

    Kollade almanackan (klocka finns inte för oss pensionärer). 24/1 idag = en månad sen jul = knappt 5 månader till midsommar.

    Då "vänder det"....
    Ove

  9. #2349
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jojo! Ber att få tacka för den trösten..

    Kollade almanackan (klocka finns inte för oss pensionärer). 24/1 idag = en månad sen jul = knappt 5 månader till midsommar.

    Då "vänder det"....
    Du ser, livet är bäst före midsommar
    Jan

  10. #2350
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du ser, livet är bäst före midsommar
    Instämmer helt och fullt! Lite abstinens som måste köras bort är en fin krydda på hojlivet. Som att kolla runt efter tranor och titta till sjön så att isen försvinner när det är kallt och jäkligt är egentligen ingen njutning om det inte vore för att man kan köra igen. Grus på vägerna, småhalt och lite "farligt". Gud va gõtt!!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •