Sidan 228 av 548 FörstaFörsta ... 128178218226227228229230238278328 ... SistaSista
Resultat 2 271 till 2 280 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2271
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Ja gott nytt år på er gamlingar. Hoppas på lite sammankomster 2012. Olle brukar ju hitt på en del.
    Jan

  2. #2272
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Ett Gott Nyttår Önskas er alla från Bohuslän Krya på dig Ove Våra gäster från Norge kjörte vilse i går kveld och dieseltomt Ut på leting fant igjen dom ca 2,5mil mot Uddevalla på E6an fylde på diesel ingen start Ringde Kåren bilen ble fraktad til verkstad. Så våra nyårsgäster får lite längra upphold enn förventat


    ____________
    Simen

  3. #2273
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ja du Siemen. Att få dieselstopp kan ju göra vem som helst bekymrad. Det är ju så väldigt olika hur man luftar en dieselbil. Det är ju även olika på traktorerna också. Värre hade ju varit om de kört vilse ordentligt och kanske inte haft mobiltelefon eller haft varma kläder.
    Man skall alltid ha varma kläder med sig på vintern i reserv. ( reservbränsle)

    Gott nytt år.

  4. #2274
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Moderna dieslbilar behövs vist inte luftas efter soppastopp skal sitta en elektrisk pump som gjör jobbet ble jag forklarat ut av karln från kåren Tror nog at byte av dieselfilter vil gjöra susen mycket skit som drar inn när tanken blir tom tror jag Och enig Olle varma klädor skal man bestandig ha i sin bil.


    _________________
    Simen

  5. #2275
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Håller med Olle och Simen! Man kan aldrig lita helt på något som går med motor utan man bör ha en reservplan klar. I båten: Segel eller åror med, och om det inte är möjligt ett bra ankare och sen hoppas på assistans.

    På vägen vintertid: Extra varma kläder i bilen och ska man långt en presenning, yxa och något att tända en brasa med. Koncentrerad spolarvätska funkar bra. Viktigast är att veta hur man ska bete sig - gå med i scouterna, dom kan lära ut överlevnad på riktigt i motsats till på "överlevnadskurserna" där man bara får klättra i rep, käka lav och såna häftiga grejjer.
    Ove

  6. #2276
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bensinpriset upp 3 ggr på 10 dagar. Mina första minnen av att köpa bensin kostade 56 öre litern. 20 år senare, på 70-talet nån gång passerades kronan. när den kostade 10 kronor har jag ingen aning om men jag gissar att den snart bryter 20-kronorsvallen. Sen kommer prisökningen att accelerera och 30, 40, 50 kr/liter är nog att räkna med. Bäst att passa på att nöjesåka mens vi kan så att vi har något att berätta för barnbarnen.

    Hur får man en till ett gengasaggregat i nätt format för det är väl vad som kommer att gälla i framtiden, om man inte gillar el.
    Ove

  7. #2277
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Bensin.
    12,6 liter för en 10:a i sedelautomat. Min första tankning i Juli 1967 det glömmer man inte.
    Håkan

  8. #2278
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bensinpriset upp 3 ggr på 10 dagar. Mina första minnen av att köpa bensin kostade 56 öre litern. 20 år senare, på 70-talet nån gång passerades kronan. när den kostade 10 kronor har jag ingen aning om men jag gissar att den snart bryter 20-kronorsvallen. Sen kommer prisökningen att accelerera och 30, 40, 50 kr/liter är nog att räkna med. Bäst att passa på att nöjesåka mens vi kan så att vi har något att berätta för barnbarnen.

    Hur får man en till ett gengasaggregat i nätt format för det är väl vad som kommer att gälla i framtiden, om man inte gillar el.
    Det är ju där som sidovagnen kommer in i bilden. Att montera ett aggregat där vore ju inte alls svårt. Kanske bäst att köpa en medans det finns någon kvar.

  9. #2279
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    I måndags när jag svängde in på jobbet kostade bensinen 13:30 kr enligt JET. Vid lunch stod det 14:28 kr på skylten…

  10. #2280
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Som sagt, man ska vara förberedd, oberoende var man skall åka
    Sitter och funderar inför en måsterresa. Totalt ca 30 mil vilket inte är något problem i sig men det blåser. Skog har gått omkull lite varstans i området och kan ha hamnat över vår väg så det är att rusta med extrakläder. Ett annat bekymmer är att vi kommer att ha hård och byig sidvind på bortemot 10 mil vajerväg - en riskfaktor som väghållaren bjuder på. Skulle inte köra MC på den vägen i sån här blåst.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •