Sidan 225 av 548 FörstaFörsta ... 125175215223224225226227235275325 ... SistaSista
Resultat 2 241 till 2 250 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2241
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Snöblask som är på väg att frysa till nu.
    Jan

  2. #2242
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Snöblask som är på väg att frysa till nu.
    Horisontellt snöblask kommer från sjön. Hoppas att det inte fryser fast.

    Konstigt nog känner jag inte av någon åkabstinens alls trots att jag inte sett hojarna på en månad. Är väl det råkalla vädret antar jag. Skit samma - det man inte har lust för kvittar om det inte blir av.

    Nu ska jag gå till köket och omvandla mjöl, jäst och vatten till bröd. Det är en varm sysselsättning och ger som sagt bröd.
    Ove

  3. #2243
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kanske trevligare att baka bröd än att åka i snöblask.
    Själv går jag i hojbytartankar. Skall byta bort min lilla xj 600 mot något som jag sitter bättre på. Funderingar på en Yamaha TDM 850. Den har ju rätta stuket och är ju användbar till det mesta.
    Annars så tar jag väl en sväng då och då med min gamla TA som ju har dubbdäcken på. Prövade handskarna och sockorna med elvärme förra veckan och de funkar fint.
    Skall nog till våren köpa en motardhjälm så man får en med skärm så att det är lättare att köra när man har motsol.
    han är snart inom synhåll

  4. #2244
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Eftersom önskelistorna alltmer kommit att likna ordersedlar med varubeteckning och varunummer, pris och lämpligt köpställe samt alltid i en hög prisklass så har jag också skrivit önskelista.

    får ha stora kälken när han fraktar klappen. Jag säger inte vad, men den har 3 hjul under och ett ovanpå.
    Ove

  5. #2245
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Eftersom önskelistorna alltmer kommit att likna ordersedlar med varubeteckning och varunummer, pris och lämpligt köpställe samt alltid i en hög prisklass så har jag också skrivit önskelista.

    får ha stora kälken när han fraktar klappen. Jag säger inte vad, men den har 3 hjul under och ett ovanpå.
    Så är det Ove. Beställt hjulklapp till GSen (nya däck). Tomten hinner kanske inte. Ok om dom kommer med budbil.
    Jan

  6. #2246
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så är det Ove. Beställt hjulklapp till GSen (nya däck). Tomten hinner kanske inte. Ok om dom kommer med budbil.
    Hmm, ser detta som ett test - har lite svag tro på den röde tomten. Med den lille gråklädde är det en annan sak, han fixar saker men kommer inte med svindyra presenter.
    Ove

  7. #2247
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm, ser detta som ett test - har lite svag tro på den röde tomten. Med den lille gråklädde är det en annan sak, han fixar saker men kommer inte med svindyra presenter.
    Absolut ett test. Men aseptera att tomten tar hjälp av spedisionsfirma när han har de stressigt.
    Jan

  8. #2248
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Absolut ett test. Men aseptera att tomten tar hjälp av spedisionsfirma när han har de stressigt.
    Tänkte att skulle betala också.
    Ove

  9. #2249
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tänkte att skulle betala också.
    Naturligtvis.
    Jan

  10. #2250
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Den stora tjocka tomten skall man inte bry sig så mycket om. Han är bara ett sentida påfund.
    Däremot skall man hålla sig väl med de små grå tomtarna och även vättarna för att det skall gå en väl.
    Det är ju bara för tjäna pengar som handelsmännen har gjort den store tjocke så populär.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •