Sidan 224 av 548 FörstaFörsta ... 124174214222223224225226234274324 ... SistaSista
Resultat 2 231 till 2 240 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2231
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lussemorgon..... och ingen Lucia för första gången på en massa år. Känns lite tomt.

    Det kommer att bli en dag med en del aktivitet. Först kommer en kille för att montera den nya värmen typ luft/luft och sen en resa till Skövde. Kommer att bli heltid idag för sen ska vi lasta in alla prylar som vi plockat bort för attt värmegubben ska komma till. Jag har hittat grejer som jag inte sett på mer än 10 år.
    Tv Lucia får duga. Du hittade inte mina sandaler väl? behöver dom inte i dag .
    Jan

  2. #2232
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lussemorgon..... och ingen Lucia för första gången på en massa år. Känns lite tomt.

    Det kommer att bli en dag med en del aktivitet. Först kommer en kille för att montera den nya värmen typ luft/luft och sen en resa till Skövde. Kommer att bli heltid idag för sen ska vi lasta in alla prylar som vi plockat bort för attt värmegubben ska komma till. Jag har hittat grejer som jag inte sett på mer än 10 år.
    Kul med grejer som har varit försvunna och kommer fram igen. Gjorde en storstädning i garaget förra vintern och eftersom jag bott här i 35 år och har ett dubbelgarage som det inte ryms två bilar i, utan några hojar, så har det samlats en hel del bra att ha grejer.
    Annars så kan man ju fundera om det skall bli vinter igen eller en blaskig årstid. Antingen kallt eller varmt. Som det är nu är det ju hopplöst med däckvalet på hojen. Får kanske skaffa en till och ha olika däcktyper på dem. Den ena med offroaddäck och den andra med dubb.

  3. #2233
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tv Lucia får duga. Du hittade inte mina sandaler väl? behöver dom inte i dag .
    Sandaler?
    Ove

  4. #2234
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sandaler?
    Luffare har svårt att minnas var han har sina saker
    Jan

  5. #2235
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Luffare har svårt att minnas var han har sina saker
    Kommer ihåg - du hade glömt dom nånstans - dock inte här. Funderade ett tag på hur kalsongvirtuosen själv kunde börja fundera på sandaler i December!
    Ove

  6. #2236
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kommer ihåg - du hade glömt dom nånstans - dock inte här. Funderade ett tag på hur kalsongvirtuosen själv kunde börja fundera på sandaler i December!
    Håller med,låter virrigt.
    Jan

  7. #2237
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Egentligen bra hojväder ..... i luften. Men på vägen är det annorlunda med osynlig halka av det värre slaget. Såg en man få ofrivillig fart nerför en svag lutning där asfalten bara såg lite fuktig ut. Han klarade sig kvar på benen men såg lite chockad ut. Själv letade jag gruskorn för att ta mig samma väg. Att plocka fram hoj i det läget är att be om marksyning. Bara att vänta på antingen eller ....


    Men ..
    Snart är det juli igen och snart är det juli igen
    och strax därefter är det älgjakt ....
    Ove

  8. #2238
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Egentligen bra hojväder ..... i luften. Men på vägen är det annorlunda med osynlig halka av det värre slaget. Såg en man få ofrivillig fart nerför en svag lutning där asfalten bara såg lite fuktig ut. Han klarade sig kvar på benen men såg lite chockad ut. Själv letade jag gruskorn för att ta mig samma väg. Att plocka fram hoj i det läget är att be om marksyning. Bara att vänta på antingen eller ....


    Men ..
    Snart är det juli igen och snart är det juli igen
    och strax därefter är det älgjakt ....
    Totalt hopplöst just nu med däckvalet. Skall man köra nu så är ju kortdubbade däck bäst. kommer det snö som blir packad vill man ju ha lite längre dubb. Nackdelen med längre dubb är ju att de tar stryk på hårdfrusen bar grusväg och det blir lite av Bambi på hal is, på asfalten.

    Älgjakt?? Blir det jakt av jägare eller???????????

    bara inte renarna blir skjutna före jul

  9. #2239
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Såja! Ordning på vädret igen. Blåser, regnar, skitigt och ibland halt på vägarna. M.a.o.: Allt är bara skit - lika bra att vara inne och elda en brasa eller två.
    Ove

  10. #2240
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Såja! Ordning på vädret igen. Blåser, regnar, skitigt och ibland halt på vägarna. M.a.o.: Allt är bara skit - lika bra att vara inne och elda en brasa eller två.
    Stoppa inn en pinne i brasan
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •