Sidan 222 av 548 FörstaFörsta ... 122172212220221222223224232272322 ... SistaSista
Resultat 2 211 till 2 220 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2211
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ingen fara - behöver inte jaga dreven för dom finns redan innanför kedjan. Men det gjorde inte svinen. Inte en gris i sikte men gott om spår och legor. Fyra älgar och ett antal ekorrar blev däremot oroliga men idag var det bara svin som gällde.
    Dom är inte så lätta att få i grytan,nassarna
    Jan

  2. #2212
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ser att strömmen kommit tillbaka i Linneryd. Denna gången klarade vi oss på mina trakter men det blåste omkring en del lösa saker. En del löv finns inte längre kvar men andra har kommit istället. Det jämnar alltid ut sig.
    Ove

  3. #2213
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ser att strömmen kommit tillbaka i Linneryd. Denna gången klarade vi oss på mina trakter men det blåste omkring en del lösa saker. En del löv finns inte längre kvar men andra har kommit istället. Det jämnar alltid ut sig.
    Tanterna är busiga med oss här nere, Gudrun å nu Berit. Jordfelsnånting va de som va orsak.
    Jan

  4. #2214
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mycke åka är det men bara med bil. Ärenden, skjutsa, julluncher i förtid o.s.v. Den som var idag var den bästa - t.o.m. köttbullarna var riktigt hemgjorda. Annars brukar det vara nån avart från mamma Scan eller liknande.

    Det vita som finns på gärdena är betande sångsvan i massor, ca. 150 st + några gäss som såg generade ut i sällskapet för dom försökte smyga in bakom en dikningsbrunn. Jag tycker att dom borde vara lååååååångt söderut vid det här laget. Även en del tranor har varit synliga dom senaste dagarna. Samma där - borde vara i Spanien vid det här laget. Blir nog en mild vinter om man ska tro pippina.
    Ove

  5. #2215
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tråkigt väder,Berits lillasyster å lite snöblandat regn.
    Jan

  6. #2216
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tråkigt väder,Berits lillasyster å lite snöblandat regn.
    Usch ja! Kallt som skam att sitta en halvdag i skogen och det började blåsa och regna isvatten på slutet. Jagade både gris och älg idag men inte en klöv i skogen.

    Dock lite framsteg. Förra gången såg jag bara en ekorre men idag hade jag sällskap av en rödräv, kanske 10 minuter. Han kom fram ur buskage på ca 50 meters håll och jag studerade honom först genom kikarsiktet. Men han kom allt närmare och tillslut funderade jag på om han skulle komma och hoppa upp i knät hos mig. Han stannade en liten bit ifrån mig och kollade in den fula varelsen som satt och glodde på honom, vände sen tillbaka en liten bit, pinkade på ett träd ungefär 10 -12 meter bort innan han nosade vidare in i skogen.

    Jäklar vad jag blev frusen och jag fryser fortfarande. Skall krypa under täcket tidigt idag och hoppas att jag inte är förkyld imorgon. Ute blåser lillasystern så det hörs in så det är inte bara i Småland. Konstaterade att efter jag lämnade passet förra veckan har det gått omkull 3 trän nära där jag satt och frös den gången.
    Ove

  7. #2217
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nere i Vollsjö denna helg och besöker bla. en julmarknad. Skitväder med halv storm och regn. Fattar inte att folk kan vara bofasta här året runt.
    Skall försöka åka lite hoj i veckan som kommer.
    han får nog svårt med slädföret här nere

  8. #2218
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nere i Vollsjö denna helg och besöker bla. en julmarknad. han får nog svårt med slädföret här nere
    Du såg väl inte där. Med tanke på föret kommer han nog att behöva ett gäng med Vollsjötofflor.
    Ove

  9. #2219
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Så nu har vi tagit in djuren,så man har lite vinterpyssel. Måste nog åka till lantmännen å köpa nya mockaskor.
    Jan

  10. #2220
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så nu har vi tagit in djuren,så man har lite vinterpyssel. Måste nog åka till lantmännen å köpa nya mockaskor.
    Blir fint! Ta med en ny dyngskyffel som matchar skorna också så är vintersäsongen räddad. Själv har jag provstartat snöslungan.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •