Sidan 22 av 548 FörstaFörsta ... 1220212223243272122522 ... SistaSista
Resultat 211 till 220 av 5473

Ämne: 60+

  1. #211
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här va -19, betyder att du slipper insekter på visiret om du kör hem hojen. Men rek. skåpbil, gubbar kan få ont i kisset om dom blir kalla.
    Kollat myggläget och det verkar inte vara så många ute. Det kommer däremot in en och annan insekt med veden till spisarna, oftast mygg men det har även kommit in en och annan geting.

    Verkstan tar (h)jullov till 11/1 och hojen får stå kvar. Hoppas att våren kommit då.

  2. #212
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Låter smart.-20 är inget hojväder för 60+are
    Jan

  3. #213
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Låter smart.-20 är inget hojväder för 60+are
    Näfyförattan! Men vid mera moderat svalka vet du att det finns hjälpmedel: Vuxenblöjan som man kan stoppa innanför bakockframvänd! Håller både varmt och torrt! ( ochså kan man åka väldigt långt utan paus )

  4. #214
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Funkar det bland alla långkalsingarna. Längst inn eller ?
    Jan

  5. #215
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Oj, oj vad ni snickesnackar gubbar! Tror ni att ni ska få pluspoäng av någon för många inlägg? På "vårt" förra forum var det ju hjälmar som gälllde men sådana har jag inte sett till några här och tror inte det kommer upp några heller.

    Hur som helst så blir det från och med idag eller igår, dagarna längre och ljusare så man kan kanske säga att ljuset börjar skönjas i tunneln och hoppet börja spira om en ny härlig mc-sommar.
    Julen står dessutom för dörren och bankar så jag får önska eder alla

    Ett God Jul & och Gott Nytt År
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #216
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Funkar det bland alla långkalsingarna. Längst inn eller ?
    Eftersom jag själv inte klarat av att få på mig mer än ett par långfillingar så får jag lämna frågan vidare till egen forskning. Men jag tror det funkar! Plast på utsidan som hindrar drag genom dragkedjan, isolering med fuktabsorbenter och allt på insidan. Prova gärna och rapportera. Det kanske blir den nya trenden när man vill köra i kylan - Tena.för coola killar!

  7. #217
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Oj, oj vad ni snickesnackar gubbar! Tror ni att ni ska få pluspoäng av någon för många inlägg? På "vårt" förra forum var det ju hjälmar som gälllde men sådana har jag inte sett till några här och tror inte det kommer upp några heller.

    Hur som helst så blir det från och med idag eller igår, dagarna längre och ljusare så man kan kanske säga att ljuset börjar skönjas i tunneln och hoppet börja spira om en ny härlig mc-sommar.
    Julen står dessutom för dörren och bankar så jag får önska eder alla

    Ett God Jul & och Gott Nytt År
    Nej några hjälmar har jag inte sett än men det kanske kommer?

    Ja, nu kommer jul och nyår och några veckor med snö - sen VÅREN!!

    Men först: GOD JUL på er alla!

  8. #218
    På tal om blöja så har jag praktiserat det. Det var när jag var ute och körde och fick ett fruktansvärt ösregn över mig och byxorna läckte i grenen och det var kallt. jag inhandlade ett sittunderlag som jag använde som en blöja och det var varm och gott.
    Jan-Olov

  9. #219
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    På tal om blöja så har jag praktiserat det. Det var när jag var ute och körde och fick ett fruktansvärt ösregn över mig och byxorna läckte i grenen och det var kallt. jag inhandlade ett sittunderlag som jag använde som en blöja och det var varm och gott.
    Ser man på!! Trodde det skulle fungera. Jag har knyckt ett par blöjor för en närstående åldring och tänkt prova men anledning och tillfälle har inte inträffat samtidigt. Tror att den äkta varan kan vara lite bekvämare för att knöla ner ett sittunderlag i grenen verkar lite kantigt och knöligt att sitta länge med. Skall testa under de första turerna som kommer att bli i ... typ Mars.

  10. #220
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Viltolycka! Igår blev en älg påkörd på 26;an en halvmil från mig. Vet inte hur det gick med folket, men bilen stod kvar med intryckt framruta när jag passerade en halvtimma efter.
    Även jag var nära en viltolycka. Höll på att ramma ett par gräsänder som satt mitt i vägbanan i mörka natten men dom fick fart på vingarna och kom undan. Eftersom dom inte tillhör nattflyget så undrar jag hur det gick när dom så småningom skulle landa.

    Vi har ca 30 cm snö och viltet verkar vara lika ovana som folket och håller sig gärna på röjd väg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •