Sidan 217 av 548 FörstaFörsta ... 117167207215216217218219227267317 ... SistaSista
Resultat 2 161 till 2 170 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2161
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Måste nog vänta til nästa år med at köpa en offroad. I går ble det handlat ny bil, en Suv, och vi har också handlat ny lägenhet i Norge så vi får se vad som blir igjen med pengar til en grusbusare Hvis inteHan kommer med en?.


    _____________
    Simen

  2. #2162
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karl Gustav i Varbergs kommun
    Inlägg
    6
    Ingen offroad för mig heller. Nu väntar jag på snö, så mamn kan komma till pisten.

  3. #2163
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Stig.t Visa inlägg
    Ingen offroad för mig heller. Nu väntar jag på snö, så mamn kan komma till pisten.
    Välkommen på tråden och till detta forumet.

    Utförsåkning var min grej för en massa år sen nu och gjorde vintern riktigt uthärdlig under en ganska lång period. Har lämnat den biten helt och det kanske är tur - hojåkning är säkrare.
    Ove

  4. #2164
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Välkommen på tråden och till detta forumet.

    Utförsåkning var min grej för en massa år sen nu och gjorde vintern riktigt uthärdlig under en ganska lång period. Har lämnat den biten helt och det kanske är tur - hojåkning är säkrare.
    Javist är de så + de är ju så kul å gasa i uppförsbackarna.
    Jan

  5. #2165
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Javist är de så + de är ju så kul å gasa i uppförsbackarna.
    Vilken bra idé! Det skulle verkligen vara roligt att komma till favoriten Trysilfjell och se hur det ser ut där på sommaren. Sälenbackarna är inte så kul för skidåkning men det kunde vara intressant att se dom också för dom ligger ju i närheten.

    Kanske kan bli av innan myggen - eller kanske efter.....
    Ove

  6. #2166
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vilken bra idé! Det skulle verkligen vara roligt att komma till favoriten Trysilfjell och se hur det ser ut där på sommaren. Sälenbackarna är inte så kul för skidåkning men det kunde vara intressant att se dom också för dom ligger ju i närheten.

    Kanske kan bli av innan myggen - eller kanske efter.....
    Du har nog ungefär lika långt till Trysil. Det finns fina vägar runt bägge fjällen

  7. #2167
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du har nog ungefär lika långt till Trysil. Det finns fina vägar runt bägge fjällen
    Såg på kartan att det finns vägar helt upp till St Olavsheissen från båda hållen. Undrar om man får köra upp dit. Jag har iallafall hört att man kan komma till Knettsetra sommartid med bil men det är inte över trädgränsen.
    Ove

  8. #2168
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Attans vad det blir mörk tidigt så här års. P.g.a. mycket att göra kom jag inte ut förrän efter 15- tiden och var hemma 17.30 och då är det redan nattsvart ute. Inte kul att köra nattorientering bland alla djur som ränner omkring det fria. Jag såg i och för sig bara en kattuggla, men på dom vägar jag körde kan man inte räkna med att det kommer någon före postbilen i morgon så man får ta det lite försiktigt.
    Ove

  9. #2169
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Mmmm, skymningen kommer tidigt nu. I går ägnade jag mig åt naturens färgskalesafari. Bokskogens klara roströda va nog vinnaren. Sirköns boktunnlar i höstskrud går inte att beskriva. En aspalè, där vägen va täckt av 15 cm gula löv, lurigt men vackert. Glömde nästan att temp. va +13 första nov.
    Jan

  10. #2170
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vad är ett slumpartat skeende????
    Jag och en bekant åkte upp till Arvika på några småvägar. Vi mötte en bil med en liten båt på släpet. När vi senare framemot kvällen körde samma väg tillbaka mötte vi samma bil på samma ställe. Slump???
    Jag körde hojen upp mot Glaskogen i fredags och mötte då postbilen. Drog mig då till minnes att jag mött postbilen på samma ställe för några år sedan. Det lustiga var ju att jag satt och tänkte på det förra mötet eftersom vägen där är mycket krokig och backig.
    En annan gång, en fredag, var jag på väg till Norrtälje på hojen och på ett fik kom jag i samspråk med en man. Det lustiga var att då jag var på väg hem på söndagen, träffade jag samma man på samma fik igen????????????? Då hade han varit en vända till Stockholm.
    En del verkar köra efter slumpen med motiveringen, " jag mötte ju ingen här igår, varför skulle jag möta någon idag?"

    Håller med Räven om att hösten är en underbar tid att bara åka omkring i lugnt och fint tempo och se på allt vackert som naturen har att bjuda på.
    nu är han nog snart på gång

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •