Sidan 214 av 548 FörstaFörsta ... 114164204212213214215216224264314 ... SistaSista
Resultat 2 131 till 2 140 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2131
    Jan-Olov

  2. #2132
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Mmmm, mellankalsong de. Har sånna.
    Jan

  3. #2133
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det var en bra katalog. En bit att åka dit också, för minsta summan dom skickar för var 250:-. (Även Skaraborgare kör hellre en bit än att betalar porto.
    Ove

  4. #2134
    Jag brukar handla minst en gång om året där. bland annat starka arbetsskjortor. Riktigt varma vinterkläder har dom bra priser på. Är man jägare så har dom en hel del.
    Jan-Olov

  5. #2135
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Helt ok grejor till vettiga priser. Har underkläder för hojkörning å jaktdress därifrån. 1/3 av priset i jaktbutiken eller sporthandeln. Möjligen Kosta som kan konkurera.
    Jan

  6. #2136
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Helt ok grejor till vettiga priser. Har underkläder för hojkörning å jaktdress därifrån. 1/3 av priset i jaktbutiken eller sporthandeln. Möjligen Kosta som kan konkurera.
    Kan snart behövas. 4- I MORSE BÅDAR INTE GOTT INFÖR DENNA VINTER.
    han är snart här

  7. #2137
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan snart behövas. 4- I MORSE BÅDAR INTE GOTT INFÖR DENNA VINTER.
    han är snart här
    Mmmm,landskapet kritvitt
    Jan

  8. #2138
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Minus drygt 5 när jag kom upp ur bingen i morse! Och detta redan i oktober!

    Men sen kom solen och nu är det prima körväder, men jag hinner inte för det var annat som skulle ordnas medan det är ljust och det är det inte så många timmar så här års. Kvällskörning när det är risk för påfrysning är lurigt.
    Ove

  9. #2139
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Lurigt med den sk.svarthalkan. Har blivit lurad två gånger. Första gången var i en lång uppförsbacke då bilens koppling började slira, trodde jag, men icke, det var så halt. Den andra gången var på min gamla Dominator på väg till jobbet tidigt en morgon på E18. Skulle köra om en bil, men halkade omkull och gled nog 100 m på asfalten. Knepigt var ju att på den vägen jag bor vid var de inte alls halt.

  10. #2140
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Lurigt med den sk.svarthalkan. Den andra gången var på min gamla Dominator på väg till jobbet tidigt en morgon på E18. Skulle köra om en bil, men halkade omkull och gled nog 100 m på asfalten. Knepigt var ju att på den vägen jag bor vid var de inte alls halt.
    Det låter som den halkan som kan bli strax efter att det har saltats. Jag har själv råkat ut för det några gånger men bil och det är det halaste man kan uppleva på väg.
    Kryoeffekt kallas fenomenet och innebär att salt och is tillsammans sänker temperaturen väldigt mycket. Använts bl.a. för att tillverka glass. Den "nabbiga" isen som man ofta ser vid korsningar är just ett resultat av saltning men dom nabbarna är ofta bortemot centimeterhöga.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •