Sidan 213 av 548 FörstaFörsta ... 113163203211212213214215223263313 ... SistaSista
Resultat 2 121 till 2 130 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2121
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Inget kört idag för lilla barnbarnet var på besök och hon har högst prioritet . 8 månader snart och tiden bara rinner iväg och hon blir större och kuligare för var gång man ser henne.

    Blir inte kört dom närmaste tre dagarna heller för dom är inbokade, men det verkar bli fint i slutet av veckan. Får se till att skaka dammet ur pälsen då för det börja falla salt över vägarna när som helst så det gäller att passa på. Det kan ju bli en sån där långvinter igen.
    Har egentligen inget mot vintern, men när det för våra förhållanden blir så jäkla kallt är det inget kul. Skillnad kanske för riktiga norrlänningar som bara går och väntar på att starta skotern.
    Med dubbdäck på så kommer det nog bli lite åka av i allafall.
    glöggen är nära

  2. #2122
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag har läst igenom hela 60+ tråden, 2 år och 1½ månader, 2.128 inlägg. Det tog några timmar men det var det värt för det fanns en del som väcker minnen - både roligt och tråkigt som hänt. Mest roligt som tur är.

    Vädret är ett ständigt återkommamnde ämne, men ofrånkomligt. Det blir en massa passande för att få in våra turer mellan lågtrycken, särskillt Östgötaresan förra året som sköts fram vecka för vecka tills det äntligen kom en prognos med tre regnfria dagar. Regnade gjorde det ändå men före att vi kom så vägen var blöt och skitade ner både oss och hojarna när vi körde grus genom Sörmland.

    GeCe, salig i åminnelse, ville alltid köra men var väldigt ofta tvungen att ställa in p.g.a. att sjukdomen ställde till det och han lämnade jordelivet samma dag som vi körde Tranresan i våras. Kommer att ha med en kvist att lägga på hans grav när jag passerar Lerbäcks kyrka.

    Det har blivit en hel del körande och träffar genom åren i olika konstellationer och då har vi ju faktiskt uppnått vårt mål. Gruppens spridning geografiskt gör att vi inte kan träffas alla så särskilt ofta, men jag tycker vi har så bra koll på varandra som det går.

    Kul att ni finns gubbar!
    Ove

  3. #2123
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Som du skriver Ove, så har det ju hänt en del under åren. vädret kan man ju alltid tala om.
    Hojen står i garaget och väntar på en uppsnyggning efter förra gångens misslyckade lackering. Skall lägga på dubbdäcken så att det går att ta en tur då och då.

    snart bara två månader kvar

  4. #2124
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jovist, gubbar. Började som de 4as gäng, fyllt på lite försiktigt. För egen del har det varit möe körande till sjön (vänern). Utvecklat mitt intresse för Dalsland å Värmland. Blivit väderspåman å träffat nya hojkompisar. Tyvärr tog sjukdom GeCe ifrån oss. Vi får väl fortsätta å utveckla vårt gemensamma intresse för äventyr på hoj. Tack för att vi är någotsånär pigga å kan fortsätta å planera nästa år.
    Jan

  5. #2125
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jovist, gubbar. Började som de 4as gäng, fyllt på lite försiktigt. För egen del har det varit möe körande till sjön (vänern). Utvecklat mitt intresse för Dalsland å Värmland. Blivit väderspåman å träffat nya hojkompisar. Tyvärr tog sjukdom GeCe ifrån oss. Vi får väl fortsätta å utveckla vårt gemensamma intresse för äventyr på hoj. Tack för att vi är någotsånär pigga å kan fortsätta å planera nästa år.
    Det är en del som varit på tapeten som aldrig blivit av. Gränna med små söta grisar och ev. tur till Visingsö har vi snackat en del om. Får man ta med sig hojen över eller är det bara att åka remmalag på öa? Nån som vet?

    Bergslagen: Skulle ju varit GeCe som guidat, men där finns det ett gytter av fina vägar som bör undersökas. Nästan lite norgestuk på sina ställen om man bortser från högfjäll och fjordar. Man kan gömma karta och GPS och bara köra på och se var man hamnar. Kan vara riktigt intressant.

    Sen har vi våra traditionella: Tranresan och Majturen. Den senare körd bara en (1) gång men för bra för att inte bli tradition.

    Fler idéer? Nu i höst är det väl inte så lätt att dra igång nån större träff antar jag. Älgjakt och ishinder på gång.
    Ove

  6. #2126
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Får nog sätta i fodret i brallorna också......
    Ove

  7. #2127
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Får nog sätta i fodret i brallorna också......
    + flislångkalsonger
    Jan

  8. #2128
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    + flislångkalsonger
    Var hittar man såna?
    Ove

  9. #2129
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var hittar man såna?
    Kosta Autlett, tror jag? Varma goa.
    Jan

  10. #2130
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kosta Autlett, tror jag? Varma goa.
    Å hu då! Långt till den bytiken och utan långkalsonger.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •