Sidan 211 av 548 FörstaFörsta ... 111161201209210211212213221261311 ... SistaSista
Resultat 2 101 till 2 110 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2101
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det laget som jag skulle deltagit i har fällt 2 stora och en liten. Själv har jag inte varit till skogs ännu p.g.a. att jag varit inne på service, men det kommer väl i sinom tid.
    2 små å en stor
    Jan

  2. #2102
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Egentligen borde vi väl släppa ut vissa politiker i skogen
    Som vargmat menar du ?
    Jan

  3. #2103
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Som vargmat menar du ?
    Lite krav på maten har väll vargen?
    Jan-Olov

  4. #2104
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Som vargmat menar du ?
    Jaaa, fårskalle som fårskalle. Bättre då med vissa politiker.

  5. #2105
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up En skön tur!

    Det blåste hornstorm i natt och var fortfarande ett tråkigt väder på förmiddagen. Vad göra - brödet på upphällning och baka är ju varmt och skönt.

    Tittar ut när sista plåten är urtagen ur ugnen och konstaterar solsken och en lagom bris som får grenarna att röra sig så där lagom. Kollar termometern, + 6 grader. Lusten tränger på så jag kränger på mig stället och tar en runda.

    Norrut, men kommer på att det var inte så smart med tanke på att solen står lågt och blir besvärlig på hemvägen. Sticker österut vid Otterbäcken för annars hade jag fått en lastbil framför mig flera kilometer. Tar kurs på Undenäs via hova och Älgarås, och fortsätter runt sjön Viken. Tar det försiktigt genom skogspartierna med tanke på att en massa älgjägare sätter djuren i rörelse, men jag såg inte några djur. Lagerfors - Törboda - hem. Stannar vid affären och handlar vilket var det enda ordentliga stoppet. Blev väl 12 - 15 mil totalt?

    Så här nu efteråt känns det som att jag kanske får börja titta efter fodret till jackan. var det nu kan vara.
    Ove

  6. #2106
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    JA, börja med den där Ljugholt, honom har vi hört för mycke om redan och mer blir det säkert
    Ser ut att va möe mat på han
    Jan

  7. #2107
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kanonväder för en del, men lite för kallt för andra. Det är väl fint väder för jägarna nu antar jag.
    - 3 nu på morgonen gillar inte jag i allafall, men visst är vädret fantastiskt. frampå dagen med strålande sol och verkligt hög och klar luft.
    Skall försöka ta en tur i morgon på dagen upp genom Glaskogen. Nu när de flesta löven fallit, så ser man ju så mycket bättre ut över alla små sjöar och tjärnar som finns där. Nu är ju både turister med sina husbilar och även myggen är borta.

    han är snart på gång

  8. #2108
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanonväder för en del, men lite för kallt för andra. Det är väl fint väder för jägarna nu antar jag.
    - 3 nu på morgonen gillar inte jag i allafall, men visst är vädret fantastiskt. frampå dagen med strålande sol och verkligt hög och klar luft.
    Skall försöka ta en tur i morgon på dagen upp genom Glaskogen. Nu när de flesta löven fallit, så ser man ju så mycket bättre ut över alla små sjöar och tjärnar som finns där. Nu är ju både turister med sina husbilar och även myggen är borta.

    han är snart på gång
    Hmmm,2 långkalsonger både för morgonpass i älgskogen å hojkörning.
    Jan

  9. #2109
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmmm,2 långkalsonger både för morgonpass i älgskogen å hojkörning.
    Nänä!! Långkalsonger i "Den vår de veke kallar höst" är bara för sörlänningar. Men fodret i jackan ska i. Fått körorder av en kamrat på trakten och efter lunch bär det iväg. Vart? Säkert ingen lång runda - kanske en tank ungefär?
    Ove

  10. #2110
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Va gôtt!!

    Drygt 17 mil senare - och hemma igen. Tonny från Gårdsjö kom och hämtade upp. Sen bar det iväg mot Tibro där vi besökte mc-affären, men vi åkte vidare på samma hojar. Lite raka vägen till Mölltorp, men man kan ju vingla lite på raksträckorna för att ha nåt att syssla med mens man väntar på att komma fram.
    Svängde av och när vi kommit förbi Undenäs en bit blev det grus över skogen till Gårdsjö, där det blev att gratta Mormor till ett nytt barnbarn, klappa hund och fika. Sen hem rakt in i lågt stående sol.

    Konstaterar att senaste natten har gjort gott när det gäller insekterna. När jag kom hem igår hade jag visiret fullt, men idag inget.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •