Sidan 210 av 548 FörstaFörsta ... 110160200208209210211212220260310 ... SistaSista
Resultat 2 091 till 2 100 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2091
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag är det älgjakt. Jag deltar inte dom första dagarna iallafall. Får se hur det blir senare för licensjakten brukar ju dra ut på tiden.

    I vilket fall så är det bra att det kommer bort en del trafikfaror. Frågan är vilket som är värst att träffa med MC: Älgar och hjortar eller vildsvin? Hårda och tunga är dom alla men på olika höjd över marken.
    Ove

  2. #2092
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Idag är det älgjakt. Jag deltar inte dom första dagarna iallafall. Får se hur det blir senare för licensjakten brukar ju dra ut på tiden.

    I vilket fall så är det bra att det kommer bort en del trafikfaror. Frågan är vilket som är värst att träffa med MC: Älgar och hjortar eller vildsvin? Hårda och tunga är dom alla men på olika höjd över marken.
    Några mindre i småland nu. Älg å mc är dåliga odds.
    Jan

  3. #2093
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkar som om rådjursstammen här kring har exploderat. Troligen beroende på att lodjuren nu har försvunnit. men lodjuren kommer nog tillbaka igen när det blivit mera rådjur.
    Älg har vi nu ganska gott om också, men de decimeras ju ganska rejält med årets jakt.
    Jag har själv inte sett vildsvin ännu i trakterna, men de kommer nog.

    kommer inom kort

  4. #2094
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inte hör ett ljud om hur resultatet av jakten varit på trakten. Själv har jag varit till och fått ytterligare en tablett som ska sätta lite sprätt på gubben och då kanske jag kan masa mig ut i skogen för att skjuta på djuren. Tala om jakt när man sitter på pass är att ta i tycker jag. Det är vad hundförare och drevkarlar ägnar sig åt.
    Ove

  5. #2095
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Inte hör ett ljud om hur resultatet av jakten varit på trakten. Själv har jag varit till och fått ytterligare en tablett som ska sätta lite sprätt på gubben och då kanske jag kan masa mig ut i skogen för att skjuta på djuren. Tala om jakt när man sitter på pass är att ta i tycker jag. Det är vad hundförare och drevkarlar ägnar sig åt.
    En kalv i dag. Vallade tjur å kviga i fyra timmar. Som man säger i småland = Di va inte våra.
    Jan

  6. #2096
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hela Värmland går på sparlåga denna vecka på grund av älgjakten.
    Misstänker att våran trädgårdsälg blev skjuten igår.:
    Att få ner antalet älgar är ju ett måste eftersom de förorsakar så många trafikolyckor.
    Varför inte tlllåta mer varg, så kanske vildsvinen också decimeras.
    Egentligen borde väl jägarkåren vara ersättningsskyldig för trafikskdorna eftersom de vill ha så mycket älg och vildsvin.

  7. #2097
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför inte tlllåta mer varg, så kanske vildsvinen också decimeras.
    Egentligen borde väl jägarkåren vara ersättningsskyldig för trafikskdorna eftersom de vill ha så mycket älg och vildsvin.
    På a) svarar jag: Tror inte att varg är så pigg på att ta vildsvin så länge det finns lättare byten, t.ex älgar, hundar, rådjur får o.s.v. Dom kan nämligen försvara sig och göra vargen till mat istället.

    På b) svarar jag: Vi gör så gott vi kan och får. Det brukar inte bli något kvar av de tillåtna djuren när jakten är slut.
    Ove

  8. #2098
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    A= vargen tycker det är enklast att döda inhägnade får. Behöver ett att äta men dödar å lemlästa 10 till för den tycker det är kul.(värre lustmördare än jägarna)
    B= vildsvinsfrågan är politers misslyckande. Politiker bestämmer i prinsip även älgstammens storlek.
    Nu ska vi böhöva krocka med vargar oxå. Mckrock med varg är nog inte att leka med.
    Jan

  9. #2099
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Thumbs down

    Egentligen borde vi väl släppa ut vissa politiker i skogen

  10. #2100
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det laget som jag skulle deltagit i har fällt 2 stora och en liten. Själv har jag inte varit till skogs ännu p.g.a. att jag varit inne på service, men det kommer väl i sinom tid.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •