Sidan 21 av 548 FörstaFörsta ... 1119202122233171121521 ... SistaSista
Resultat 201 till 210 av 5473

Ämne: 60+

  1. #201
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Hej gubbs!
    Håller fullständigt med Räven i svinfrågan. Efter en smäll o ett flertal insidenter med bil, har jag starkt ransonerat min MC-körning efter mörkrets inbrott. Smällen med bil var en"singelolycka", men jag har även varit med om rena lämmeltåget 25-30 djur över vägen.Väckelsång. Nästan i Rävgrytet.
    Ut o skjut!! Chappy
    Hej Chappy och välkommen på tråden! Håller med om att det är tråkiga djur på vägen. Men kanske om vår sen länge planerade resa till Glasrike och utvandrarbygd blir av kanske det finns möjlighet till svinsafari på hoj. Ni som nästan bor grannar mitt i svinahjorden kanske kan vara guider?
    Senast redigerat av Ove den 2009-12-17 klockan 23:12.

  2. #202
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Har varit hemskt nära på Jätavägen, sommarkväll ca kl 22, hela vägen full med grisar bakom en krök. Tack ABS, tack SMC instruktörer, då va det riktigt jäkla nära alltså.
    Kul med folk som kör omkring nära rävagrytet, kanske vi ska planera en vårtur i grisriket.
    Jan

  3. #203
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Cool

    Planera för sommarens hojturer är en lagom stillsam aktivitet nu under vintern jämte mustasch- och skäggodling. Det gäller ju att spara på energin tills den verkligen behövs.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-12-19 klockan 22:31.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #204
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hoppas att det fins vänner med i din hojplanering GeCe. Nu när vintern är som tuffast vill man drömma not sommar å hojturer. Hoppas jag får ner ett gäng, för lite smålandsäventyr. Jag vet några om hälsan inte sviker oss.
    Jan

  5. #205
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas att det fins vänner med i din hojplanering GeCe. Nu när vintern är som tuffast vill man drömma not sommar å hojturer. Hoppas jag får ner ett gäng, för lite smålandsäventyr. Jag vet några om hälsan inte sviker oss.
    Ett Smålandsäventyr till till vår vän där i Tingsrydstrakten om han är bekant, finns högt upp på prioriteringslistan liksom lite repriser från våra äventyr i somras. Ove och jag ska ha en planeringsträff nu i vinter och smida lite mer planer även nya sådana.

    Nog har det hastigt och olustigt blivit vinter alltid, minus 18 grader två nätter i rad här. Brrrr............
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #206
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jo nog har det blivit vinter. Min väg förbi mig ligger vit å fin med packad snö, kan förstå dom som vill köra hoj på sådana vägar med dubbade däck. Men nu tycker jag det är för kallt för jakt å skogsarbete, kan inte tänka mig att plåga kroppen med hojkörning.
    Ska bli kul att få visa er min hembygd, glasriket,stenriket, utvandrabygden + alla de små krokvägarna både grus å asfalt. Räkna med att det går åt några dagar.
    Jan

  7. #207
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jo nog har det blivit vinter. Min väg förbi mig ligger vit å fin med packad snö, kan förstå dom som vill köra hoj på sådana vägar med dubbade däck. Men nu tycker jag det är för kallt för jakt å skogsarbete, kan inte tänka mig att plåga kroppen med hojkörning.
    Ska bli kul att få visa er min hembygd, glasriket,stenriket, utvandrabygden + alla de små krokvägarna både grus å asfalt. Räkna med att det går åt några dagar.
    Jag kommer så gärna!! Hur många dagar (veckor?) behöver man för att utforska alla sevärdheter i södra Småland med omnejd? Vädret brukar ju inte vara problem för det fixar du alltid bättre åt dina kamrater än åt dig själv.

    När ska vi komma?

  8. #208
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ursäkta men idag känner jag inte den globala uppvärmningen.
    Jan

  9. #209
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ursäkta men idag känner jag inte den globala uppvärmningen.
    Du har väl samma som här - lokal istid! Hur är snöläget runtom i landet? Här är det en knapp dm men det har varit -12 på termometern i dagningen.

    Jag har en hoj so ska köras hem från verkstan´. Vete katten om hon inte får åka skåpbil för jag vill helst inte sticka ut näsan i polarkylan!

  10. #210
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Här va -19, betyder att du slipper insekter på visiret om du kör hem hojen. Men rek. skåpbil, gubbar kan få ont i kisset om dom blir kalla.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •