Sidan 208 av 548 FörstaFörsta ... 108158198206207208209210218258308 ... SistaSista
Resultat 2 071 till 2 080 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2071
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag fick Kavvan Greta komma ut och vädra cylindrarna en stund. Dimmoln hela dagen som läcker lite duggregn ibland, men det var inget som störde. Tydligen har det varit några frostnätter för när en vindpust for genom träden singlade det ner löv som ett tätt rödgult snöfall. I backspegeln syntes att jag lyckades lyfta upp en del löv för en ny flygtur och jag blev var löjligt road av att sikta in mig på högar och strängar en stund.

    Letade efter en väg men gav upp och for till en kompis för att fråga och blev sittande med en kaffekopp i handen. Inte fel med en liten pratstund men det minskar körningen.

    Fick instruktion var vägen började och sen bar det ut mot skogen några km. Hittade platsen jag sökte så nu har jag lagt ytterligare en till minnet så att jag hittar dit när det är något på gång.
    Ove

  2. #2072
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Vilket underbart väder, massvis med hojkörning, å lite jakt på morgonen innan dimman lättat.
    Jan

  3. #2073
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vilket underbart väder, massvis med hojkörning, å lite jakt på morgonen innan dimman lättat.
    Tur har du som kan styra vädret! Här på min kant ärä de3t mest bara grått. Lite kört blir de... En sväng på totalt 1,5 mil på lilla scootern för att handla lite grejer.

    Sen har jag bakat pajer till kommande helg när det är teater i bygdegårn. Slutade för dagen med 8 pajer klara pga slut på grädde och pajdegen. Och just nu sitter jag med tomtegröten klar och är irriterad på att hustrun inte passar mattiderna.
    Ove

  4. #2074
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tur har du som kan styra vädret! Här på min kant ärä de3t mest bara grått. Lite kört blir de... En sväng på totalt 1,5 mil på lilla scootern för att handla lite grejer.

    Sen har jag bakat pajer till kommande helg när det är teater i bygdegårn. Slutade för dagen med 8 pajer klara pga slut på grädde och pajdegen. Och just nu sitter jag med tomtegröten klar och är irriterad på att hustrun inte passar mattiderna.
    Haha, tror det är du som är för tidig, hon dyker nog upp 24-12 å vill ha tomtegröt.
    Jan

  5. #2075
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Haha, tror det är du som är för tidig, hon dyker nog upp 24-12 å vill ha tomtegröt.
    Jösses! Hon kom som tur var resan idag. Hungriga fruntimmer ska man akta sig noga för och om hon skulle fastat till julafton hade jag nog fått tassa tyst bortimot advent.
    Ove

  6. #2076
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jaha nu får vi ju ha dubbdäcken på igen. Har en omgång som dubben är slut i, men har ett mycket bra mönster, som jag får slita på grusvägarna med.
    Livsfarligt att köra fort på asfalt med nernötta dubb om det ät tätt mellan dem för det blir mycket dåligt grepp då.
    När sedan snön kommer på allvar, så blir det crossdäck och skruvdubb och sedan då våren kommer är det ju bara att skruva ur dubben och köra slut på däcken.

    han närmar sig

  7. #2077
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hmm, ibland är de bra att vara smålänning. Jakt kompisarna (som är prylbögar) har skaffat 155 mhz radioapparater till kommande jakt. Vill jag veta något är de bara att hänga med. Hittade en butik som sålde radion 200kr billigare i Halland än här. Så jag tankar hojen för 200kr å drar mot Halland, färjetur över Bolmen, fina små vägar i färgskrud, solen på vänster packväska paseras gränsen mot Halland. Radiohandlaren hittas, affär å kaffe blir det, till å med glass eftersom jag kört över 15 mil (snäll mot långväga kunder den handlaren). Kartan kollas, lite längre söderut mot skånegränsen hittades hemvägar (solen på höger väska). Smålänningen kör 35 mil för att hitta 200 kr billigare radio å njöt hela vägen, å nöjd med en bra affär.
    Jan

  8. #2078
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    DJ***VLAR!!!

    Tog en runda norrut. Med tanke på att det skulle kunna bli regn så blev det 3 tråkiga mil på 26;an innan jag svängde av mot Medhamn i Nybble. God styrfart och kommer ifatt en bil som kör väldigt långsamt och längre fram står ett par skyltar "Vägarbete". Hmm dom filar nog bara lite på kanterna eller nåt. Kör om bilen och sen över ett krön och där slutar asfalten och det ligger ett riktigt tjockt lager makadam! Håller lite drag på bakhjulet smtidigt som jag försiktigt minskar farten ner till ettan.

    Stannar och kollar läget efter nån kilometer och där finns också en gubbe att fråga vad som pågår och framförallt hur långt. Jo dom höjer vägbanan med det grova materialet och sen ska det komma finare grus på toppen var svaret. Det kan ju förklara varför gruset bara är tippat i ett lager på en - två decimeter men körbarheten är ung samma som i sandfållorna på MotoGPbanorna, d.v.s. noll.

    Jag har redan kommit in en bra bit och vända verkar vara svårare än att fortsätta. Några kilometer till ska det väl gå att rota sig fram. Jodå, med mycke jobb och och fotarbete kom jag så småningom till fin grusväg.

    Fortatte mot Hult och tog av mot Bäckhammar, den vägen som jag från början gruvat mig lite för pga lösgrus - nu var den en baggis. Sen blev det asfalt igen via Skottlanda - Rudskoga - Södra Råda - Skagersvik - Midskog och hem.

    20 regndroppar på visiret på hela turen och nu när jag sitter inomhus, regnar det ute. Timeing tror jag det kallas.
    Ove

  9. #2079
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ett tips till dig Ove och ni andra som kommer ut på makadam. Stå upp och kör och försök ligga på 2an eller 3ans växel. Hojen går stadigare i 40-50 än i krypfart.
    Skall ta en liten tur till Sälen på diverse småvägar till helgen, kan väl bli 60-60 mil med förhoppningsvis mycket grusväg.
    Lade på ett crossdäck i fram på hojen igår, så nu kanske den går dit jag vill.
    När jag åkte tillsammans med Ove sist på lite rullgrus så var det riktigt spännande med ett vandrande framhjul och ett nytt Anakee i bak.

    vi närmar oss.

  10. #2080
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ett tips till dig Ove och ni andra som kommer ut på makadam. Stå upp och kör och försök ligga på 2an eller 3ans växel. Hojen går stadigare i 40-50 än i krypfart.

    vi närmar oss.
    Helt rätt, men här var det så tjock och nytippat så att det var som att köra på torr badstrandssand - det bara rann undan för hjulen. Inget annat att göra än att "springcykla" bitvis.

    ( Undrar vad han Olle önskar av ? )
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •