Sidan 205 av 548 FörstaFörsta ... 105155195203204205206207215255305 ... SistaSista
Resultat 2 041 till 2 050 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2041
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Här i Värmland står en markägare åtalad för att blivit lite för förbannad då några bärplockare spärrade hans utfart. Han tog en lastbil och bogserade iväg deras minibuss några hundra meter, dock inte utan skador på bussen.
    Blev själv instängd av en plockare en gång. Hade en kedja i traktorn som jag precis hade lagt runt bilens dragkrok då ägaren dök upp. Hade tänkt dra ut bilen i en blöthåla.
    Har liksom Jan blivit lite skrämd av hur en del parkerar då jag kommit med hojen på småvägarna.

    "mötte jag ingen igår, så varför skulle jag möta någon idag" är ju en devis i olika omskrivningar, som många rättar sig efter med en massa olika konsekvenser som resultat.

  2. #2042
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Efter Majturen har det blivit väldigt lite kört för min del. Mest har det blivit rundor på 5 - 10 mil för att blåsa dammet av kroppen och några gånger har det blivit drygt 20 mil.

    Som det ser ut nu så är jag ganska pigg även om det inte är perfekt så doktorn gjorde ett ganska bra jobb. Får se vad som händer framöver för det är inte läge att planera några större äventyr med långa etapper, övernattningar och sånt, men det kommer väl. Hoppas på lite fina dagar i höst för inget går upp mot det.
    Ove

  3. #2043
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I går kväll va det SMCs inbjudan till handlarna. Jag for till Bromölla å träffade 29 andra som uppmärksammat denna kväll. Claessons bjöd på landgång, å det dröjde inte länge fören samtalen om resor å hojar va igång. Trevlig kväll å några nya mogna Mc antusiaster att snacka med. 60+ västen brukar alltid locka till frågor va detta är,å vilka vi är.
    Resan hem i mörkret blev lugn, med fingrar på bromsen för att vara beredd på vilda djur utan trafikvett. Ett rådjur kom som ett skott över vägen, lugn inbromsning inga problem. Haren klarade lätt 55 km i GSens helljusbild. Vildsvin å älgar höll sig lugna denna kväll, vilket jag tackar för.
    Jan

  4. #2044
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I går kväll va det SMCs inbjudan till handlarna. Jag for till Bromölla å träffade 29 andra som uppmärksammat denna kväll. Claessons bjöd på landgång, å det dröjde inte länge fören samtalen om resor å hojar va igång. Trevlig kväll å några nya mogna Mc antusiaster att snacka med. 60+ västen brukar alltid locka till frågor va detta är,å vilka vi är.
    Resan hem i mörkret blev lugn, med fingrar på bromsen för att vara beredd på vilda djur utan trafikvett. Ett rådjur kom som ett skott över vägen, lugn inbromsning inga problem. Haren klarade lätt 55 km i GSens helljusbild. Vildsvin å älgar höll sig lugna denna kväll, vilket jag tackar för.
    Provade att köra in hos handlarn idag men inte fick jag nån landgång. Fel dag.... men vaddå?

    Asch då, jag är för tjock så det gjorde inget. men jag tog en tur runt Skövde för att leta upp lite, för mig nya vägar. Det fanns lite men allt slutade på dom större vägarna så jag skulle behövt ha med en karta. OK, dålig sport men då hade jag kunnat leta upp lite mera nytt.

    Avbröt och drog hemåt när det kom upp en molnbank med regnslöjor under i väster. Lyckade navigera så att jag hade blå himmel över mig vägen hem. Hann med att krångla mig över till Lugnås där E3-baren öppnat i ny regi efter rejäl uppsnyggning. Kan rekommendera det stället till dom som kommer på E20

    De enda djur som jag såg var kossor och i ett hägn fanns det ett gäng med dovhjortar.

    Hemma i skymningen med 18 mil frisk luft i näsan. Skönt!
    Ove

  5. #2045
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En riktig skittur i dag med omväxlande väder. I början uppehåll sedan ett rejält ösregn, då jag körde några mil asfalt söder om Arvika, och därefter uppehåll de sista milen.
    Jag var i Arvika och tittade på den pågående översvämningen. Slussarna är öppna i Säffle , men frågan om det hinner hjälpa mot hotande vattennivåer. Det vattenområde som skall avrinna genom Säffle är väldigt stort och sträcker sig in i Norge.
    Det är på gång att sprängning skall för att göra fåran djupare i Säffle, men med alla dessa ansökningar som skall behandlas, så tar de väl sin rundliga tid.
    Körde vägen utmed Glafsfjorden och nedanför den, Björnöflagan. Det märkas på många ställen att vattennivåerna är mycket över det normala.
    Som sagt var, det blev en riktig skittur på blöta grusvägar, inga mygg, men däremot en massa svampplockare som ställer sina fordon lite hur som helst.

  6. #2046
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jävvla PISSVÄDER!!!
    Ove

  7. #2047
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jävvla PISSVÄDER!!!
    Vadå?????? Hade du tänkt ligga och sola kanske????

  8. #2048
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jävvla PISSVÄDER!!!
    Tur man bor här nere
    Jan

  9. #2049
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vadå?????? Hade du tänkt ligga och sola kanske????
    Nej men jag vill ha såna där dagar med sval och skön luft utan en massa vatten som läcker ur varenda molntapp som passerar! Som det var förr, innan det blev konstanta höstregn som fyller vartenda vattendrag och gör Arvika till badplats. Potaterna får man väl plocka med håv om man vill ha några.

    Vill ha höstdagar med vindstilla och klar himmel och bara lite höstfukt på vägarna så att man kan klä på sig vanliga stället och vara säker på att inte komma hem som en halvdränkt katt. Attan så obehagligt när jag var till Flugebyn och fick stanna och tömma naveln på allt som kom in genom jackans dragkedja.
    Ove

  10. #2050
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om man gillar att köra om hösten , så är ju bra kläder ett absolut krav. Ett par timmars ösregn skall ju kläderna hålla tätt i alla fall.
    Sedan kan man ju komplettera med höjd vindruta och handtagsmuffar med värmehandtag.
    Och att se till att stövlarna är välsmorda.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •