Sidan 204 av 548 FörstaFörsta ... 104154194202203204205206214254304 ... SistaSista
Resultat 2 031 till 2 040 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2031
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Grus som runnit ut på en asfaltväg i en skarp skymd kurva från en grusväg, gör ju att man får sig en verklig överraskning. Kan mycket väl bli en sk. low side. Jag vet!!!

    Kommer att ordna en tur med både grus och asfalt, i Värmland den 24/9.
    Igen "grusbus"-tur men det kan ju rulla på ganska friskt ändå där vägarna är fina

    Samling vid Nyängsrasta för av färd kl. 9oo. Väster om Grums vid krysset E18-E45. Det finns även övernattnigsmöjligheter där.

    Crossdäck behövs inte. Turen kanske blir ca 30 mil.

    Även ynglingar under 60+ är välkomna.

    Maila mig direkt olle.borgvik@swipnet.se TEL 070-3616400
    Senast redigerat av Olle Å den 2011-09-05 klockan 19:30. Anledning: xx

  2. #2032
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tack Ove,jag bjuder på vin nästa gång vi träffas.
    Fint! Nu har jag både korv från Värmland och vin från Småland innestående. Försörjningen är tryggad.
    Ove

  3. #2033
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kommer att ordna en tur med både grus och asfalt, i Värmland den 24/9.
    Igen "grusbus"-tur men det kan ju rulla på ganska friskt ändå där vägarna är fina
    Skulle varit kul att bli med, men det är nog säkrast att farbror doktor får titta på mig innan det blir en rejäl runda igen.
    Ove

  4. #2034
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hmmm,skulle va kul att bli med,men kan ju inte fara jäkla jojo småland vänern.
    Jan

  5. #2035
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmmm,skulle va kul att bli med,men kan ju inte fara jäkla jojo småland vänern.
    Jo, du bor lite avsides. Ska vi börja spana efter lite mera centralt boende för smålänning med fru, hund och sällskapskossor under mc-säsong?
    Ove

  6. #2036
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo, du bor lite avsides. Ska vi börja spana efter lite mera centralt boende för smålänning med fru, hund och sällskapskossor under mc-säsong?
    Nää, trivs här, närmare ekvatorn.
    Jan

  7. #2037
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nää, trivs här, närmare ekvatorn.
    OK! Inget annat att göra - vi får flytta Norge, Värmland och Skaraborg söderut. Har du tankat den stora traktorn?
    Ove

  8. #2038
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Haver plockat svamp - per scoter. Den är faktiskt skitkul att köra med på smala stigar och den är så smal att den går fram där mc;n inte får plats. Bara att hålla in fötterna bakom skölden och dra igenom snåren. Terrängkörningslagen gäller väl inte om man använder den som rollator? Någon frågade mig om andrahandsvärdet håller sig om man härjar omkring i skogen men jag har ju köpt för att använda den.

    Glömde bort att titta efter svamp när det var som roligast.
    Ove

  9. #2039
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Jag har nogra kompisar med stora maskiner Kanska dom kan hjelpa til at dra Norge Värmland, Skaraborg närmare Småland til eksempel, blir mycket kortare at åka för Jan när han för for sig at helsa på oss andra med stilig väst

    _______________
    Simen

  10. #2040
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Haver plockat svamp - per scoter. Den är faktiskt skitkul att köra med på smala stigar och den är så smal att den går fram där mc;n inte får plats. Bara att hålla in fötterna bakom skölden och dra igenom snåren. Terrängkörningslagen gäller väl inte om man använder den som rollator? Någon frågade mig om andrahandsvärdet håller sig om man härjar omkring i skogen men jag har ju köpt för att använda den.

    Glömde bort att titta efter svamp när det var som roligast.
    Motorfordns svampplockarre skrämde mig dassnödig häromåret. Mitt på lilla grusvägen stod en opel med båda dörrarna öppna. I diket stack två rövar upp å nått gult på backen, Svampplockningblockad i huvet altså.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •